שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

פולקסווגן גולף 1.2 במבחן: כמה שווה איכות?

הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית מבית הקונצרן הגרמני, מציע רמה מרשימה של איכות, יכולת דינמית ונוחות. האם תג-מחיר עסיסי מוצדק כאן? מבחן דרכים

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא הנוסעים ותפעול

מאז שלהי שנות ה-90, פולקסווגן גולף היא כמעט תמיד אמת המידה באיכות תאי נוסעים בקטגוריה המשפחתית. וזה בהחלט המצב גם בדור החדש, שמציע את אחד מתאי הנוסעים הנאים והאיכותיים ביותר מסוגו. יש כאן הקפדה ניכרת ומרשימה על איכות החומרים וההרכבה, והנדסת האנוש - הן של המתגים והמנופים והן של פריטי אבזור. המרווח לארבעה מבוגרים יותר ממספק, ותא המטען מציע נפח מרשים וסף הטענה נוח. בסך הכל, ציון לשבח.

 

תא הנוסעים - אמת מידה לאיכות בקטגוריה. נוחות התפעול מצוינת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים - אמת מידה לאיכות בקטגוריה. נוחות התפעול מצוינת(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

רכב ההדגמה צויד במתלה האחורי הפשוט של המשפחה - קורת מתח במקום מתלים נפרדים. מדובר בחסכון עלות בעיקר, אך ספק אם ימצא נהג שיבחין בכך. כיול המתלים מעט נוקשה בעיר, עם תחושה מוצקה כמקובל בתעשיית הרכב הגרמנית, אך למעט שיבושים רוחביים וגלים, הגולף מציעה רמת נוחות גבוהה. מחוץ לעיר ובנסיעות ארוכות, הנוחות אינה הטובה בקטגוריה, אך בהחלט קרובה לכך. בין היתר תודות למושבים רכים ונוחים. חבל רק שלא ניתן לכוון תמיכת גב במושב הנהג, ואילו והמושבים האחוריים נמוכים מעט.

 

להיגוי התנגדות טובה ודיוק מספק, והראות מצוינת. יחד הם מקנים לגולף כושר תמרון עירוני טוב. היינו מוותרים אגב על חלקו התחתון והספורטיבי-שטוח של גלגל ההגה. הוא מפריע כך בתמרוני חנייה. בידוד כל הרעשים אינו פחות ממצוין.

 

נוחות הנסיעה טובה, גם כושר התמרון (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה טובה, גם כושר התמרון(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע ה-1.2 ליטר טורבו של פולקסווגן, עם 105 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. הפחתת המשקל העצמי ושיפורים שבוצעו לפי פולקסווגן למערכת ההנעה, מובילים לתוצאות מרשימות על הכביש: הרעידות והנקישות שהיו מנת חלקה של תיבת ה-DSG בעבר, כמעט ונעלמו. התיבה מהירה, ולמרות שהיא ממהרת להעלות הילוך לטובת חסכון בדלק, מנצלת היטב את מנוע ה-1.2 ליטר, שמציג גמישות טובה וביצועים מרשימים.

 

הנטייה להעלאת הילוך מתורגמת גם לרמות רעש נמוכות מאוד בתא הנוסעים (בסיוע בידוד מצוין), וכך ניתן לשמור על קצב מהיר לאורך זמן בלי להתעייף. תצרוכת הדלק במסלול המבחן שלנו הייתה מכובדת - 14.8 ק"מ לליטר - אך רחוקה למדי מנתון היצרנית הסופר-אופטימי (20.8 ק"מ לליטר). לתצרוכת הדלק מסייעת מערכת עצור-סע עם מנגנון החזקת בלמים בעצירה (שניהם ניתנים לניתוק), שפעולתה מהירה ושקטה - אך מחלישה את פעולת המזגן בעמידה.

 

המנוע גמיש וגמיש, תיבת ההילוכים הרובוטית שופרה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע גמיש וגמיש, תיבת ההילוכים הרובוטית שופרה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

למרות השימוש במתלה אחורי "מוזל", גם בסעיף זה רושמת הגולף שיפור לעומת העבר. למעשה, היכולת הדינמית שלה היא מהטובות בקטגוריה - עם רמת אחיזה גבוהה מאוד, היגוי בעל משקל טוב שנוסך בטחון וללא רגישות לבלימה. בקרת היציבות תיפקדה למופת עם פעולה מהירה ויעילה, ועוצמת הבלימה מספקת - אם כי היינו שמחים לתגובת דוושה מהירה יותר. הגולף מוצעת בישראל עם שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), וזכתה לציון חמישה כוכבים עם ניקוד גבוה במבחן ה-Euro NCAP.

 

היכולת הדינמית מצוינת, רמת הבטיחות טובה מאוד ()
היכולת הדינמית מצוינת, רמת הבטיחות טובה מאוד

 

5. אבזור ומחיר

תמורת 130 אלף שקל, תקבלו את רמת הגימור היחידה של מנוע ה-1.2 ליטר, "טרנדליין". יחד עם מחיר גבוה ביחס לקטגוריה, הגרסה הזו מציעה רמת אבזור דלה: לחיוב יש שבע כריות אוויר ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, וגם מסך המגע של מערכת המולטימדיה חריג יחסית לקטגוריה. מנגד, חסרים פרטי אבזור רבים שהפכו לתקניים בקבוצה, ולעיתים בקטגוריות נמוכות יותר - חיבור USB (יש רק AUX), קישורית בלוטות', שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, חלון גג וחישוקים קלים - כולם נעדרים מרשימת התוספות. זוהי, לטעמנו, תמורה נמוכה ביחס למחיר.

 

תג המחיר מהגבוהים בקבוצה, האבזור לא (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תג המחיר מהגבוהים בקבוצה, האבזור לא(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות, יכולת דינמית, נוחות, תצרוכת דלק

- מחיר, אבזור

 

ולבסוף: פולקסווגן גולף החדשה היא, בראש ובראשונה, הגולף הטובה אי-פעם. אבל יותר מכך, היא גם קובעת אמות מידה חדשות בכל הנוגע לאיכות תא נוסעים במשפחתית-קומפקטית עממית. היכולת הדינמית שופרה לרמה מרשימה, שרק פורד פוקוס יכולה להשתוות לה. יחד עם מרווח טוב, הנדסת אנוש מצוינת ונוחות נסיעה מספקת, מתקבלת מכונית פשוט מצוינת. כזו שבהחלט יכולה להתחרות בקלות וכבוד על תואר הטובה בקטגוריה.

 

אלא שלגולף יש בכל זאת בעיה קלה, בסעיף התמורה למחיר. היא אמנם מעט מציעה יותר מקודמתה ועולה כמוה, אבל רמת האבזור מול המתחרות פשוט נמוכה מדי. אם מחירה ירד מעט בעתיד, או שהאחרות יתייקרו מסיבה כלשהי, תהפוך הגולף למובילה. עד אז היא רק סופר-מומלצת למי שמעוניין להשקיע יותר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
פולקסווגן גולף 1.2
פולקסווגן גולף 1.2
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 105 כ"ס ב-4,500 סל"ד
מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 425.5 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים

264 ס"מ

משקל 1,229 ק"ג
נפח תא מטען 380 ליטר
100-0 קמ"ש 10.2 שניות
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 14.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 112 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3
מחיר לגרסה שנבחנה 130,000 שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן גולף החדשה
צילום: רועי צוקרמן
מצאו את ההבדלים
צילום: רועי צוקרמן
תא הנוסעים - מרשים ביותר
צילום: רועי צוקרמן
המרווח לארבעה טוב מאוד
צילום: רועי צוקרמן
ביצועים ותצרוכת דלק טובים
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען גדול
צילום: רועי צוקרמן
האם המחיר מוצדק?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים