שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כרטיסים לרדיוהד: מחיר מופקע ולא תיכנסו להופעה
    למרות שבהפקה הזהירו: ל-ynet הגיעו תלונות רבות של לקוחות שקנו כרטיסים בקישור הראשון שמופיע בגוגל - אתר בינלאומי ותיק בשם viagogo החשוד בספסרות. הם שילמו 1,000-600 שקל לכרטיס שעולה 429 שקל וגם אם יקבלו את הכרטיסים, שאמורים להגיע עד 3 ימים לפני המופע, יתכן שלא יכנסו למופע. המפיק: "פועלים לשכנע את חברות האשראי שיבטלו"

    בהפקה הזהירו, אבל צרכנים בכל זאת קנו ביוקר: ל-ynet הגיעו פניות מקונים מודאגים שרכשו כרטיסים להופעת להקת רדיוהד בחודש יולי הקרוב באתר viagogo, המופיעה ראשונה בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל (מודעה ממומנת).

     

    המחירים ששילמו, 1,000-600 שקל, גבוהים בהרבה ממחירי חברת איוונטים - המוכר הרשמי - 429 שקל. הכרטיסים שנרכשו עדיין לא הגיעו, אך גם אם יגיעו, לא בטוח שהרוכשים יוכלו להיכנס איתם למופע, שכן הכרטיסים למופע מסומנים בשם ומספר ת.ז של הקונה. אם מדובר בכרטיסים יד שנייה - יתכן שהנתונים שמופיעים עליהם לא יהיו תואמים לנתוני הקונה שיגיע לשערי אזור המופע.

     

    אתר viagogo הוא אתר בינלאומי ותיק. פלטפורמה למוכרים וקונים של כרטיסים להופעות ולמשחקי ספורט. הוא מאפשר למוכרים למכור כרטיסים יד שנייה, מכירה שמותרת בישראל. יחד עם זאת, אם המוכר מתמחר את הכרטיסים במחיר גבוה ממחיר הכרטיס המקורי - זו ספסרות שאינה חוקית בישראל. רק שהאתר מופעל מחוץ לישראל.

     

    תוצאות החיפוש בגוגל (צילום מסך) (צילום מסך)
    תוצאות החיפוש בגוגל(צילום מסך)

    הכרטיסים יגיעו לפני המופע, עם שמות של אנשים אחרים

    דן סיפר ל-ynet: "אשתי קנתה לנו כרטיסים לרדיו הד בכ-600 שקל באתר הזה. גיליתי שהמחיר אמור להיות נמוך יותר וגם מוזר מאוד שהם אמורים להגיע שבוע לפני המופע, אני חושש שהיא נפלה בפח".

     

    שחר סיפר ל-ynet: "אתה נכנס לאתר הזה שמופיע ראשון בגוגל ומלחיצים אותך שם. רכשתי 2 כרטיסים ועוד חבר קנה 2 כרטיסים. יש מכירה אחת - הכל בדשא ובכל זאת כרטיס עלה לי קרוב ל-1,000 שקל (יחד עם דמי טיפול ומשלוח. מ"ק).

     

    "אחרי הקנייה, אין שום שירות לקוחות, אין מייל אין שום דבר. אחר כך מגיעים אלי במייל שני כרטיסים שכביכול הם העתק של הכרטיסים שאקבל במשלוח, שבוע לפני ההופעה. רק שעל הכרטיסים רשום שם של מישהי אחרת. אני לא מבין איך איוונטים נותנים להם להיות הקישור הראשון בגוגל. אני לא מאמין איך נפלתי בפח".

     

    ישראלית מספרת: כך עובדת השיטה

    ישראלית נוספת שקנתה דרך האתר, העלתה פוסט בפייסבוק בו היא מגוללת את דרך הפעולה של האתר: קנה כרטיס ביוקר, מכור אותו עוד יותר ביוקר: "ביום רביעי האחרון, ה-8 בפברואר, רציתי לרכוש כרטיסים להופעה של רדיוהד בארץ בחודש יולי הקרוב. חיפשתי היכן לרכוש בגוגל והתוצאה הראשונה הייתה אתר VIAGOGO.האתר נראה מסודר, מוצג בשפה העברית ומציג כרטיסים להופעות ואירועים בכל העולם.

     

    התייחסות מפיקי המופע לתופעה (צילום מסך) (צילום מסך)
    התייחסות מפיקי המופע לתופעה(צילום מסך)

    "חיפשתי כרטיסים להופעה ואכן הופיעו מספר אופציות: כרטיס בסביבות 450 שקל (למיטב זכרוני) שהיה סכום הגיוני וכרטיס ב-630 שקל. כיוון שידעתי שמכירת הכרטיסים החלה כבר שעות קודם לכן הביקוש גבוה, ולאחר שלא צלחתי את ההזמנה באתר ״איוונטים״, החלטתי להזמין.

     

    "עברתי לתהליך מילוי הפרטים והתשלום. אך אז התקבלה הודעה שהכרטיס שבחרתי כבר לא זמין. אוקי. אנסה שוב. חוזרת לאופציות המוצעות, בוחרת בלב כבד בכרטיס ב-630 שקל (הם ציינו שזה במקום 702 שקל), עוברת למילוי הפרטים והתשלום מהר מהר לפני שייגמר ומסיימת. ידעתי שהסתיימה המכירה המוקדמת, לכן חשבתי שהגיוני שהמחיר יעלה.

     

    "הדבר הבא שקורה, שמצוין שההזמנה הושלמה בהצלחה והכרטיסים יהיו ניתנים להורדה עד 3 ימים לפני תאריך המופע. קצת מוזר אבל אוקיי. מעולם לא רכשתי כרטיס שלא הגיע מיד למייל.

     

    "נכנסת למייל לבדוק האם קיבלתי את האסמכתא וחשבונית עסקה ולהפתעתי הגדולה אכן קיבלתי, רק שהקבלה על סך 828.86 שקל. אישור ההזמנה היה בעברית. כמובן שחיפשתי טלפון של שירות לקוחות - לא קיים. מייל - לא קיים. מה כן קיים? מרכז עזרה, שמה שהוא בעצם אלה שאלות נפוצות והתשובות אליהן. במידה והתשובה האוטומטית לא סיפקה אותך, באפשרותך לשלוח פנייה דרך האתר.

    התגובות לפוסט של מפיקי המופע (צילום מסך) (צילום מסך)
    התגובות לפוסט של מפיקי המופע(צילום מסך)
     

    "שוב אציין שהאתר מוצג בעברית, לכן את הפנייה כתבתי בעברית וקיבלתי מייל חזרה שמציין שאין שירות לקוחות בשפה שכתבתי, ושיש לשלוח את הפנייה מחדש באנגלית והיא תענה תוך 48 שעות. מוזר שהאתר מתופעל בעברית, שהקבלה בעברית אבל אין שירות לקוחות בעברית. בכל אופן, שלחתי מחדש את הפנייה באנגלית".

     

    "ניסיתי להעלות את הכרטיס למכירה במחיר גבוה"

    לטענתה, התקשרה בינתיים לחברת האשראי ועדכנה אותה בבעיה. "הסברתי שלא מצוין שלא מדובר בחברה ישראלית או שמדובר במרקט-פלייס של מוכרים חיצוניים וקונים, שאין שירות לקוחות נגיש ושזה לא מחיר הכרטיס אליו הסכמתי.

     

    "מחברת האשראי נמסר שהם קיבלו אינספור תלונות, ולכן בדקו את האתר אך שלצערם ידיהם כבולות כיוון שהמידע שציינתי לא מחויב להיות רשום באתר שלהם מלבד הסכומים הנוספים, והם אכן מצוינים בשלב האחרון של ההזמנה במקום שלעולם לא תבחין ובנפרד מסכום הכרטיס עצמו. תסכול.

     

    אתר viagogo (צילום מסך) (צילום מסך)
    אתר viagogo(צילום מסך)

    "יומיים לאחר ששלחתי את הפנייה המחודשת קיבלתי מייל חזרה שמסביר שאין אפשרות לבטל את הכרטיס כיוון שהאתר הוא בעצם מרקט-פלייס למוכרים וקונים וברגע שמתבצעת רכישה הם מבטיחים למוכר את הכסף ולקונה את הכרטיס ואין דרך אחורה.

     

    "בנוסף, הם מציעים את האפשרות למכור את הכרטיס דרך האתר. בהבנה שכנראה זו האופציה האחרונה שלי, ניסיתי להעלות את הכרטיס למכירה במחיר גבוה כך שאקבל את כספי בחזרה כולל התשלום עבור 'דמי הטיפול' וה'משלוח' של הכרטיסים. בעודי עושה זאת אני מבחינה שהאתר גובה גם מסך המכירה. כלומר, במידה והכרטיס ימכר, אני משלמת לאתר עוד 91 שקל.

     

    "מלאה בעצבים אני מעלה את המודעה ואז מבקשים ממני הוכחת רכישה, אבל אין לי את הכרטיסים והקבלה שקיבלתי היא בעברית. העליתי אותה בכל אופן ואז מגיעה ההודעה שהכרטיס בבדיקה. אותו כרטיס שבדיוק קיבלתי אישור עליו מהאתר. כרגע המצב הוא כזה שרק במידה ומישהו ירכוש את הכרטיס אוכל לקבל את כספי חזרה ובכך לדפוק מישהו אחר. מפרסמת את זה בתקווה שמישהו יעשה משהו בנושא".

     

    עדכון הרכישה במייל (צילום מסך) (צילום מסך)
    עדכון הרכישה במייל(צילום מסך)

    נראנג'ה: נכתוב מכתב לחברות האשראי ונשמור ללקוחות מחיר פרי סייל

    המפיק ערן אריאלי מחברת נראנג'ה שמפיקה את ההופעה של רדיוהד בארץ, אמר ל-ynet שבחברה עשו ככל שביכולתם כדי להזהיר צרכנים: "פרסמו שאין VIP, פרסמנו שאין גולדן רינג, הלהקה פרסמה לינק לרכישה. אנחנו פרסמנו פוסט בפייסבוק בו אמרנו לאנשים לא לקנות שם. אל תקנו בויהגוגו. קלטנו שיש אתר מפוקפק התרענו בפני כל הלקוחות, הדבר היחידי שאנחנו יכולים לעשות זה להכין מכתב שיעזור להם מול חברת האשראי.

     

    "אנחנו מתכוונים לשמור כרטיסים במחיר של הפרי סייל לאותם לקוחות שקנו בתום לב באתר הזה. כל מי שיתקשר למוקד ויספר את הסיפור יקבל כרטיס במחיר של הפרי סייל. מדובר ב-150-100 לקוחות. הבעיה היא עם חברות האשראי שמסרבות כרגע לבטל את הרכישה".

     

    זה אתר בינלאומי מוכר ולפי חיפושים אונליין, נראה שיש עליו הרבה תלונות, אך לצידן גם הרבה שבחים ונראה שהוא בדרך כלל מספק את הכרטיסים בזמן. רק שבמקרה הזה אלה כרטיסים שנמכרו ביוקר ומדובר בכרטיסים מזוהים. לפי אריאלי, לא יהיה אפשרי להיכנס למופע עם כרטיס שמצוין עליו שם אחר.

     

    אריאלי טוען כי "זה אתר מפוקפק שיושב באנדורה, אתר ספסרות שמוכר כרטיסים לכל העולם. באתר עצמו רשום מה המחיר המקורי של כרטיס והמחיר של האתר (לא תמיד מופיע המחיר המקורי. מ"ק). הבעיה היא שאלה מעריצים כל כך שרופים, שהם בכלל לא הסתכלו ימינה ושמאלה. היו באמוק וקנו. למה קנו שם ב-800 שקל כשפרסמנו שזה עולה 429 שקל, אני לא יודע, אבל אנחנו עדיין רוצים לעזור להם. זו סיטואציה חדשה. האתר הזה פתאום צץ, מוכרים שם כרטיסים גם לפיקסיז ולניק קייב".

     

    להערכתך, מי שקנה שם יקבל את הכרטיסים?

    "אין לי מושג, אני לא עובד עם האתר הזה. היו כאלה שקיבלו נייר שהוא לא שמיש. האתר הזה לא קשור אלינו הם קנו כרטיסים אצלנו והם מוכרים את זה במחיר משולש. מבחינתנו איוונטים זה המוכר המורשה היחידי. כואב הלב, אבל זה קורה בכל העולם. צריך לקנות רק בלינקים שמפורסמים על ידי הלהקה".

     

    לקוח של האתר אמר שעל גבי הכרטיסים שיקבל מופיע שם של מישהי אחרת

    "שמנו על כל כרטיס שם ומספר תעודת זהות, ורק בעל הכרטיס יוכל להיכנס איתו למופע. זה אומר שמלכתחילה האתר הזה לא מכר את הכרטיסים בתום לב. מצד אחד הם לא אמורים להיכנס עם כרטיס כזה למופע, אם כי לא נערוך בדיקה מדוקדקת ל-50 אלף איש, מצד שני זה קייס מול חברות האשראי: 'קניתי משהו שאני לא יכול להשתמש בו' (עילה לביטול עסקה. מ"ק)".

     

    מישראכרט נמסר בתגובה: "לצערנו החוק הישראלי אינו חל על ספק זה ובכלל על מצב בו לקוח מגלה כי שילם מחיר גבוה. ישראכרט מזכה לקוחות שפנו לחברה על גביית העמלות ע"י האתר ולאחר שהצהירו כי לא אישרו גביה זו.

     

    "מבדיקה יזומה שערכה ישראכרט מול המועצה להגנת הצרכן - מצאה כי תשובתם במקרה זה זהה. ישראכרט ממליצה ללקוחותיה לרכוש כרטיסים להופעה המדוברת דרך המשווק הרשמי".

     

    מלאומי קארד נמסר: "לאומי קארד מטפלת בפניות בצורה פרטנית ומזכה לקוחות שלא קיבלו כרטיס או התלוננו על חיוב שגוי".

     

    מחברת כאל נמסר: "לא התקבלו פניות המתייחסות לכך שמחיר הכרטיס גבוה יותר מהמחיר במקור. כמחווה שירותית ככל שישנם לקוחות המתקשים לבטל עסקה, הם מוזמנים ליצור עימנו קשר על מנת שננסה לסייע להם בביטול העסקה ע"פ חוק כרטיסי חיוב". 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים