שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    ההמבורגר טבעוני, הטעם בשרי
    תכירו את הטרנד הקולינארי החדש והלוהט בעיר: המבורגר 100 אחוז טבעוני ובריא, שיש לו טעם וריח של בשר
    בניו יורק, כשיש טרנד קולינארי חדש, קשה לפספס את הסימנים. לפעמים ישתרך תור ארוך מחוץ למסעדה, לפעמים יגבילו את שעות הפתיחה, את כמות התוצרת ומה לא?

    בחודש האחרון הבאז החדש במנהטן ממוקם בלוקיישנים בודדים, ומציע טרנד בתוך טרנד בתוך טרנד. הפעם, ניתן לזהות את הטרנד בעיקר הודות לשמירה סביבו. אם תרצו לטעום 'המבורגר מדמם', תצטרכו לאכול אותו במקום, וגם אם בא לכם לקחת את השאריות איתכם הביתה, סביר להניח שתענו בסירוב מנומס. מי שרוצה ליהנות מהקסם יכול כנראה רק לשחק במשחק הניחושים על מרכיביו, כי הכל נשאר במסעדה.

     

    המבורגר מדמם הוא ההמצאה המסקרנת ביותר במסגרת ה'מאכלים הבלתי אפשריים' המתפתחים בשנים האחרונות. המבורגר שמגיע בכל מידות העשייה, עם ניחוח

    של בשר בקר מוכר, רק שהוא טבעוני לגמרי.עם השקעה של 108 מיליון דולר, נראה שהפיתוח הטבעוני המושקע מתחיל לסקרן את הניו יורקרים.

    Impossible Foods היא חברה שנולדה בקליפורניה ובשנים האחרונות נתמכת על ידי שמות כמו ביל גייטס, גוגל, הוריזון, ויקינג גלובל ועוד. בשנת 2011 היא יוסדה על ידי הביוכימאי ד"ר פטריק בראון במטרה לפתח מוצרי חלב ובשר פופולאריים עם תחליפים מן הצומח, עם נזק פחות לאיכות הסביבה מזה הנגרם בהכנת אותם מוצרים עם רכיבים מן החי.

     

    בימים אלו ממש פותחת החברה מפעל לייצור ההמבורגר בקו'לנד קליפורניה ומתכננת לשווק אותו ברחבי ארה"ב כבר בקיץ הקרוב, בעיקר במסעדות יוקרה ורשתות נבחרות. בהמשך, מתכננים לשווק את ההמבורגר המדמם גם ברחבי העולם.

     

    התעשייה הטבעונית בארה"ב בכלל ובניו יורק בכלל פורחת. by CHLOE ,Peacefood או הוי בורגר (עם השף הישראלי) הן רק חלק מהרשתות שזוכות להצלחה גדולה כאן, אבל נראה שההמבורגר הטבעוני החדש מעלה את הרף. לא רק בגלל הדימיון לדבר האמיתי, אלא רבות הודות לשיווק החדשני. מאחר וגם בימים אלו אחוז זעום יחסית של אמריקאים הם צמחונים או טבעוניים, החליטו בחברה להוביל את המנה אליהם. ההחלטה האסטרטגית החדשנית של החברה היא לשווק את ההמבורגר במסעדות שמתהדרות במנות הבשר שלהן, וזו נועדה להוביל עוד ועוד אנשים להתנסות באלטרנטיבות, לפני שיאמצו את הערכים שמאחורי הטבעונות.

     

    "להגיש את ההמבורגר הזה משמעו להפוך את העולם למקום טוב יותר".  ()
    "להגיש את ההמבורגר הזה משמעו להפוך את העולם למקום טוב יותר".

     

    השף הראשון שזכה להגיש את ההמבורגר המדמם ב-Momoufuku Nishi, המסעדה המצליחה שלו במיד טאון מנהטן הוא דיוויד צ'אנג, הידוע יותר מכל בבישול הבשרי שלו.

    השף המפורסם סיפר בראיון שכאשר טעם לראשונה את ההמבורגר הטבעוני המדמם, בחר לטעם אותו כטרטר ונלהב מהטעם. הוא אמנם מגיש את התחליף המתוחכם כהמבורגר, אבל תיאר את הניסיונות שלו לבשל אותו כנקניקיות, כופתאות ונתח בשר כראויות לציון גבוה בסולם ה'צ'אנג' שלו.

     

    "המשימה שלנו היא להפוך מזון טעים, מזין ובמחיר סביר לכול", אמר ד"ר בראון. בשבועות האחרונים כמה וכמה מסעדות הצטרפו בניו יורק לטרנד ומגישות את ההמבורגר המדמם. PUBLIC, מסעדה האוחזת בכוכב מישלן, הביסטרו, Saxon + Parole ובסניף אחד בלבד של רשת בר-בורגר המתפתחת בווילג'.

    "הפעם הראשונה בה טעמתי את הבורגר הייתה לא פחות מסוריאליסטית”, טען מנכ"ל הרשת. "זה ישמע נדוש, אבל אני באמת מאמין שלהגיש את ההמבורגר הזה משמעו להפוך את העולם למקום טוב יותר".

     

    היחיד שנראה, נעשה, מריח ומבושל כמו בשר טחון ()
    היחיד שנראה, נעשה, מריח ומבושל כמו בשר טחון

     

    ההמבורגר המדמם, הוא, לטענתם, היחיד בעולם שנראה, נעשה, מריח ומבושל כמו בשר בקר טחון. להמבורגר המדמם של Impossible Burger. אין הורמונים, אין אנטיביטיקה, כולסטרול,או טעמים מלאכותיים. הכנתו דורשת 75% פחות מים מייצרת 87% פחות גזי חממה.

    ההמבורגר המדמם עשוי משילוב של חלבון מחיטה ותפוחי אדמה. שומנים משמן קוקוס, טעמים ותבלינים מויטמינים, חומצות אמינו, סוכרים והם, מולקולה משורשי צמחים שבעיבוד מיוחד מתסיסים וכך מעניקים להמבורגר את טעם הבשר.

     

    אפשר לקבל את ההמבורגר, שבאמת באמת מזכיר טעם בשרי של המבורגר, עם תוספות כמו חסה, עגבנייה, מלפפונים חמוצים, ורטבים מיוחדים, הכל בתוך לחמנית תפוחי אדמה. מי שאיננו טבעוני אגב, יכול ליהנות גם מתוספת גבינה . במסעדות השונות בעניו יורק, מחיר המנה מתחיל ב-13.95 דולר, ולא משאיר בפני הסועדים יותר מדי סיבות לא לנסות.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים