שתף קטע נבחר

להצליח ברשת: 10 טיפים להקמת חנות אינטרנטית

שיווק, שילוח, עיצוב ואבטחת מידע: אלה רק חלק מהמרכיבים המרכזיים שצריך להביא בחשבון כשמקימים חנות באינטרנט. כך תעשו זאת כמו שצריך

 בשיתוף דואר ישראל

 

הקמת עסק היא עניין מורכב, וזה נכון לא פחות לגבי חנות אינטרנטית. על-מנת שאתר המסחר המקוון שלכם יניב לכם הצלחה, תצטרכו להשקיע מחשבה ומשאבים בתכנון ותפעול האתר, במגוון היבטים.

 

מוכרים ברשת - לכל הכתבות

 

רשמו לפניכם עשרה טיפים מרכזיים שחשוב לזכור, אם אתם שוקלים להקים חנות ברשת. שיהיה בהצלחה!

 

1. להכין שיעורי בית

לפני הקמת חנות ברשת, חשוב שתבינו מהי רמת הביקוש למוצרים שבכוונתכם למכור ומיהם המתחרים שלכם. סקר השוק שתערכו יסייע לכם להבין באילו מוצרים להתמקד, איך לתמחר אותם ואיך לבדל את העסק שלכם מול המתחרים.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

כמו כן, חשוב שתגדירו לעצמכם מיהם קהלי היעד שלכם. כך תוכלו לשווק את החנות ומוצריה בצורה מדויקת ויעילה יותר. אם אתם פונים ללקוחות בחו"ל, בדקו אם נדרשים אישורים מיוחדים במדינות היעד לצורך הפצת המוצרים שלכם שם.

 

2. לתכנן את שרשרת האספקה

אם אתם מייבאים מוצרים מחו"ל או רוכשים אותם מספק אחר, כדאי שתכירו היטב את המוצרים לפני שאתם מציעים אותם ללקוחות, כדי לבדוק את איכותם.

 

חשוב גם לדאוג שיהיו מספיק מוצרים במלאי כדי לענות על ביקוש מצד הלקוחות ולבחון מראש תוך כמה זמן מעת הזמנת המוצר בחנות תוכלו לספקו ללקוחות.

 

זכרו: אמינות היא נכס עיקרי של כל עסק. לכן, חשוב שתוכלו לעמוד בהבטחות שלכם ללקוחות.

 

3. להשקיע באתר

התייחסו לחנות שלכם ברשת כפי שהייתם מתייחסים לחנות פיזית. זהו הממשק שלכם עם לקוחות פוטנציאליים, ולאיכות חוויית המשתמש שתציעו להם תהיה השפעה מכרעת על החלטת הקנייה שלהם.

 

ראשית, חשוב שתשתית הטכנית של האתר תהיה איכותית על-מנת שניתן יהיה לגלוש בו בקלות וללא שיבושים. שנית, חשוב שהאתר יהיה בנוי בצורה אטרקטיבית ושהגולשים יוכלו לנווט בו בקלות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

לא מומלץ להסתפק בתבנית סטנדרטית לבניית אתר הסחר שלכם, אלא ליצור אתר ייחודי שמבדל אתכם מהמתחרים ומותאם לקהל היעד שלכם.

 

4. תצוגה ועיצוב שמניעים לפעולה

אל תתפשרו על איכות הצילום של המוצרים שאתם מציגים בחנות האינטרנטית שלכם והקפידו להציג בדף הבית מוצרים ייחודיים ואטרקטיביים וגם מידע על הנחות והטבות, כגון שילוח בחינם. לצד זה, חשוב להימנע מעומס ויזואלי, שעלול להרתיע גולשים.

 

זכרו שעיצוב האתר והמבנה שלו אמורים להניע את הגולשים לשהות באתר וגם בסופו של דבר לקנות מוצרים. לכן חשוב, בין השאר, שהעיצוב ייצור רושם מיידי אסתטי וחיובי ושהאתר ינגיש לקהל היעד מידע שמעניין אותו וחשוב לו בנוגע למוצרי החנות.

 

5. לעטוף בתוכן רלוונטי

פרסום ישיר המכוון אל קהל היעד וכן קידום האתר שלכם בגוגל יסייעו לכם בשיווק החנות ומוצריה, אך אל תסתפקו בזה. על-מנת למשוך את קהל היעד, הציעו לו ערך מוסף באמצעות תוכן מעניין, במגוון ערוצים. ניתן, למשל, להציג באתר את הסיפור שמאחורי המותג ומידע כללי שקשור לעולם התוכן של המוצרים, ולצד זה להציע לקהל היעד תכנים ומסרים באמצעות צד שלישי, כגון בלוגרים ומשפיענים ברשת.

 

שקלו גם להקים קהילה בפייסבוק או בפלטפורמה אחרת, סביב תחום עניין עם זיקה למוצרים שלכם. כך תוכלו למצב את עצמכם כמומחים בתחום ולהגביר את הפופולריות של המותג שלכם בקרב קהל היעד.

 

6. שילוח מותאם ללקוחות

כדי לא לפספס קונים פוטנציאליים, מומלץ להציע ללקוחות מספר אופני שילוח, שיכללו גם שילוח רגיל, בחינם או בעלות נמוכה, וגם שילוח מהיר, בתשלום גבוה יותר.

 

כמו כן, תוכלו לבדל את עצמכם ממתחרים בכך שתאפשרו ללקוחות לבחור היכן לקבל את המשלוח. זה עשוי להקל על לקוחות ששוהים מחוץ לבית רוב היום ולשפר את חוויית השירות שאתם מעניקים להם.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

עוד חשוב לציין באתר בצורה ברורה את מחיר המשלוח ואת הצפי לגבי זמן האספקה, לכל סוג משלוח, ובהתאם למדינת היעד.

 

כמובן, בחרו שירותי שילוח אמינים, שמאפשרים מעקב מלא אחרי החבילות עד הגעתן ליעד.

 

7. אריזה: לא פחות חשוב

כל ההשקעה שלכם בעסק עלולה לרדת לטמיון, אם המוצרים שתשלחו ללקוחות יהיו ארוזים ברישול. אריזה מרושלת עלולה לפגום במוצר וגם לערער את אמינותכם בעיני הלקוחות.

 

יש להתאים את האריזה לתכולת החבילה. חשוב להשתמש בקרטון קשיח או במעטפה מרופדת כדי להגן על המוצרים ככל הנדרש ולהוסיף חומרי אריזה ואיטום כדי למנוע תזוזה של המוצרים עד הגעתם ללקוח.

 

אריזה בזבזנית בנפח ובמשקל מגדילה את עלות המשלוח. כדי לצמצם את עלות השילוח ולשמור על מחירים תחרותיים, השתמשו באריזה קומפקטית ככל האפשר.

 

8. אבטחת מידע: לטובת כל הצדדים

אחד החסמים העיקריים שעדיין מרתיעים גולשים מקניות באינטרנט הוא החשש מכך שפרטיהם האישיים ומספר כרטיס האשראי שלהם ידלפו החוצה.

 

כדי למנוע פריצה לאתר שלכם, שעלולה לסבך אתכם משפטית וכלכלית, ולפגוע אנושות במוניטין שלכם, חשוב שתשקיעו באמצעי אבטחת מידע נאותים ואיכותיים עבור האתר החנות.

 

במקביל, חשוב ליצור אצל הגולשים תחושת אמינות וביטחון באמצעות פירוט מדיניות האבטחה והפרטיות שלכם באתר והצגת סממנים המעידים כי האתר מאובטח כראוי.

 

9. תשלום וסליקה: נוח ובטוח

הליך תשלום מסורבל עלול להרתיע גולשים ברגע האחרון ולסכל את הקנייה. יש להשתדל שהלקוחות יבקרו במספר שדות מינימלי לצורך התשלום ויקבלו אישור מהיר על התשלום.

 

חשוב גם שתתקשרו עם חברת סליקה שעובדת עם כל מותגי האשראי שרלוונטיים לעסק שלכם ולקהל היעד שלכם.

 

כדאי לשקול לאפשר ללקוחות לשלם עבור מוצרים גם ישירות באמצעות כרטיס אשראי וגם באמצעות שירות PayPal, שנחשב למאובטח במיוחד. כך תתאימו את עצמכם גם ללקוחות שאינם מעוניינים לפתוח חשבון PayPal וגם ללקוחות שחוששים לשלם בכרטיס אשראי.

 

10. שירות קשוב ושיח עם הלקוחות

שירות לקוחות מצטיין יכול להיות מרכיב מרכזי בהצלחה שלכם ולהקנות לכם יתרון בולט מול המתחרים. שמרו על שקיפות בנוגע למוצרי החנות ומדיניותה, היו זמינים עבור הלקוחות שלכם, והקפידו להגיב במהירות ובענייניות לפניותיהם.

 

אפשרו ללקוחות לחוות את דעתם, בערוץ כזה או אחר, על המוצרים ועל חוויית המשתמש שלהם. המשוב שתקבלו יסייע לכם להבין באילו מוצרים כדאי להתמקד, איך לשווק אותם טוב יותר ואיך לייעל את פעילות המסחר שלכם.

 

בשיתוף דואר ישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים