שתף קטע נבחר

חשבון הבנק עוקל בגלל חניה ששולמה

סטודנטית חנתה בחניון שלא היה מסומן באופן ברור ונקנסה למרות ששילמה על זמן החניה באמצעות אפליקציית "פנגו". לאחר שערעורה נדחה מבלי ליידע אותה, חשבונה עוקל

חשבון הבנק של סטודנטית באוניברסיטה העברית עוקל לאחר שקיבלה דו"ח על שחנתה במקום לא מסומן באופן ברור. ענבר, סטודנטית באוניברסיטה העברית, ערערה על דו"ח חניה, שבעקבותיו חשבונה עוקל. "זה ממש מבאס לקבל דו"ח חניה, עוד יותר מבאס לשלם על החניה ובכל זאת לקבל דו"ח של 100 שקלים, שבסופו גם מעקלים לך את חשבון הבנק", אמרה.

 

דו"ח החניה שגרר עיקול ()
דו"ח החניה שגרר עיקול

 

כאמור, ענבר לומדת בקמפוס הר הצופים שבירושלים בו קיים חניון מסומן. בדיעבד, לאחר שחזרה לרכבה, התברר לה כי חנתה במקום שאינו מסומן באופן ברור, ולכן קיבלה דו”ח על אף ששילמה על שעות החניה באמצעות אפליקציית פנגו. בעקבות הדו"ח, ערערה הסטודנטית במכתב לעיריית ירושלים. אך לטענתה, לא קיבלה מעולם תשובה על החלטתם.

 

ענבר סיפרה ל-ynet כי "לא ויתרתי ושלחתי מכתב למחלקת החניה של עיריית ירושלים לבירור חוזר על הערעור הראשון ששלחתי ולא נענה. התשובה שקיבלתי היתה דרך מענה אוטומטי שסיפק כתובת אינטרנטית שהובילה ללינק שבור. מעולם לא יצרו איתי קשר.

 

"לא קיבלתי שום התראה על אי תשלום הדו"ח. אין לי כל רצון להתחמק מהתשלום עצמו, אבל השיטה שבה נוקטת העירייה, הכוללת התעלמות מוחלטת מהאזרחים המבקשים לערער או לקבל מידע אודות הדו"ח, היא הבעיה".

 

לאחר שהיא פנתה למוקד העירייה, טענה הנציגה כי מהעירייה נשלחה תשובה בדואר רשום, ובו החלטתה על דחיית הערעור. "אליי לא הגיע שום דואר רשום, לכן המכתב חזר לעירייה. ושם אמרו לי שהם ראו שהדו"ח לא נדרש ושהם לא מסוגלים ליצור קשר עם כל תושב חייב, ולכן עיקלו לי את החשבון. מבחינתם יש להם מספרי אסמכתא שמוכיחים שהם שלחו את המכתבים, למרות שהם מקבלים התראות על כך שלא אספו אותם".

 

ענבר, תושבת גבעתיים במקור, עברה לירושלים לצורך הלימודים. "בעבר כבר קיבלתי דו"ח מעיריית ירושלים, ולאחר שערערתי, קיבלתי תשובה שהדו"ח בוטל במייל. למה כשהם לא מקבלים את הערעור הם לא שולחים מייל? דבר שהיה פותר את העניין ולא מצריך עיקול בסופו של דבר".

  

זו לא הפעם הראשונה שחשבונה של ענבר מעוקל על ידי העירייה. בחודש יולי האחרון עוקל חשבונה לאחר שהגישה בקשה להנחה בארנונה והמתינה עם התשלום עד לקבלת התשובה בעניינה. בינתיים, מאחר ולא שילמה את הארנונה, עיקלה העירייה את חשבונה מבלי לידע אותה. 

 

האזינו לשיחה עם נציגת העירייה

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה שלחה את מכתב התשובה על הערעור לכתובת מגורי הפונה, כפי שהיא ציינה במכתב הערעור. לאחר מכן, משלא הוסדר החוב נשלחו שתי התראות נוספות לתשלום החוב ולבסוף הוטל עיקול.

 

"לחייבים נשלחות הודעות תשלום והתראות נוספות בדואר רשום, ורק משלא הוסדר החוב ובאין ברירה מוטל עיקול לגביית החוב. דרכי גביית חובות אחרות הן אגרסיביות יותר ומטילות על החייב בנוסף על החוב הוצאות גבייה (כגון שכר טירחת עו"ד), ולכן בסכומים כאלה העירייה איננה נוקטת בהליכים אלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים