שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חוקרים מצאו: למה רצים לשירותים בלילה - ואיך להפסיק את זה

    מחקר חדש שכלל מאות נבדקים גילה כי הפחתה בצריכת המלח הפחיתה גם את הריצה לשירותים בלילה. החוקרים: "אנשים מייחסים את השתן הלילי לכמות השתייה, אבל למלח יש תפקיד משמעותי בכך"

    רצים לשירותים בלילה? זה לא בגלל השתייה: חוקרים ביפן גילו כי צריכת המלח היא גורם משמעותי בתכיפות מתן השתן בלילה. המחקר הוצג לאחרונה בכנס החברה האירופאית לאורולוגיה שהתקיים בלונדון.

     

    הבעיה מכונה "נוקטוריה", פוקדת את מרבית אוכלוסיית הגיל השלישי שחשים במהלך השינה מלאות בשלפוחית השתן ונאלצים לקום לעתים פעמים רבות במהלך הלילה למתן שתן. לא רק שהפעולה מתישה, היא גם פוגמת ברצף השינה וגם באיכות החיים.

     

    הפחתה במלח - פחות ריצות לשירותים

    במחקר החדש שנערך על ידי חוקרי אוניברסיטת נגסאקי ביפן, נבדקו 300 מתנדבים. החוקרים עקבו אחר צריכת המלח שלהם והרגלי השינה למשך 3 חודשים. החוקרים מצאו כי אצל אלה שהפחיתו בצריכת המלח, נרשמה ירידה של פעם עד פעמיים במספר היקיצות לשירותים במהלך הלילה.

     

    תוסיפו פחות מלח לאוכל. תרוצו פחות לשירותים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    תוסיפו פחות מלח לאוכל. תרוצו פחות לשירותים(צילום: shutterstock)

     

    נבדקים אלה גם דיווחו על הפחתה גם במספר הביקורים בשירותים למתן שתן במהלך היום ושיפור באיכות החיים.

     

    "המחקר שלנו מעלה את האפשרות ששינוי קל בהרגלי התזונה יכול לשפר משמעותית את איכות החיים עבור אנשים רבים", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר מאצו טומוהירו, אך הבהיר כי נחוצים מחקרים נוספים שיאמתו את הקשר בין צריכת המלח לתכיפות במתן שתן בלילה.

     

    נוקטוריה: ממלח ועד ערמונית וסוכרת

    הצורך להתעורר בלילה פעמים רבות לריקון שלפוחית השתן משפיע על יותר ממחצית מהגברים והנשים מעל גיל 50. התופעה שכיחה במיוחד אצל מבוגרים המתעוררים לפחות פעמיים בכל לילה. במצב קשה השינה מופרעת ומובילה לעייפות, עצבנות, לחץ וסכנה לחבלות ותאונות.

     

    לבעיית הנוקטוריה סיבות רבות, השכיחות בהן כוללות ערמונית מוגדלת, סוכרת, יתר לחץ דם, שתייה רבה ובעיקר של משקאות המכילים קפאין או אלכוהוליים, תרופות שונות וצריכה גבוהה של מלח.

     

    נתוני משרד הבריאות מראים כי צריכת המלח היומית הממוצעת של מבוגרים בישראל עומדת על 9 גרם, ושל בני נוער על כ-12 גרם, כאשר ההמלצות הן על צריכת 5-6 גרם בלבד ליום.

     

    רק 15% מצריכת המלח שלנו מגיעה מן המלחיה, הרוב, כ-75% מגיע ממזון מעובד. 


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    shutterstoock
    לא מצליחים לישון בלילה
    shutterstoock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים