שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מנהרות הראל נפתחו לשני הכיוונים: הבטחה ל-35 דקות מירושלים לתל אביב
    בשלב הראשון נפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה במנהרות בגשר מוצא החדש. בחודשים הקרובים ייפתח נתיב נוסף, וכן הגשרים וכביש חדש. האם יזכו הנהגים להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרך לירושלים וממנה?

     

     

    נסיעה ראשונה במנהרות הראל    (צילום: דניאל אליאור, נתיבי ישראל)

    נסיעה ראשונה במנהרות הראל    (צילום: דניאל אליאור, נתיבי ישראל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    משטרת התנועה פתחה הבוקר (יום ו') את כביש 1 מחדש ובכך נחנכו מנהרות הראל לשני הכיוונים - שצפויות לקצר על פי משרד התחבורה את זמן הנסיעה בין ירושלים לתל אביב ל-35 דקות בלבד, תוך ביטול סיבוב מוצא הידוע לשמצה כ"סיבוב המוות".

     

    בשלב הראשון נפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה לכל כיוון נסיעה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתח נתיב נוסף, וכן הגשרים והכביש החדש. כבר עכשיו צפויים הנהגים להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרך לירושלים וממנה. פרויקט המנהרות כולל שתי מנהרות באורך 800 מטרים ושלושה נתיבי נסיעה. עלות כל פרויקט שדרוג כביש 1 החדש נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים.

     (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
    (צילום: דניאל אליאור)

     (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
    (צילום: דניאל אליאור)

     (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
    (צילום: דניאל אליאור)

    המנהרות החדשות נפתחות לתנועה (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
    המנהרות החדשות נפתחות לתנועה(צילום: דניאל אליאור)
     

    אך לא כולם חוגגים. בשבוע שעבר עתרו לבג"ץ תושבים ממבשרת ציון בדרישה לצו מניעה לפתיחת המנהרות, כיוון שלטענתם אין פתרון לסגירת מסוף האוטובוסים במחלף, המשרת אלפי תושבים. עתירתם נדחתה על הסף. השופט דנציגר נימק זאת ב"שיהוי כבד שנפל בהגשתה", וקבע כי בפרויקט כה מורכב, שבו ההחלטות מתקבלות שנים וחודשים רבים מראש, אין שום הצדקה לעתירה של הרגע האחרון.

     

    בטקס חגיגי של חנוכת הכביש שנערך אתמול במנהרות הראל השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ.

    העבודות לקראת פתיחת מנהרות הראל    (צילום: עפר מאיר)

    העבודות לקראת פתיחת מנהרות הראל    (צילום: עפר מאיר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     
    "אנחנו מציינים היום אירוע בקנה מידה היסטורי", אמר נתניהו. "כי הדרך לירושלים בירת ישראל מעולם לא הייתה קצרה יותר. אני רוצה להודות לך השר ישראל כץ ולאנשי משרדך שמשקיעים מרץ וכוחות במהפכה התחבורתית הלאומית שהשקנו בשנת 2009 והתוצאות מדברות בעד עצמן. היום אפשר לומר בביטחון מלא, בבירור, רואים את האור בקצה המנהרות".

     

    שר התחבורה ישראל כץ אמר: "היום תיפתחנה המנהרות וגשרי מוצא לשני הכיוונים. תוך כמה חודשים יהיו שלושה נתיבים והתנועה תזרום בצורה מהירה יותר. בפסח בשנה הבאה נזמין כל מי שכאן ואחרים לפתיחת קו הרכבת המהירה בירושלים, שיאפשר להגיע תוך 28 דקות, חצי שעה עם עצירה בנתב"ג. אנחנו מתכוונים להאריך את הקו עד הכותל עצמו. אדם יוכל לרכוש כרטיס, לטוס, להגיע לנתב"ג, לעלות לרכבת וב-20 דקות להגיע לכותל. לפני שמונה שנים זה היה חזון, עכשיו אלו דברים שקורים".

     

    מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ הוסיף: " כביש 1 החדש הוא אחד מהפרויקטים החשובים שביצעה החברה לנסיעה בטוחה יותר, בין היתר על ידי בניית מנהרות הראל והגשר החדש במקום סיבוב מוצא".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים