שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הונדה סיוויק טייפ R שברה את שיא הרינג

    הקומפקטית הלוהטת של הונדה הקיפה את מסלול המירוץ האגדי מהר יותר מהזמן שקבעה מחזיקת השיא לשעבר, פולקסווגן גולף GTI

    הונדה סיוויק טייפ R החדשה החזירה לעצמה את תואר "מלכת הנורבורגרינג" עם שיא ההקפה חדש למכונית הנעה קדמית. רגע לפני שהיא מגיעה לאולמות התצוגה, קבעה הקומפקטית היפנית זמן של 7 דקות ו-43.8 שניות סביב "הגיהנום הירוק", 3.4 שניות מהר יותר ממחזיקת התואר הקודמת - פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S. המכונית צפויה להגיע לארץ בתחילת השנה הבאה, כך מאשרים במאיר, יבואנית הונדה לישראל.

     

    צפו בהקפה המלאה: 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    תקציר הפרקים הקודמים: עם 22.8 קילומטרים ו-154 פניות מכל הסוגים, מסלול הנורבורגרינג הפך בשנים האחרונות לאמת המידה ליכולת הדינמית של מכוניות ספורטיביות, ופתח קרב - בעיקר שיווקי-יח"צני - בין יצרני דגמי קומפקטיות-חמות.


    סיאט הייתה ראשונה לנפץ את מחסום ה-8 דקות (7 דקות ו-58 שניות) עם סיאט לאון קופרה ב-2014, והודחה מהמקום הראשון תוך שלושה חודשים על-ידי רנו מגאן RS275 טרופי שקיצצה 3.7 שניות מהזמן של הספרדייה.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ב-2015 שבר הדור הקודם של הונדה סיוויק טייפ R את השיא עם זמן של 7 דקות ו-50.6 שניות (3.8 שניות פחות מרנו), אך שנה לאחר מכן איבד אותו לגרסה הספורטיבית ביותר של ממציאת הקטגוריה, פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S שקבעה 7 דקות ו-47.2 שניות - שיא שנשבר כעת. אגב, רנו תציג בקרוב את המגאן RS החדשה, האמורה לשבור את השיא שוב.

     

     

    לסיוויק טייפ R החדשה מנוע 2.0 ליטר מוגדש (כמו קודמתה) אבל הוא מפיק 320 כ"ס (10 כ"ס יותר), אם כי הוא משודך כבעבר לתיבת 6 הילוכים ידנית (עם יחסי העברה שונים) והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. לדברי הונדה, המרכב קשיח ב-38% בהשוואה לדגם היוצא, ומשקלו נמוך ב-16 ק"ג.

     

    בסיס הגלגלים ארוך בלא פחות מ-10.5 ס"מ, מפסק הסרנים רחב יותר וכוח ההצמדה גבוה יותר תודות למסיטי וכנוסי אוויר שונים. כבעבר, המתלה הקדמי הוא מסוג מקפרסון עם מנגנון ייחודי המצמצם את השפעת המומנט על ההיגוי, בעוד המתלה האחורי הוא רב-חיבורי מודרני יותר מקורת מתח בדגם היוצא.


     

    ראוייצ'י קאיג'ימה (Ryuichi Kijima), מהנדס השלדה הראשי של הונדה, אמר כי "שינויים אלה מאפשרים מהירות פניה גבוהה יותר. לדוגמה, פניית Metzgesfeld (שמאלית מורכבת) התאימה למהירות של כ-150 קמ"ש במכונית היוצאת, אך כעת ניתן לשמור בה על מהירות גבוהה ב-10 קמ"ש, תודות לשיפור היציבות הכיוונית. מהירות פנייה גבוהה יותר אפשרה לנו לקבוע זמן הקפה מהיר יותר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים