שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא עונים: הפקידה במכס הניחה את השפופרת
    רבים מתלוננים שקשה להשיג את המכס בטלפון. עו"ד אור ירקוני גילה את אחת הסיבות: הפקידה בת"א הניחה את השפופרת בצד, כי לטענתה היא עושה עבודה של ארבעה. לפי רשות המסים, זה "כדי שתוכל לתת שירות ללקוחות הנמצאים אצלה. השיחה מנותבת לעמדה הבאה". אבל גם אנחנו התקשינו להגיע למענה אנושי

    כבר כמה שנים שהישראלים נזקקים לקבל יותר שירותים מהמכס ובתדירות רבה יותר מבעבר. גם המחוקק הבין שאנחנו מרבים לקנות מעבר לים ולקבל חבילות והקל על הייבוא האישי באמצעות פטור ממס , אבל במכס נראה שמצבת כוח האדם לא גדלה בהתאם, אחרת איך תסבירו את התמונה הבאה?

     

    איפה עוד לא עונים לטלפון? כיתבו לנו >>

     

    נאלץ לכתת רגליו למכס וזה מה שצילם שם (צילום מסך מפייסבוק) (צילום מסך מפייסבוק)
    נאלץ לכתת רגליו למכס וזה מה שצילם שם(צילום מסך מפייסבוק)
    ד

     

    האזרח שצילם את התמונה, עו"ד אור ירקוני, הגיע לתחנת המכס - דואר חבילות - בדרך ההגנה 137 ת"א, בלית ברירה. "יוצא לי להתעסק עם המכס לא מעט", אמר ירקוני ל-ynet. "הם פשוט לא עונים לטלפון או שעונים לעיתים רחוקות. קשה להשיג אותם. הפעם נאלצתי להגיע לשם פיזית צריך לקבל שירות. בעודי מנסה להבין איך זה שאף אחד לא עונה לטלפון, אני לפתע רואה שהמכשיר מנותק. שאלתי את הפקידה: 'למה אתם לא עונים לטלפון'? והיא התחילה לצעוק: 'יש פה מקום ל-4 עובדים אבל אני עובדת פה לבד'".

     

    רשות המסים: השיחות מנותבות לשלוחה אחרת, העובדת נתנה שירות ללקוחות

    ברשות המסים מסרו ל-ynet בתגובה: "השיחות במכס בדואר חבילות ת"א מנותבות בין הפקידים המטפלים בנושא, משמע אם אין מענה בשלוחה אחת, השיחה עוברת באופן אוטומטי לשלוחה הבאה.

     

    "לכן, העובדת המופיעה בתמונה, הניחה את השפופרת על מנת שתוכל לתת שירות ללקוחות הנמצאים אצלה, מבלי להשיב לטלפונים תוך כדי מתן השירות ותוך ידיעה שהשיחה מנותבת לעמדה הבאה".

     

    כבר שנים שצרכנים מתלוננים על בעיות במענה במכס

    ייתכן שהעובדת צודקת. ראשית - אם אין מספיק עובדים שיענו לטלפון, ומולה יש לקוחות - היא לא יכולה לענות לטלפונים. רק נשאלת השאלה: למה אין מספיק עובדים? ואם אין מספיק עובדים: למה מפרסמים בכלל מספר טלפון למענה? לפי תגובת רשות המסים יש מספיק עובדים במכס, אך תשובת העובדת וכן העוּבדות מדברות בעד עצמן.

     

    ל-ynet מגיעות לא מעט תלונות על חוסר מענה או זמני המתנה ממושכים במכס. "לקח לי יומיים עד שתפסתי מישהו במכס בטלפון 03-6303383", כתב לנו אזרח אחד, לאחרונה. אזרח אחר כותב: "ניסיתי להשיגם בטלפון כמה וכמה פעמים ללא הצלחה ולמחרת הם סוף כל סוף ענו לאחר חמש ניסיונות ואחרי זמן ממוצע של 14 דקות בכל פעם".

     

    לקוחה שמוצר שקנתה נתקע במכס (ושוחרר זה מכבר) סיפרה היום ל-ynet שלמרות ששינסה מותניים, כוחה לא עמד לה: "ימים שניסיתי להשיג אותם ופשוט לא הצלחתי. אולי אם הייתי מחכה יותר זמן על הקו, אבל אחרי 15-10 דקות נגמרת לי הסבלנות. מתקשרת, לא עונים, מנתקת, מנסה שוב כעבור שעתיים ושוב המתנה".

     

    מדובר בתופעה ממושכת. צרכנים מתלוננים על המענה הלוקה בחסר כבר כמה שנים. גם בכתבה סמארטפונים מעוכבים במכס מ-2014 טענו המתלוננים דאז שמענה אנושי הוא מצרך יקר המציאות במכס. חיפוש קצר בגוגל לפי מילות החיפוש: "אין מענה במכס" מניב תלונות של צרכנים בפורומים: תפוז, home theatre, רוטר, fxp, carsforum ואחרים, מ-2008 ועד ימנו אנו. חיפוש צירוף המילים: "לא עונים במכס" מניב עוד ועוד תוצאות דומות.

     

    "..ניסיתי להתקשר והכל אבל המכס בתל אביב אף פעם לא עונים, והמכס בירושלים אומרים שהם לא קשורים אליהם ומנתקים לי בפנים", כתב לקוח אחד מיני רבים ב-2012. לקוח אחר כתב בשלהי 2016: " התקשרתי לכמה מספרים של מכס ת"א בשעות הבוקר ואין תשובה". שעות הפעילות של המכס הן מ-8:00 עד 14:00. אחרי זה אין קבלת קהל.

      

    גם אנחנו התקשינו להגיע למענה

    בדקנו בעצמנו את המענה במכס. המספר אליו התקשר אור הינו המספר שמופיע על גבי ההודעות מהדואר: 03-9421730. התקשרנו למספר בשעות הצהריים המוקדמות. תענוג:

     

    לחץ 1 לערעורים - מגיעים להודעה קולית: "המספר תפוס נסו שוב מאוחר יותר" ובשלב זה המערכת מנתקת את השיחה.

     

    לחץ 2 לייבוא אישי העברת חבילות לסניף הדואר - אי אפשר להגיע לפקיד. פשוט לא ניתן. יש דממה על הקו ולא צליל המתנה.

     

    לחץ 3 לייבוא אישי שחרור חבילות ממכס ת"א - יש העברת שיחה, אך אין מענה, או שיש מענה אחרי המתנה ממושכת, אך לא המתנו מעל ל-10 דקות. כל המתנה מעל ל-3 דקות היא ממושכת מדי לטעמנו וגם לטעמו של המחוקק. בנוסף: אין הצעה של המערכת להשאיר מספר טלפון ושנציג המכס יחזור אלייך.

     

    לחץ 4 לייבוא מסחרי – יש העברת שיחה אך אין מענה, או שיש מענה אחרי המתנה ממושכת, אך לא המתנו מעל ל-10 דקות. כל המתנה מעל ל-3 דקות היא ממושכת מדי לטעמנו וגם לטעמו של המחוקק. בנוסף: אין הצעה של המערכת להשאיר מספר טלפון ושנציג המכס יחזור אלייך.

     

    בהקשר לכך נמסר מרשות המסים: "לאור העלייה בסחר המקוון נוצר גידול במספר הפניות אל המכס. אנו משתדלים לתת את השירות הטוב ביותר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים