שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורד חושפת ענק מחודש לשטח (ובעיקר לכביש)

    פורד חושפת את הדור הרביעי של רכב הפנאי הענק אקספידשן, אחרי דיאטה של 130 ק"ג, עם עיצוב רענן, יחידת הנעה מודרנית ומערכות בטיחות מתקדמות

    פורד חושפת את האקספדישן החדש. בשונה משליטתה של פורד בקטגוריית הטנדרים, בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים (full size suv) התקשה האקספדישן הקודם להתמודד בשנים האחרונות מול שברולט טאהו, שנמכר במספרים כפולים ממנו. זה לא משנה את מצבו בישראל אגב, שכן בדלק מוטורס, היבואנית, אומרים כי אין כוונה לשווקו כאן. כך שאם יגיע לכבישי ישראל, יהיה זה רק דרך צינורות הייבוא האישי.

     

     

    החידוש המרכזי בדור הרביעי של האקספדישן הוא שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום, המסייעים להפחתת משקל של כ-130 ק"ג. כבעבר הוא ימשיך להתבסס על תצורת שלדה נפרדת (סולם) ומיתלים נפרדים מלפנים ומאחור, אם כי טרם פורסמו נתוני מידות. העיצוב החיצוני מרשים ומודרני בהרבה מבעבר, בעיקר בחזית עם סבכת ניקל ענקית המשתלבת ביחידות תאורת לד.

     

     

    חידוש נוסף נוגע ליחידת ההנעה - עדיין V6 טורבו-בנזין בנפח 3.5 ליטר (שהחליפה עוד בדור הקודם את ה-V8), בשידוך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית (6 בעבר) המבטיחה לשפר את הביצועים וצריכת הדלק. האקספדישן יוצע עם הנעה אחורית או כפולה עם הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורית ובורר עם 6 מצבי נהיגה לתנאים שונים (רגיל, חסכוני, ספורט, גרירה, כורכר-שלג וחול).


     

    תא הנוסעים יציע כבעבר מקום לשמונה נוסעים, אך עיצוב הפנים אמור לכלול חומרים איכותיים ומגוונים יותר, יחד עם מסך תצוגת נתונים גדול בלוח המחוונים. יש תוספת של תאי אחסון ובעיקר מנגנון להזזה של שורת המושבים השנייה, באופן המאפשר -  גם אם מותקן בה בוסטר לתינוק - גישה נוחה לשורת המושבים השלישית. מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים, מצלמות היקפיות וסיוע בגרירה, יהיו חלק בלתי נפרד מרמת האבזור הבסיסית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים