שתף קטע נבחר

תלונות נגד חברות תקשורת: כך הן דורגו

משרד התקשורת פרסם את דו"ח התלונות שהתקבלו ב-2016. בתחום הסלולר, רוב התלונות היו כלפי גולן טלקום ורוב התלונות המוצדקות: נגד סלקום, פרטנר מציגה עלייה במספר התלונות, השירות של סלקום "טעון שיפור" ושל נטוויז'ן ו-012 "לקוי"

משרד התקשורת מפרסם רק כעת את דו"ח פניות הציבור לשנת 2016: רוב התלונות היו על בעיות בחשבונית (43%) ולאחר מכן איכות השירות, (40%), מדיניות, (8%) מכירות (7%) ובקשת מידע (2%). מספר הפניות ירד ב-15% ל-8,856 פניות וכ-36% מהתלונות נמצאו מוצדקות. לפי המשרד, אחוז הפניות שנקלטו ונסגרו ב-2016 עומד על 94% קרי 8,327 פניות מתוך 8,856 שנקלטו השנה. המשרד גם טיפל בשלהי שנת 2015 ובסה"כ 9410 טופלו ונסגרו השנה.

 

ממשרד התקשורת נמסר כי "תחום החיוב הלא מוצדק בחשבוניות ממשיך להיות הנושא המוביל בשיעור פניות הציבור, ולו ניתן עיקר תשומת הלב בטיפול",  בין התלונות ישנו חיוב שלא לפי תנאי הסכם ההתקשרות, חיוב שגוי בגין שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו, אי מתן החזר כספי בגין חיובי יתר וחיובים כפולים.

 

סלולר: גולן טלקום מובילה. סלקום טעונת שיפור

מבין חברות הסלולר, הכי הרבה תלונות - תלונה אחת ל-10,000 לקוחות - נרשמו כנגד גולן טלקום, אך באופן כללי, חלה ירידה במספר התלונות נגד החברה. אחריה ברשימה מופיעות HOT מובייל ופלאפון, וסלקום ופרטנר מציגות דווקא עלייה במספר התלונות. יחד עם זאת, מספר התלונות כנגד פרטנר עדיין נחשב לקטן ביותר ביחס לגודל שלה ולעומת זאת השירות של סלקום תואר על-ידי משרד התקשורת כ"טעון שיפור" ורוב התלונות המוצדקות - היו נגד החברה. 

 

המשרד מציין כי החברות פלאפון ו-HOT מובייל פעלו לשיפור שירותיהן במהלך שנת 2016 ביחס לשנת 2015, כאשר בפלאפון "חל שיפור ניכר". פלאפון כיכבה בעבר בתלונות על טאבלטים ומתנות שלא ניתנו בחינם, למרות ההבטחה שמדובר במתנה. גם סלקום ופרטנר כיכבו בפרשיות דומות ותלונות בסגנון זה עדיין קיימות בשוק.

 

ספקיות האינטרנט: 012 מובילה, השירות של נטוויז'ן לקוי

012 סמייל, השייכת לפרטנר, מובילה במספר התלונות ויחס התלונות שלה דורג על-ידי משרד התקשורת כ"לקוי", אך היא מציגה ירידה בתלונות לעומת 2015. במקום השני נמצאת נטוויז'ן שגם עליה היו פחות תלונות ב-2016, אך השירות שלה עדיין מוגדר על-ידי המשרד כ"לקוי".

 

בזק בינלאומי מדורגת במקום השלישי ובהפרש ניכר מהאחרות: כמות התלונות אף קטנה ב-2016. לראשונה השנה, המשרד החל לבדוק את התלונות על HOT נט, למרות שחברת הבת של HOT קיימת כבר שנים רבות והיא נמצאת במקום האחרון מבחינת מספר תלונות: כלומר יש כנגדה את המספר הנמוך ביותר של תלונות והיא מקבלת ציון לשבח.

 

משרד התקשורת לא התייחס בדו"ח לעובדה שחלק מהחברות הללו הן גם ספקיות תשתית. בנוסף, אין התייחסות לספקיות קטנות כמו אקספון וטריפל סי.

   ()
 

HOT טעונת שיפור, אך בזק מובילה בתלונות על תשתית האינטרנט

בטלפון נייח: לבזק יש עלייה קלה במספר התלונות בטלפון הקווי והיא אף עוקפת את HOT במספר התלונות ל-10,000 מנויים. ב-2015 - היו יותר תלונות על HOT מאשר על בזק ואילו ב-2016, HOT מציגה ירידה במספר התלונות וגם ירידה ביחס לבזק, כך שכעת בזק היא שיאנית התלונות בתחום זה.

 

בתחום תשתית האינטרנט, בזק הובילה במספר התלונות ב-2015 וממשיכה להוביל גם ב-2016, אם כי חל שיפור ניכר ומספר התלונות כנגדה ירד. בשנים קודמות, עיקר התלונות על בזק היו בעניין הפרעה למתחרות על חשבון צרכנים. השיפור ב-HOT גדול עוד יותר, עד השנתיים האחרונות HOT היתה מלכת התלונות, עם יחס בלתי נסבל ללקוחות מתלוננים וכעת נראה שבחברה חל שיפור רב בשירות ללקוח. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים