שתף קטע נבחר

מאיזו קופת חולים אנחנו הכי מרוצים

על פי סקר חדש, עולה כי 50% מהאוכלוסייה ביקרו השנה אצל רופא מומחה ורוב הציבור מרוצה משירותי קופת החולים. מבוטחי מכבי נתנו לקופה את הציון הגבוה ביותר ולאחר מכן לקופת חולים כללית. וממה פחות מרוצים? ההמתנה לרופא מומחה גורמת לעתים לאנשים לוותר על טיפול רפואי

90% מהאוכלוסייה המבוטחת ביקרו בשנה האחרונה אצל רופא המשפחה שלהם. 35% מהם טוענים שביקרו רק לצורך קבלת אישורים ומילוי טפסים. כך עולה מסקר של מכון ברוקדייל שמתפרסם היום (א').

 

עוד עולה מהסקר, כי כ-50% מהאוכלוסייה ביקרו אצל רופא מומחה במהלך שלושת החודשים האחרונים ו-19% ביקרו אצל רופא מומחה באופן פרטי – ירידה של 7% משנת 2014, אז 26% ביקרו אצל רופא מומחה באופן פרטי.

 

קיראו עוד:

איבדו אמון: 65% לא סומכים על מערכת הבריאות

הרופאה שהחליטה לרפא את המחלה של מערכת הבריאות

מחקר: כמה מאיתנו מפחדים ללכת לרופא – ומה יגרום לנו להיבדק?

 

אחד מכל ארבעה אנשים המבקר אצל רופא מומחה דרך קופת החולים דיווח שהמתין יותר מחודש עד שהגיע התור שלו. 19% מהמשיבים המתינו בין שבוע לשבועיים לתור, 26% המתינו בין יומיים לשבוע, 9% הצליחו למצוא תור לאותו היום.

 

מנגד, 14% היו צריכים להמתין בין חודש לחודשיים לתור ו-12% היו צריכים להמתין יותר מחודשיים על מנת לפגוש את הרופא המומחה. אורך התורים גורם גם לייאוש: על פי הסקר, 27% מהמטופלים דיווחו שהם ויתרו על הטיפול הרפואי בגלל זמן המתנה ארוך ולא סביר.

  

 ( ) ( )

 

בישראל ל-84% מהאוכלוסייה יש את הביטוח המשלים של קופת החולים ו-57% דיווחו שיש להם גם ביטוח פרטי - עלייה קלה לעומת שנת 2014, אז היו רק ל-53%. בסקר השיבו 6% מהנשאלים שהם הרגישו צורך לשלם שוחד – תשלום לא פורמאלי באופן דיסקרטי – על מנת לקבל שירותי בריאות מועדפים.

 

מרוצים משירותי קופת החולים

רמת שביעות הרצון באופן כללי משירותי הקופות וממערכת הבריאות גבוהה: 89% מרוצים או מרוצים מאוד משירותי הקופות ו-63% מרוצים או מרוצים מאוד ממערכת הבריאות אבל מאידך רמת הביטחון בקבלת סיוע בעת מחלה קשה נמוכה: רק 44% בטוחים ובטוחים מאד שיקבלו את הטיפול הטוב והמועיל ביותר בעת מחלה קשה ורק 31% בטוחים ובטוחים מאוד שיכולו להרשות לעצמם את הטיפול לו הם יזדקקו.

  

 

 ( ) ( )

 

בחלוקה לקופות חולים: 93% מהמבוטחים בקופת חולים מכבי היו מרוצים מקופת החולים; לאחר מכן כללית עם 89% ואז מאוחדת ולאומית עם 87%. בהקשר של שביעות רצון ממוקד הרפואה הדחופה בקהילה, לאומית מובילה כש-84% מהמבוטחים הביעו שביעות רצון מהמוקד, לאחריה כללית ומכבי עם 77% מהמבוטחים שבעי רצון ולבסוף מאוחדת עם 73%.

 

 ( ) ( )

 

בהקשר לשאלה עד כמה אתה בטוח ובטוח מאוד שקופת החולים שלך תסייע לך כשתחלה במחלה קשה – קופת חולים כללית מובילה על 48% אחוזים,לאחריה קופת חולים מכבי עם 43%, לאומית עם 41% ובסוף מאוחדת עם 36% בלבד.

 

הסקר בדק גם את זמני ההמתנה לתורים לרופא מומחה על פי קופת חולים: 66% ממבוטחי מאוחדת השיבו שהמתינו עד שבועיים בממוצע לתור לרופא מקצועי, 57% מהמבוטחים במכבי, 56% מהמבוטחים בלאומית ורק 48% מהמבוטחים בכללית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אורך התורים גורם גם לייאוש
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים