שתף קטע נבחר

סופר-פארם משדרגים את החיתולים: "נהיה הזולים ביותר"

שלוש שנים לאחר המהפכה הצרכנית שחוללה סופר-פארם עם הכניסה לשוק החיתולים במותג פרטי, היא מציגה את חיתולי לייף בייביז Dry Protect ומתחייבת למחיר הזול ביותר מול פמפרס והאגיס. במקביל: מספר החיתולים באריזה הוקטן. סופר-פארם: "המחירים לא יעלו בהשקת החיתולים החדשים"

כוננות ספיגה: סופר-פארם משדרגים את מותג החיתולים הפרטי שלה אבל כמות החיתולים בחבילה הוקטן. סופר-פארם הייתה הראשונה שנכנסה לשוק החיתולים בישראל עם מותג פרטי כדי לנסות ולהתחרות בשוק הפרימיום. את הקו החדש של החיתולים פיתחה הרשת במהלך 18 חודשים יחד עם "אונטקס" הבלגית, יצרנית החיתולים השנייה בגודלה באירופה אחרי "פרו קטר אנד גמבל‭."‬ המחיר: ‭34.90‬ שקל לפני הנחות או מבצעים. במקביל, הוקטנו כמויות החיתולים באריזות בשיעורים שבין 9־18 אחוזים. לקראת השקת לייף בייביז Dry Protect, הגענו להתרשם מקרוב מהחדשנות ומהטכנולוגיה במפעל החברה, צפו

 

חלופה זולה? חיתולים מטורקיה יימכרו בארץ 

 

 

 

"עבורנו, שיתוף הפעולה עם סופר-פארם הוא אסטרטגי", אמר מנכ"ל אונטקס, צ'רלס בואזיז, שהגיע לפגוש את העיתונאים הישראלים. "הוא מאפשר לנו לספק לצרכן הישראלי מוצר עם ערך באיכות בלתי מתפשרת, במחיר אטרקטיבי ולהיות שחקן משמעותי בקטגוריה מול המותגים הגדולים".

 

על מנת להבטיח מקסימום יובש ונוחות לתינוק ומינימום נזילות, החיתול חייב לעמוד בסטנדרטים מחמירים של יכולת ומהירות ספיגה, אלסטיות ושמירה על יובש השכבה הבאה במגע עם עורו של התינוק. שיתוף הפעולה בפיתוח בין סופר-פארם ואונטקס הוליד את טכנולוגיית ה-Anti-Leak שמבטיחה הגנה משולשת מפני נזילות בחיתולי לייף בייביז החדשים: באזור הבטן, בצדי החיתול ובגב. לייף בייביז הם החיתולים היחידים בישראל המצוידים בטכנולוגיה זו. בנוסף, לחיתולים טכנולוגיית ספיגה חדשה, Quick Absorption, לספיגה מהירה ואחידה.

 

על פי מחקרי עומק שנערכו בקרב הורים ישראלים, נושא הספיגה והנזילות הוא המשמעותי ביותר בבחירת חיתול לתינוק. על כן, בנוסף למאות הורים שהתנסו בחיתול טרם ההשקה, הוא נבחן במעבדות בינלאומיות (SGS) אשר מהוות את האוטוריטה המקצועית המחמירה בעולם לבדיקת ביצועי חיתולים. מעבדות אלו סיווגו את החיתול ברמת "Class A", ובציונים גבוהים יחסית למותגי פרימיום אחרים. בביקור במפעל ניתן היה להתרשם מבקרת האיכות הקפדנית, כאשר מכל מנת ייצור נלקחת דגימה לניטור יכולת הספיגה, האלסטיות ומניעת נזילות. 

 (צילום: רחל קדרס) (צילום: רחל קדרס)
(צילום: רחל קדרס)

המהפכה בשוק החיתולים

הדור החדש של לייף בייביז נוחת על מדפי סופר-פארם שלוש שנים לאחר שהשיקה את החיתולים, הראשונים בישראל במותג פרטי, והובילה מהפכה צרכנית בשוק. זו באה לידי ביטוי בירידה מצטברת של 12% במחיר לחיתול בסופר-פארם, לירידה של 7% במחיר לחיתול בכלל השוק, ולכניסה של מתחרים נוספים לשוק דוגמת המותג הפרטי בחיתולים של שופרסל.

 

המשמעות היא הקלה משמעותית בכיסם של הורים, אשר מוציאים מאות שקלים בחודש על מוצרים לתינוקות ופעוטות, ובהם כמובן החיתולים. התחרות והמבצעים הובילו לכך שהמחיר האפקטיבי לחיתול האגיס או פמפרס ירד ל-80 אגורות, והמחיר לחיתול לייף בייביז ל-60 אגורות בשנה החולפת. במצטבר, מדובר בהפרש של עשרות שקלים בחודש.

 

לדברי בואזיז, גם באירופה המותגים הפרטיים אחראים במידה רבה לשינוי השוק ומהווים מתחרים ראויים לשאר המותגים. אלא שבאירופה הוא מזכיר, המותג הפרטי בתחום החיתולים קיים למעלה מעשור ואילו בישראל מדובר בשחקן חדש יחסית.

 (צילום: רחל קדרס) (צילום: רחל קדרס)
(צילום: רחל קדרס)
 

נתח של 15% כספי ללייף בייביז

קטגוריית החיתולים בישראל נאמדת במכירות של למעלה מ-650 מיליון שקל בשנה. האגיס ופמפרס מהווים יחד כ-70% מהשוק, כאשר טרום השקת לייף בייביז החזיקו בסופר-פארם נתח של יותר מ-95%. כיום מותג לייף בייביז אוחז ברשת בנתח של 20% כמותי, 15% כספי ונתח של 5% כספי בכלל השוק. "במערב אירופה הנתח הכמותי של מוצרי התינוקות במותג הפרטי מגיע לכ-45%, והכספי עומד על כ-30%", מספר מנכ"ל אונטקס, בואזיז.

 

לדברי אופיר ענבר, מנהל לייף בסופר-פארם: "עם השקת חיתולי לייף בייביז לפני שלוש שנים כינסנו את כל מוצרי התינוקות תחת המותג והשקנו עשרות מוצרים חדשים. בתקופה זו עלינו בכל הפרמטרים של העדפת צרכנים והגדלנו את מחזור המכירות שלנו בשיעור דו ספרתי. אני מייחס את השינוי לעבודה מוצרית ושיווקית נכונה שלנו וגם לבשלות של הצרכן הישראלי שמחפש היום איכות במחיר משתלם".

 

בסופר פארם לא מתמקדים במותג הפרטי רק כדי לתת עוד מבחר לצרכנים. הסיבה לכך היא בעיקר העובדה שהיא מרוויחה יותר על המותג שלה. כניסתה לתחום החיתולים גם שיפרה את הרווחיות שלה על חיתולי פמפרס והאגיס - החברות אולצו להוריד מחירים - לא לצרכנים אלא את מחירי המכירה שלהן לסופר-פארם.

 

בנוסף, סופר־פארם הקטינה את כמויות החיתולים באריזות בשיעורים שבין בין 8 ל-15 אחוזים, תלוי במידה. במידה 2 קטן מספר החיתולים מ־72 ל־‭,66‬ במידה 4 מ־48 ל־42 ובמידה 6 מ־40 ל־34 חיתולים. אף על פי כן, סופר-פארם מציינים שלמרות הורדת הכמות בחבילות החיתולים עדיין המחיר ירד ב-18% ומבטיחים שהמחירים לא יעלה בהמשך בהשקת החיתולים החדשים.

 

סופר פארם אף מציעה קופון של חמישה שקלים על המותג. זה לא המחיר הנמוך ביותר בשוק: המותג הפרטי של שופרסל למשל, נמכר ב-33 שקל או 3 ב-82 שקל – כ-27 שקל לאריזה) וגם החתולים של רמי לוי נמכרים יותר בזול, 29.90-19.90 שקל לאריזה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים