שתף קטע נבחר

הזמנות מהבית בדיוטי פרי

לטובת הממהרים, חנות ג'יימס ריצ'רדסון פתחה שירות חדש המאפשר להזמין מוצרים מראש דרך האתר, ולבצע את התשלום והאיסוף בשדה התעופה

חנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג החלה להפעיל שירות חדש, pre-order, שמאפשר להזמין מראש מוצרי דיוטי פרי מהבית, החל משבועיים ועד 24 שעות לפני הטיסה, ולקבל אותם ביום הטיסה, תוך אפשרות לבקש להשאיר אותם, או את חלקם, לאיסוף בחזרה ארצה.

 

בשלב זה חל השירות על כ־10,000 סוגי מוצרים, בהם קוסמטיקה, משקאות חריפים, טבק וסיגריות, ממתקים ושוקולדים. "מדובר במוצרים הנמכרים ביותר בדיוטי פרי", מסבירה עדי מזרחי־שרקון, מנהלת השיווק של ג'יימס ריצ'רדסון.

 

הפעלת השירות פשוטה מאוד, דרך האתר הרשמי של ג'יימס ריצ'רדסון. כניסה בפעם הראשונה מחייבת הרשמה, ללא תשלום. לפני השלמת ההזמנה, על הלקוח למסור אילו מוצרים ירצה לקחת איתו לחו"ל ואילו ירצה לאסוף בחזרתו ארצה, וכן את פרטי כרטיס האשראי. יונפק לו מספר הזמנה שהוא יוכל להדפיס וגם לקבל בסמס.

הדיוטי פרי בנתב"ג (איציק בירן) (איציק בירן)
הדיוטי פרי בנתב"ג(איציק בירן)
 

מאחר שעל פי חוק אסור לשלם על מוצרי דיוטי פרי בתוך גבולות ישראל ללא הצגת כרטיס עלייה למטוס, התשלום הסופי יתבצע רק בשדה התעופה: בחנות הדיוטי פרי יוחדו שתי קופות ייעודיות מתוך 69 הקופות, בסמוך ליציאה, למסלול ה־pre-order. הלקוח יציג את מספר ההזמנה, כרטיס העלייה למטוס וכרטיס האשראי, ואז יתבצע התשלום בפועל. מי שיזמין ולא יבוא לאסוף את המוצרים, לא יחויב.

 

בהנהלת הדיוטי פרי מקווים שחלק מהמזמינים לא יוותרו בכל זאת על סיבוב נוסף בחנות, כפי שהוכיח ניסוי של הפרויקט שנערך בשבועות האחרונים. השירות יהווה תשובה לנוסעים הולכים ומתרבים שלא מספיקים להגיע לדיוטי פרי בימי העומס הרבים, מה גם שהישראלים מגיעים היום לטיסה יותר מאוחר מבעבר.

 

המחירים בהזמנה באתר זהים למחירים בחנות. אם מחיר ישתנה בין מועד ההזמנה למועד הטיסה, בגלל מבצע או שינוי בשער הדולר, המערכת תחייב במחיר הנמוך יותר, מסבירה סיון ענבי גלאון, מנהלת הפיתוח של שירות ה־pre-order. אם תאריך הטיסה ישתנה, ההזמנה תישמר ל־72 שעות.

 

היקף ההזמנה לא מוגבל, אבל הלקוח מחויב כרגיל בתקנות המכס, והאחריות היא עליו. התקנות מופיעות בדף ההזמנה.

 

במסגרת השירות החדש יוגבר שירות הצ'אט ויפעל בין שמונה וחצי בבוקר לאחת בלילה. לקוח שמעוניין בפריט שלא נמצא במלאי יכול לכתוב זאת בצ'אט, והפריט יועלה – תוך כדי ההזמנה או תוך מספר ימים. האתר מאפשר לבצע חיפוש מוצרים לפי מותג, קטגוריה ומבצע. אפשר, למשל, לחפש את כל הפריטים שבמבצע 3 ב-99 דולר.

 

התוכנית להפעיל pre-order נחשפה במוסף "ממון" כבר לפני שנתיים. שירות כזה ניתן היום במעט שדות תעופה בעולם. כפי שנחשף ב"ממון", חברת היינמן חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם ג'יימס ריצ'רדסון, מפעילה שירות דומה במספר שדות תעופה באנגליה ובקופנהגן.

 

"בפיילוט שביצענו ראינו שאין הבדל בהיקף הקנייה בין הרוכשים בחנות למזמינים מראש, והסל הממוצע עומד על 180 דולר", אומרת מזרחי־שרקון.

 

כרגע יינתן השירות בעברית בלבד, ובעתיד יורחב לשפות נוספות ומוצרים נוספים, כולל אופנה. ביוני, עם הפעלת חנות ג'יימס ריצ'רדסון החדשה בטרמינל 1, יוכלו גם הטסים בטיסות הלואו־קוסט ליהנות מהשירות, שעבורם יהיה אפילו שימושי יותר, מאחר שהחנות שם תהיה קטנה יחסית.

 

פורסם הבוקר במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים