שתף קטע נבחר

שברולט קרוז מול פולקסווגן גולף - עולם כמנהגו ינהג

גרסת 5 הדלתות לשברולט קרוז החדשה קורצת ללקוחות פרטיים עם יחידת הנעה חזקה ותג-מחיר נמוך יחסית. האם היא מסוגלת לנצח את מובילת הקטגוריה הוותיקה והיקרה ממנה, פולקסווגן גולף?

משפחתיות קומפקטיות (5 דלתות) הן מהמכוניות הנמכרות באירופה, אבל בישראל מניפות דגל לבן מול גרסאות-אחות עם מרכב סדאן, הנראות גדולות יותר ומציעות תא מטען נפרד. העובדה שדגמי 5 דלתות שימושיים ומאובזרים יותר, ובדרך כלל מציעים גם כיול מתלים עדיף, פחות חשובה כך מסתבר לרוכש הישראלי.

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
הטובה בקטגוריה הוותיקה היא פולקסוואגן גולף. מאז תחילת שיווק גרסת 1.4 ליטר טורבו ב-130 אלף שקל (אמצע 2015), היא גם הנמכרת ביותר, עם נתח שוק של כ-25%. למרות שהיא ותיקה מכולן, מצליחה הגולף פעם אחר פעם לגבור על מתחרות במבחנים השוואתיים. כעת מגיעה שברולט קרוז, מתמודדת חדשה מהצד השני של האטלנטי, עם הבטחה לביצועים עדיפים, תא נוסעים מרווח ותג-מחיר נמוך. האם נמצאה מלכה חדשה?

 

פולקסווגן גולף

 

מנוע: טורבו-בנזין, 1.4 ליטר, 125 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת-מצמד, 7 יחסים

זינוק ל-100 קמ"ש (יצרנית): 9.1 שניות

צריכת דלק ממוצעת (יצרנית): 20 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק

מחיר: 130 אלף שקל

מבחן בודד

 

שברולט קרוז



 

מנוע: טורבו-בנזין, 1.4 ליטר, 153 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 יחסים

זינוק ל-97 קמ"ש (יצרנית): 7.7 שניות

צריכת דלק ממוצעת (יצרנית): 13.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 10 כריות אוויר, לא נבחנה במבחן ריסוק

מחיר: 125 אלף שקל

מבחן בודד

 

עיצוב ותאי נוסעים

הקרוז מרשימה למראה, עם סבכה קדמית גדולה ויחידות תאורה דומיננטיות התורמות למראה כוחני למרות צללית מעט גמלונית. הגולף נטולת כל חדשנות עיצובית ובמשך השנים עוברת רק ליטוש פה ושם. יש בכך יתרון שיווקי, וגם תועלת תדמיתית של בגרות וביטחון אך היא חסרת השראה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

תא הנוסעים של הקרוז עבר שדרוג מקיף לעומת הדגם היוצא, עם מסך מגע מקורי, צג נתונים דיגיטאלי בלוח המחוונים והגה בעיצוב חדש עם מתגי שליטה נוחים. אלא שהוא עדיין סובל מגימור לא משכנע, פלסטיק נוקשה ומחוספס וגוון שחור-קודר. בקרת האקלים מכאנית-פשוטה, בלם החניה ברגל מיותר, מראות הצד קטנות מדי והגה הפלסטיק לא נעים למגע.

 

כמו המרכב, גם תא הנוסעים של הגולף נעדר תעוזה עיצובית, אבל הוא איכותי יותר, עם גימור דמוי-מתכת, נוחות תפעול מרשימה ותאי אחסון גדולים ושימושיים. המושבים נוחים ומציעים תמיכה טובה יותר.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

לקרוז בסיס גלגלים גדול משמעותית (270 ס"מ לעומת 262 ס"מ לגולף), ולכן היא מציעה מרווח רגליים גדול יותר. אלא שהגג המשתפל פוגע במרווח הראש, ובפועל היא מרגישה הצפופה מהשתיים. שטחי החלונות קטנים יחסית ואינם מסייעים לתחושת מרחב. לנוסעים בה מאחור אין ידיות אחיזה או פתחי מיזוג (שקיימים בגולף), אבל יש כניסת USB. תא המטען בה מציע נפח המתאים יותר לסופר-מיני (290 ליטר) והוא קטן משמעותית מהמקובל בקטגוריה. לגולף תא מטען גדול (380 ליטר) ובעיקר שימושי יותר, בזכות סף נמוך ומפתח רחב.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הקרוז האצ'בק מוצעת רק בגרסת LT (ב-125 אלף שקל) הכוללת מסך מגע בגודל "7, צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת שיוט, חיישני תאורה וחישוקי "16 קלים. אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, מערכת "בקרת הורים" על מאפייני נהיגה של הילד ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

הגולף בגרסת טרנדליין (ב-130 אלף שקל) כוללת מסך מגע ("6.5), בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, תאורה עוקבת פניה, חישוקי "15 קלים ו-7 כריות אוויר.


 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

ביצועים, נוחות והתנהגות

לקרוז מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 153 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. לגולף מנוע טורבו-בנזין המוכר בנפח 1.4 ליטר בגרסתו המוחלשת (125 כ"ס), והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. במפתיע, למרות יתרון ההספק של הקרוז ונתונים רשמיים טובים משמעותית, הגולף מהירה יותר בזינוק מהמקום עד 80 קמ"ש, ורק לקראת ה-100 קמ"ש הקרוז מקדימה. גם בתאוצות ביניים המדמות עקיפה, הגולף הייתה זריזה יותר בתחילה. הסיבה לך נעוצה בתיבת הילוכים הססנית ואיטית יותר בקרוז, ובמשקל עצמי גבוה בכ-50 ק"ג ק"ג.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מיתלים בכיול רך יותר מסייעים לקרוז לספוג מעט טוב מהגולף שיבושים במהירות נמוכה, אך היא רכה מדי ומתנדנדת במהירות גבוהה על כביש לא סלול היטב. הגולף (עם מתלה אחורי מודרני יותר, רב-חיבורי מול קורת מתח בקרוז) מציעה נוחות נסיעה כללית עדיפה בזכות כיול מיתלים מאוזן, ההופך אותה עדיפה כמעט בכל מהירות ותוואי. הקרוז גם רועשת יותר עקב אוושת רוח ורעש צמיגים בשיוט, ומנוע תחת האצה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

כיול המתלים המוצלח מסייע לגולף להפגין עליונות דינמית. היא אינה מהנה כמו חלק ממתחרותיה, אבל מציעה יכולת דינמית גבוהה מהקרוז עם ההתנהגות בטוחה וצפויה ואחיזת כביש גבוהה יותר. מערכת XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל-החלקה מאפשרת הורדה יעילה של הכוח לאספלט ביציאה מפניות, ואילו ההגה מדויק ובעל משקל טבעי.


הקרוז לעומתה רכה יחסית, עם זוויות גלגול ניכרות. למרות צמיגים רחבים יותר, האחיזה בה נמוכה יותר ובקרת היציבות נכנסת לכן לפעולה מוקדם יחסית. ההגה מרגיש מנותק וסובל ממהלך ארוך (3 לעומת 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה).

 

צריכת הדלק של הגולף הייתה טובה משמעותית; 14.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן לעומת 11.9 ק"מ לליטר לקרוז.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום

שברולט קרוז העדכנית טובה משמעותית מקודמתה. במחיר נמוך יותר אפשר היה לראות בה אלטרנטיבה טובה - עם ביצועים טובים יחסית וחבילה אטרקטיבית - למי שחסר את הכסף הדרוש לגולף. אבל בקרב ראש בראש היא מפסידה כאן בכל סעיף (למעט ביצועים) לגולף היקרה ב-5,000 שקל. האם יתרונה של הגרמנית שווה את פער המחיר? התשובה: בהחלט כן. הגולף, למרות גילה הוותיק, שומרת על מעמדה כמובילת הקטגוריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
שברולט קרוז מול פולקסווגן גולף
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים