שתף קטע נבחר

אצבע קלה על ההדק? 50% מההלוואות באשראי - באמצעות האפליקציה

לדברי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, כמעט מחצית מההלוואות שנלקחו בשנת 2016, נעשו באמצעות הסמארטפון. יתרת החוב של לקוחות חברות האשראי זינקה בכמעט 30% בשנה האחרונה, ליותר מ-10 מיליארד שקל. בסיכום שנת 2016, גבו החברות כ-4.5 מיליארד שקל עמלות ורשמו רווח נקי של 608 מיליון שקל

מספר כרטיסי האשראי בישראל חצה את רף ה-10 מיליון וסך הרכישות בכרטיסי אשראי בשנת 2016 הסתכם ב-281 מיליארד שקל, גידול של 8% בהשוואה לשנת הקודמת, כך עולה מסיכום הדו"חות הכספיים של חברות האשראי.

 

סך העמלות שגבו חברות האשראי בשנת 2016 הסתכם בכ-4.5 מיליארד שקל, גידול של 8% בהשוואה לתקופה הקבילה אשתקד. העמלות שנגבו ממחזיקי הכרטיסים הסתכמו ב-1.77 מיליארד שקל וסך העמלות שנגבו מבתי העסק הסתכם ב-2.7 מיליארד שקל (חלק מהסכום הועבר לבנקים).

 

החברות רשמו במהלך השנה שחלפה רווח נקי מצרפי של 608 מיליון שקל (בנטרול אירועים חד פעמיים).

 

נתון בולט הוא הזינוק החד בהלוואות שנטלו הלקוחות מחברות האשראי. יתרת החוב של האשראי הצרכני (לאנשים פרטיים) עמדה בסוף 2016 על סכום של 10.2 מיליארד שקל, לעומת כ-8 מיליארד שקל בסוף 2015, זינוק של 27%.

 

ההלוואות הללו נלקחו בריבית ממוצעת שנעה בין 7% (בלאומי קארד) ובין 11% (כאל), עם זאת רבים מהלקוחות משלמים ריבית גבוהה יותר שעשויה להתקרב גם ל-20%, במיוחד כאשר מדובר באשראי מתגלגל.

 

האם הקלות שבה ניתן כיום לבקש הלוואה, באמצעות האפליקציות השונות של חברות האשראי והבנקים, גורמת לנו לאצבע קלה על ההדק? לדברי דורון ספיר, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, כמעט 50% מההלוואות הצרכניות נלקחות כיום באמצעות האפליקציה בסלולר "קרוב ל- 50% מלקיחת האשראי נעשית אצלנו בסלולר", אומר ספיר בשיחה עם ynet, "היום זה הרבה יותר זמין והרבה יותר נוח והפלטפורמה הדיגיטלית ללקיחת אשראי תופסת תאוצה".

 

יותר מ-20% מהכרטיסים אינם פעילים

כאל פרסמה אמש את הדו"חות הכספיים שלה, לאחר שישראכרט ולאומי קארד עשו זאת בסוף החודש הקודם.

 

כאל סיימה את שנת 2016 עם רווח נקי של 195 מיליון שקל (בנטרול אירועים חד פעמיים , בהם מכירת מניות ויזה אירופה), גידול של 30% לעומת אשתקד.

 

היקפי הרכישות בכרטיסי כאל הסתכמו ב- 72.4 מיליארד שקל, גידול של 8.6% לעומת שנת 2015.

 

החברה סיימה את שנת 2016 עם 2.46 מיליון כרטיסים, כאשר יתרת האשראי שכאל העמידה ללקוחותיה, עמדה נכון לסוף שנת 2016 על כ-3.6 מיליארד שקל עלייה של כ- 30%.

 

מהדו"חות שפרסמה ישראכרט, בניהולו של רון וקסלר, עולה כי הרווח הנקי של החברה הסתכם בשנת 2016 ב- 229 מיליון שקל קיטון של 8.8%. מספר הכרטיסים שהחזיקו לקוחות החברה (כולל אמריקן אקספרס), בסוף שנת 2016, הסתכם ב- 4.9 מתוכם יותר ממיליון כרטיסים לא פעילים (שלא בוצעה בהם פעולה במשך 3 חודשים).

 

סך הרכישות בכרטיסי החברה עמד בשנה שחלפה על סכום של 135 מיליארד שקל, גידול של 7%. יתרת האשראי לאנשים פרטיים עמדה בסוף השנה על 2.15 מיליארד שקל, גידול של 36%.

 

הרווח הנקי שרשמה לאומי קארד, בניהולו של רון פאינרו הסתכם בשנת 2016 ב- 184 מיליון שקל, גידול של כ-2% בהשוואה לאשתקד. מספר הכרטיסים של החברה עמד בסוף 2016 על 2.58 מיליון, מתוכם 455 אלף כרטיסים לא פעילים.

 

היקפי הרכישות של לקוחות החברה הסתכמו ב-74 מיליארד שקל, גידול של 9% בהשוואה לשנת 2015.

 

יתרת האשראי הצרכני הסתכמה בסוף שנת 2016 בכ- 4.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ- 22% בהשוואה לסוף שנת 2015.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים