שתף קטע נבחר

"חברות תעופה זרות יטוסו מנתב"ג לאילת"

שר התחבורה ישראל כץ אמר במפגש עיתונאים כי יש להכניס שחקנים חדשים בתחום טיסות הפנים בישראל. עוד הוסיף כי יאיץ את בניית שדה התעופה בגליל, ויפעל לקיצור כביש הגישה המסורבל לנתב"ג. וגם: כץ נגד שר התיירות לוין - "לא מאמין בסבסוד טיסות, מאמין בתחרות"

שר התחבורה ישראל כץ בוחן מתן אפשרות לחברות תעופה זרות להקים בסיסים בישראל, בנתב"ג או בשדה התעופה החדש רמון. כך אמר השר בתדרוך עיתונאים מיוחד שהתקיים הבוקר (ג') בנתב"ג. לדבריו הוא בוחן גם מתן אפשרות לחברות זרות להפעיל טיסות המשך מנתב"ג לאילת ומאילת לנתב"ג - בדרך לאירופה, כלומר שנתב"ג יהפוך ל"Hub" - טרמינל לטיסות המשך לאילת. "הפסקת הטיסות של אל על משיקוליה שלה לאילת פגעה בתחרות, לכן יש מקום לאפשר טיסות המשך של חברות זרות דרך נתב"ג לאילת ולהיפך".

איזיג'ט וריינאייר. חברות זרות יטוסו לאילת? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
איזיג'ט וריינאייר. חברות זרות יטוסו לאילת?(צילום: shutterstock)

השר ציין את הגידול העצום ביציאות של ישראלים לחו"ל בשל מדיניות השמיים הפתוחים המציינת חמש שנים בישראל, והוסיף כי בניגוד לכל התחזיות השחורות, חברות התעופה הישראליות למדו להתמודד עם התחרות שנוצרה, פתחו עוד קווים והגדילו את מספר הנוסעים. "השמיים הפתוחים היא המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שהיתה פה בשנים האחרונות ואני אוודא שהיא תימשך", אמר.

 

השר הוסיף כי שדה התעופה בחיפה צריך להגדיל את הפעילות שלו והוא החליט לבטל את האגרות שם כפי שהחליט לגבי שדה התעופה ברמון. לדבריו הוא שוחח עם נציגי חברות התעופה ויש בהחלט מקום ונכונות להגדיל את הפעילות של השדה בחיפה. "אני מצר על כך שמדינת ישראל לא קבעה יעד של עשרה מיליון תיירים. זה ריאלי. אם היו קובעים תוכנית תיירותית, אין שום בעיה להביא עשרה מיליון תיירים. אין פה בעיית ביטחון ומחירים. עובדה שפעלנו להביא את הסינים לפה. אבל אני מגיע לביקור בצפון ונמצא בבית מלון ורואה קבוצת תיירים מסין שאין מי שילווה אותם, כי אין מדריכים סינים".

 

"לא לסבסוד טיסות, כן לתחרות"

עוד אמר כץ כי הוא לא מאמין בסבסוד טיסות. "אני מאמין בתחרות", אמר ורמז לכך שמשרד התיירות מסבסד חברות תעופה זרות כדי שיגיעו לישראל, בעיקר לאילת.

שר התחבורה ישראל כץ, הבוקר (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
שר התחבורה ישראל כץ, הבוקר(צילום: דני שדה)

לדבריו, בנתב"ג נערכים כבר בימים אלה לקיבולת של עשרים מליון נוסעים בשנה, ויש חובה להפעיל שדה משלים. "תוקם מינהלת שתהיה אחראית לקידום שדה התעופה ברמת דוד", אמר השר. "אני אהיה אחראי לשיחרור הפקקקים הביורוקרטיים". השדה יוקם ב-"Bot", כלומר הקמה בהפעלה. "אני רוצה שתוך שנים מעטות השדה הזה יפעל. אני בטוח שחברות בינלאומיות יגיעו לשדה התעופה הבינלאומי גליל".

 

השר הוסיף כי סוכם בעל פה עם שר האוצר לקדם תכנון של קיצור כביש הגישה לנתב"ג, שכיום ארוך בכשמונה קילומטרים ממה שאמור להיות. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקלים. "הכביש הזה גורם להארכת הדרך בשמונה קילומטרים וחייבים לבטל אותו. יש לזה חשיבות כלכלית ובריאותית. איזה דבר אנכרוניסטי זה לעשות את הסבב הזה של שמונה קילומטרים? אנחנו עושים כל מה שנדרש כדי לקדם את זה וזה יבוצע", אמר כץ. עוד נבחנת בניית קו רכבת בין טרמינל 1 לטרמינל 3, כפי שקיים בנמלי תעופה ברחבי העולם.

 

כץ הוסיף עוד כי ריינאייר ביקשה לפתוח בסיס באילת והוא בוחן את הנושא. בנוסף אמר כי ישראייר ביקשה להעביר את כל הפעילות שלה לטרמינל 1, וכן התייחס לתשתיות התיירות. "התשתיות באילת מיושנות ואם לא יהיה שינוי התיירים פשוט יעברו לעקבה", אמר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ריינאייר ואיזיג'ט. בדרך מנתב"ג לאילת?
צילום: shutterstock
מומלצים