שתף קטע נבחר

אוטו-תל יפעל עוד השנה. חולדאי: "תם עידן הרכב הפרטי"

בחודש מרס תחל עיריית תל אביב בהפעלה ניסיונית של שירות רכב שיתופי. הפרויקט צפוי לפעול במתכונת מלאה מחודש אוקטובר 2017. כמה זה יעלה לנו? עדיין לא הוחלט

עיריית תל אביב הציגה הבוקר (ב') את "אוטו-תל", מערך רכב שיתופי עירוני האמור להיות הראשון בישראל. לפי אנשי הפרויקט, שעלותו מוערכת כעת ב-10 מיליון שקלים, אוטו-תל נועד לצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים. בחודש אוקטובר הקרוב יושק הפרויקט הכולל 260 מכוניות מדגם יונדאי i10 אשר יחנו ברחבי העיר, ויעמדו לרשות מנויי הפרויקט. כמה זה צפוי לעלות? בעירייה לא יודעים לנקוב במחיר, אך משערים כי דמי המינוי החודשיים יעמדו על 40 עד 50 שקלים, כמה יעלה כל שימוש ברכב? לכך אין עדיין תשובה.

 

 

יש לציין כי רעיון מערך רכב שיתופי בתל אביב בדומה לפרויקט תל-אופן, נחשף ב-ynet לפני כארבע שנים לאחר שהעירייה פרסמה בקשה לקבלת מידע מיזמים, בעניין הקמת מערך עירוני של "שיתוף כלי רכב". לפי הפרטים שנחשפו, הרעיון המקורי היה הקמת מערך השכרת כלי רכב לפרקי זמן קצרים בעלות שתעמוד על 60 שקלים לשעת שימוש לכל היותר, או 25 שקלים לחצי שעה. לפני כחצי שנה העריכה העירייה כי הפרויקט יוזנק ב"מחצית השנייה של 2017".

 

אוטו בזול - חולדאי יציע השכרה ב-60 שקל לשעה

 

תל אוטו בתל אביב - כל מה שרציתם לדעת

 

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, חושף את הרכב השיתופי. משמאל: מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה וסגנית ראש העיר ()
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, חושף את הרכב השיתופי. משמאל: מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה וסגנית ראש העיר

 

את כלי הרכב במיזם תפעיל חברת ההשכרה CAR2GO, והם יורשו לחנות לצד סימוני כחול-לבן ברחבי העיר, בנוסף ל-520 חניות ייעודיות לרכבי המיזם. בחודש מרס צפוי להתחיל פיילוט הכולל 500 נסיינים עם 40 כלי רכב, בחודש יוגדל הניסוי ל-90 עד 170 כלי רכב עם 1,500 נסיינים, ואילו השקה רשמית צפויה במהלך חודש אוקטובר 2017. המגבלות: מאחר וביטוח נהג הרכב הוא אישי ונעשה דרך שם המשתמש בשירות, לא ניתן יהיה לאפשר נהיגה למי שאינו רשום במאגר העירוני. בנוסף, את הרכב ניתן להוציא מחוץ לגבולות העיר אולם התעריף יהיה גבוה יותר.

 

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הסביר כי נעשה מאמץ ליצור מערכות תחבורה אלטרנטיביות והצהיר כי "תם עידן השימוש ברכב הפרטי". עוד אמר: "אני אומר לתלמידים שאני פוגש שהם כבר לא ייהנו מרכב פרטי. המציאות היא שעל הכביש במרחב הציבורי אין מספיק מקום אם לכל אדם יש רכב משלו. הפתרון הוא רק בתחבורה ציבורית ושיתופית. יש תופעה של רכב אוטונומי שיביא לכך שהרכב הפרטי יעלם, ולדאבוני הפרויקט עכשיו היה צריך להיות פרויקט ארצי שאליו שותפים משרד התחבורה והאוצר.

 

"(אבל) זאת יוזמה של עיריית תל אביב להראות את הדרך, שאפשר אחרת. אנחנו מקווים שרשויות מקומיות לצידנו יצטרפו לפרויקט שיתוף רכבים שצריך לכסות לפחות את מטרופולין גוש דן. מחקרים בעולם אומרים ששימוש ברכב שיתופי יוריד 4 כלי רכב מהכביש. במדינה 20% מהימים אין תחבורה ציבורית, ובפרויקט הזה אפשר להימנע מהחזקת רכב פרטי, זה עוד דבר שיכול להוריד את יוקר המחייה".

 

מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה, אמרה כי "רכבים פרטיים צריכים להיות לאירועים מיוחדים אבל לא לשימוש ביום-יום. השימוש ברכבים כאלו יוריד הוצאות ויאפשר תנועה במטרופולין בצורה זולה. כמו מיזם תל-אופן, המיזם יפעל כל יום, כל הזמן, מלבד יום כיפור".

 

עידו שמיר, מנכ"ל החברה הכלכלית של תל אביב, ציין שעלות השימוש במכונית השיתופית "יעמוד על בין 30 ל-40 אחוזים פחות משימוש במונית. אנחנו גם מתחשבים בכך ששימוש במכונית יסתיים במספר דקות של מציאת חנייה ולכן המחירים יהיו אטרקטיביים עם מחשבה ששימוש במונית חוסך זמן חיפוש חנייה".

 

גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO, אמר כי ניתן להזמין את הרכב בשלוש דרכים: אפליקציה, באתר אינטרנט ובטלפון. בנוסף הותקנה ברכב מערכת מולטימדיה שתאפשר בלחיצת כפתור שיחה עם מוקד שירות לקוחות שתפעיל החברה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוטו-תל - פרויקט רכב שיתופי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים