שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    עתירות נגד שביתת הפתע בנמלים: "התנהגות בלתי חוקית ובריונית"

    הנהלת נמל אשדוד והתאחדות התעשיינים מבקשים צו מניעה להפסקת השביתה בנמלי חיפה ואשדוד: הנזק עומד על כ-60 מיליון שקל ביום. ההסתדרות: "שר התחבורה שמשקיע מאמצים כבירים כדי לדאוג לנמלים הפרטיים ולהפקידם בידי הטייקונים, נוהג בדרך כוחנית". השר כץ: נטפל ביד קשה בשביתות ללא סיבה

    עתירות נגד שביתת הפתע של עובדי נמלי חיפה ואשדוד : הנהלת נמל אשדוד הגישה אחר הצהריים (יום ג') לבית הארצי האזורי לעבודה בקשה להוצאת צו מניעה להפסקת השביתה שהחלה הבוקר בנמל.

     

    שיאן השכר בחברות הממשלתיות: 92,275 שקל לעובד מוסך בנמל אשדוד 

     

    הנהלת הנמל טוענת בבקשה שהוגשה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט משה פלייטמן, כי ההסתדרות והעובדים המיוצגים על ידם, עשו דין לעצמם והפרו פסקי דין המונעים נקיטת אמצעים ארגוניים, לרבות שביתה.

     

    בבקשה נטען עוד כי "מדובר בהתנהגות בלתי חוקית, בריונית, ארגונית מתוכננת ומתואמת בין כל העובדים, שכל תכליתה חתירה תחת עקרונות היסוד של מערכת המשפט, הפרת צווים שיפוטיים, זלזול וביזוי מערכת המשפט, וכל זאת תוך גרימת נזק אדיר כספי ותדמיתי לנמל אשדוד, ללקוחותיו ולמדינה".

    נמל אשדוד (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
    נמל אשדוד(צילום: אבי רוקח)
     

    בבקשה צויין עוד כי הנזק הישיר לחברת נמל אשדוד מהשביתה נאמד בסכום של למעלה מ-4 מיליון שקל ליום.

     

    במקביל, הגישה התאחדות התעשיינים לבית הדין הארצי בירושלים בקשה למתן צו מניעה דחוף נגד השביתה. ההתאחדות ביקשה מבית הדין להורות לעובדי נמל אשדוד ונמל חיפה לשוב באופן מיידי לעבודתם הסדירה, לא לשבש את העבודה ולא לקיים שביתה או עיצומים מכל סוג שהוא. כמו כן מבקשת ההתאחדות מבית המשפט להורות למדינה ולהסתדרות הכללית לנהל החל מהיום, וללא כל דיחוי, מו"מ רציף ואינטנסיבי במטרה למצוא פתרון למשבר, תחת חסות בית הדין.

     

    בהתאחדות התעשיינים מעריכים את נזקי השביתה ב-60 מיליון שקל ביום, ומציינים כי הנזק הולך וגדל מדי יום. כך למשל, 

    בנמל חיפה ננטשו 6 אוניות במהלך פריקה/טעינה.

     

    "נמאס לעובדים מהמדינה ומביה"ד לעבודה"

    הבוקר הפסיקו עובדי הנמלים בחיפה ואשדוד את כל פריקת האוניות בנמלי חיפה ואשדוד. ההערכות הן כי מדובר בסכסוך המתמשך סביב סוגיית הביטחון התעסוקתי של עובדי החברות. בימים אלו בונה המדינה שני נמלים אחד בדרום אחד בצפון שיתחרו כבר בתחילת העשור בנמלים הקיימים.

     

    בשיחה עם "כלכליסט" ייחס אחד מעובדי הנמלים את השביתה להתבטאויות של שר התחבורה ישראל כץ בנושא התחבורה הציבורית והמשבר באגד. כץ אמר שלשום לאנשי אגד שאם הם לא יתיישרו עם דרישות השוק הוא יטפל בהם כמו שטיפל בנמלים. כץ התכוון למהלך הממשלתי שהקים שני נמלים חדשים לצד השניים הקיימים.

     

    יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר ל"כלכליסט": "נמאס לעובדים מהמדינה, מבית הדין לעבודה שלא נותן זכות שביתה, והוועדים לא יכולים לשלוט בעובדים. ידעתי שזה יתפוצץ"

     

    מההסתדרות נמסר: "המציאות שאנו רואים היום בנמלים היא תוצאה של סחבת בלתי נגמרת שעליה מנצח מלמעלה שר התחבורה ישראל כץ. למעלה משלוש שנים העובדים מטורטרים ונמצאים באי-ודאות תעסוקתית לגבי עתידם, רק בגלל הסירוב העיקש של השר לעגן את זכויותיהם בהסכם.

     

    "שר התחבורה שמשקיע מאמצים כבירים כדי לדאוג לנמלים הפרטיים ולהפקידם בידי הטייקונים, נוהג בדרך כוחנית, תוך זריעת ייאוש וניסיון לשסות את העובדים אחד בשני במטרה להתסיס את השטח. ההסתדרות תמשיך לגבות את העובדים במאבקם, אך הכול כמובן תוך שמירה על הוראות החוק".

     

    כץ: הנמלים החדשים הם בלתי הפיכים

    שר התחבורה ישראל כץ, שהשתתף בנסיעת מבחן ראשונה ברכבת "כרמיאל-תל אביב" החדשה, אמר בתגובה לשביתה: "הנמלים הקיימים הולכים להיות משודרגים בדיוק כמו שהבטחתי, מעמיקים רציפים, קונים ציוד משוכלל, נערכים לתחרות וכל מי שמנסה וינסה לפגוע בזה אנחנו נתייצב מולו. מי שישבות ללא שום סיבה או בגלל בחירות להסתדרות או דברים אחרים אנחנו נטפל בזה ביד קשה.

      

    "אפשר למצוא פתרונות שהם גם לטובת אזרחי המדינה, לטובת המדינה עצמה ולטובת החברות עצמן. ההתנהגות הפראית הזאת של איומים וכוחנות וניסיון לסחוט דברים שאחרים לא מקבלים - כי מישהו יושב על השאלטר, הדברים האלה נגמרו.

     

    "הנמלים החדשים הם בלתי הפיכים, הם יהיו, הם יוזילו את כל מחירי המוצרים במדינת ישראל, הם יביאו לתוספת של עשרות אלפי עובדים, לשטחי אחסון ולעורף נמל, הם יהפכו את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה, נחבר גם את הרכבות למזרח, למדינות ערב, ניתן להם מוצא דרך ירדן לים התיכון, תהיה כאן מהפכה הסטורית ואף אחד מכל סיבה שהיא לא יקבל את האפשרות להחזיר את היד לשאלטר ולמנוע את הדבר הזה".

     

    בהכנת הידיעה השתתף ליאור גוטמן, "כלכליסט"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים