שתף קטע נבחר

מנה של ג'פניקה עוררה סערה בפייסבוק

עמוד הפייסבוק "איך זה נראה באמת" העלה תמונה של מנה בג'פניקה, שנראית שונה מהתמונה הזוהרת המוצגת באתר האינטרנט שלה. ג'פניקה איימה בתביעה. איך זה נגמר בסוף?

עימות בין גולשים לרשת המסעדות ג'פניקה: בעלי עמוד הפייסבוק "איך זה נראה באמת", המשווה בין תמונות של מנות מפרסומות למציאות בשטח, העלה תמונה של מנת קריספי בטטה מטייק-אוויי, של רשת ג'פניקה, שנראית עייפה ולא זוהרת כמו בתמונה שהרשת מציגה באתר האינטרנט שלה.

 

למרות שהיו גולשים שטענו שהמנה דווקא נראית טוב במציאות, שהיא טעימה, ושלרוב מנות נראות פחות טוב בטייק-אווי, בג'פניקה נלחצו ואיימו בהתראה לפני תביעה.

מציאות מול פרסומת, המנה של ג'פניקה בעמוד הפייסבוק "איך זה נראה באמת" (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
מציאות מול פרסומת, המנה של ג'פניקה בעמוד הפייסבוק "איך זה נראה באמת"(צילום מסך מפייסבוק)
 

התמונה הועלתה לעמוד "איך זה נראה באמת", אתמול. תגובת הרשת הייתה: "זכויות היוצרים על התמונה הן שלנו וזו הפרה". המגיבים לא נותרו חייבים וסברו שמדובר בהצהרה שנויה במחלוקת, שכן היא משדרת היסטריה ויש בה נימה של איום. ראוי לציין שאין כאן לכאורה הפרה של זכויות יוצרים: התמונה מצויה באתר האינטרנט של החברה והשימוש בה נעשה אך ורק לשם ההשוואה, שמתייחסת למנה כפי שהיא מוצגת באתר. בנוסף, כתבה הרשת בסרקזם שהמצלמה של מי שצילם את התמונה היא "ברמה גבוהה".

 (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
(צילום מסך מפייסבוק)

 (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
(צילום מסך מפייסבוק)

"אתם מסעדה או ילד בן 8?"

חלק מהמגיבים לא אהבו את הנימה התוקפנית לכאורה שהפגינה רשת המסעדות. מגיבה אחת כתבה שהיא אוהבת לאכול ברשת ושהיא אף חברת מועדון, אבל "אתם מביכים את עצמכם עם התגובה הזאת". גולש אחר כתב: "אתם מסעדה או ילד בן 8?"

 

"מטרת העמוד היא צרכנית. הם אלה שמסעירים את השטח"

"העליתי את התמונה אתמול בערב", אמר ל-ynet מאור גופר, מנהל העמוד. "ומאז אני מקבל איומים מג'פניקה. המנכ"ל בעצמו התקשר אלי.

 

"אני מנהל את העמוד מאז 2014 והפוסט היחיד שירד אי פעם מהעמוד הוא של ג'פניקה. התקשר אלי בעבר המנכ"ל וטען לגבי תמונה שהעליתי - שזו תקלה נקודתית, היתה טעות במשלוח. אני לא מעלה תקלות נקודתיות. עובש ודברים כאלה. אז הסרתי. פה זה לא המקרה ומסתבר שהם לא יודעים להתמודד עם שום ביקורת.

 

"אם אתבע, אין לי ייצוג משפטי. אני אדם פרטי שהקים עמוד שמטרתו צרכנית, לנו יש כוח לשתף את המראה האמיתי של מנות ומוצרים. אני תמיד דואג שאין דיבה בפוסטים, אלא אם מאוד ברור שיש מה לבקר. פה לא כתבתי דבר. פשוט פרסמתי את תמונת המנה כפי שנשלחה אלי".


 (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
(צילום מסך מפייסבוק)

 (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
(צילום מסך מפייסבוק)

 (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
(צילום מסך מפייסבוק)
 

אחת הגולשות שאלה אם לא יכולה להתבצע מניפולציה בתמונת המנה שנשלחה לעמוד הפייסבוק. גופר השיב: "לכן יש את התגובות. אין לי דרך לדעת אם טיפלו בתמונה. אם רק אני אפרסם מנות שצילמתי, העמוד יאבד את מטרתו העיקרית - השיתוף החברתי. אני מקבל 20-10 הודעות ביום. הרוב מסונן. לא היתה לי סיבה לפקפק באמינות המצלמים כי אין פה משהו קיצוני.

 

גופר סבור שג'פניקה מזיקה לעצמה: "הם (ג'פניקה) כותבים: המצלמה גרועה, יש לנו זכויות יוצרים. הם למעשה יורים לעצמם ברגל  - ללא התגובה שלהם הפוסט לא היה זוכה לכל כך הרבה תשומת לב. מנות של מסעדות רבות מתפרסמות בעמוד, אף אחת מהן לא מגיבה ככה. זה מפורסם ועובר, אנשים הרי לא חיים לפי העמוד שלי. אמרתי למנכ"ל: אתם בעצמכם מסעירים את הגזרה".

 

ג'פניקה: "קריספי בטטה על חשבוננו"

מג'פניקה נמסר בתגובה: "רשת ג'פניקה מתנהלת בכל הנוגע לפרסום בצורה הוגנת וישרה לפי הספר. כך גם התייחסותה לעמודי פייסבוק, אשר כיום הינם מפרסמים לכל דבר. לכן משנתקלה בפרסום בעמוד המדובר, אשר עשה שימוש בקניינה הרוחני ללא רשותה ובאופן שפגע בה, מבלי לבקש את תגובתה, פנתה תחילה בבקשה לגיטימית להורדת התמונה.

 

"המשך ההתנהלות אמנם שנוי במחלוקת ופתוח לפרשנות, אך חשוב להבהיר כי ג'פניקה תמיד פועלת באופן הוגן הן ללקוחותיה, הן לספקיה והן לגופי הפרסום והמדיה השונים. אחרי כל האמור, אנו מזמינים את בעל העמוד לקריספי בטטה על חשבוננו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים