שתף קטע נבחר

יעודד קניות? מועדון הנחות לבני נוער

כ-30 אלף בני נוער בני 18-13 הורידו במשך יממה אפליקציה חדשה שמציעה הטבות ייעודיות וכבר מומשו יותר מ-5,000 קופונים. זאת, למרות שכרגע היא מציעה הנחות ב-26 בתי עסק בלבד ורוב רשתות האופנה לא בפנים. גובה ההנחות יכול להגיע עד 50% אבל כמו כל מועדון לקוחות, מטרת החברות היא לגרום לכם לקנות יותר ולעקוב אחרי הרגלי הקנייה שלכם

חברת iGroup השיקה אתמול (ג') מועדון הטבות ותוכן לבני נוער בני 18-13, בהשקעה של כ-5 מיליון שקל. מדובר באפליקציה בשם iteen, בה ניתן להתאים את תוכן ההטבות, היצע המותגים ואופן הצגתם לפי העדפות המשתמש. אחרי יממה יש לאפליקציה כבר 30 אלף הורדות, התנפלות שנוצרה בזכות קידום המועדון בקרב מובילי דעה - יוטיוברים וכוכבי אינסטגרם. המטרה, לפי הבעלים משה רדמן, היא להגיע לרבע מיליון משתמשים.

 

iGroup מנהלת כבר את מועדון הלקוחות iStudent המצליח, שמציע הנחות משתנות ליותר מ-200 אלף סטודנטים, בכ-250 בתי עסק. לאפליקציה הנוכחית יכולים להירשם בני נוער בלבד. לשם כך, עליהם למסור מספר ת.ז. הרישום הוא חינם, אבל מועדוני לקוחות כאלה עלולים לגרום לחברים בהם להתמכר לריגוש שבקבלת הנחות, ולעתים לקנות יותר ולא פחות. בנוסף, חברות משתמשות במידע כדי לנתח דפוסי קנייה של בני נוער.

 

בקרוב: 50 מותגים

בין הרשתות שמציעות הנחות לבני הנוער: פיצה האט, שמציעה 2 פיצות משפחתיות + 2 תוספות על כל מגש ב-99 שקל ופיצה משפחתית + 4 תוספות ב-60 שקל; קבוצת פוקס (הכוללת בין היתר את פוקס, מנגו, ללין ובילבונג) שמציעה דרים קארד ב-85 שקל במקום ב-100 שקל, חבילת אוריאו דאבל ב-5.90 שקלים, 40 שקל מתנה לרכישת משחקים ואביזרים ל-XBOX ONE ו-PS4 בקרביץ ו-30% הנחה ברשת על ילקוטים וקלמרים; 50 שקל הנחה באיל מקיאז' ו-50% הנחה על חלק מתיקי קיפלינג. עוד רשתות שיציעו הנחות: ורטהיימר ספורט, מגנוליה, קידום, GETT (לשעבר גט טקסי), פלייסטיישן וסופר-פארם.

 

בימים הקרובים, צפויים להיכנס לאפליקציה גם המותגים: XboX, ביסלי, TNT, סטימצקי, ברגר קינג, קרביץ, ijump, עלית, מייק אנד אייק, בורגרס בר וג'פניקה. המטרה היא להגיע בזמן הקרוב ל-50 מותגים שיציעו הנחות לצעירים. בנוסף היא מציעה החזר של 10% לחשבון על קניות באתרים שונים והצעות למורים פרטיים. בקידום האפליקציה שותפה גם מועצת התלמידים והנוער.

 

ההנחות זמניות כדי לתת הנחות עומק

"חיפשנו קהלים שיש בהם מאסה קריטית של צרכנים שלמפרסמים יש יכולת מוגבלת להגיע אליהם", מסביר רדמן. "בני נוער לא תמיד נמצאים בכלי התקשורת המקובלים ומאוד קשה לפרסם באינסטגרם או מוזיקלי. לכן זיהינו פה הזדמנות. בדקנו כמה הם מוציאים, על מה הם מוציאים מה חשוב להם, איזו חוויית משתמש הם מחפשים וכן הלאה והשקנו את המועדון אתמול. זה התפוצץ. המספרים אסטרונומיים. אנחנו ראשונים באפסטור כבר יומיים. תוך 5 שעות היא הגיעה למקום הראשון באפסטור".

מקום ראשון באפסטור ()
מקום ראשון באפסטור
 

 

בני נוער מתלוננים שאין מספיק רשתות בקרב נותני ההנחות באפליקציה

"הרעיון הוא לתת לקהל היעד הטבות אמיתיות ובלעדיות. כרגע יש 26 מותגים ומחר כבר נעבור את ה-50. אין מותג שלא התקשר אלינו. חלק אמרו שלקח להם זמן לחשוב על זה. אחרים שאלו למה לא פנינו".

 

למה ההנחות זמניות ולא קבועות?

"זו הדרך שלנו להביא הנחות עומק, כשהמפרסם מציע הטבה קבועה, הוא לא תמיד יודע מתי הצרכן יממש אותה לכן הוא נותן 5% הנחה. אם אתה באמת רוצה להתאים עצמך ולהיות מאוד מהיר בתגובה, הנחה לזמן מוגבל זו הדרך.

תגובות של בני נוער לאפליקציה החדשה ()
תגובות של בני נוער לאפליקציה החדשה
 

"למשל, אנחנו מציעים לסטודנטים הנחה באמריקן איגל בגובה 169 שקל על כל הג'ינסים, כשהמחיר שלהם בדרך כלל מגיע לעד 300 שקל. זו הטבה ל-10 ימים. ככה אנחנו יכולים להביא סטודנטים לחנויות במהירות. יש לנו כבר 20 מיליון שקל מימושים להטבות".

 

אבל זה גורם לבני נוער להוציא יותר כסף. או להורים שלהם.

"חלק מההוצאה של בני הנוער היא של ההורים, במילא מוציאים כסף על הילדים וככה הם יוכלו לחסוך. הרעיון הוא לא לגרום לאנשים לקנות משהו שלא צריך".

 

אבל זה בדיוק מה שקורה.

"נכון, אבל אנחנו משתדלים לתת פרסום עם ערך אמיתי, לא רק לשם הפרסום. יש לנו מערכת שעושה פרסונליזציה להכל ואנחנו לא מאפשרים מבצעים בלי ערך אמיתי ללקוחות. אני רוצה מצב שבו אם סיימת מבחן ואת רוצה לעשות שופינג, את במילא תלכי לקנות, וכך תיכנסי אלי ותחסכי כסף. אני מתקשה להאמין שגודל ההוצאה יגדל".

 

ודאי שהוא יגדל.

"ברור שיש פה עידוד לצריכה נוספת, אבל אנחנו מקפידים מאוד להקפיד שזה יבוא ממקום של ערך. כמו אצל הסטודנטים".

 

יהיו גם רשתות בינלאומיות כמו H&M וזארה, או ישראליות שחביבות על בני נוער כמו אורבניקה וטוונטיפורסבן?

"זארה לא, אבל H&M כן. גם TNT הישראלית ואסוס, כמו שיש לסטודנטים. ניתן הנחה שונה לבני נוער באסוס. הכוונה היא לתת עומק של הטבה על מוצרים בסייל.

 

"אנחנו מדברים גם עם הודיס. עד סוף החודש נהיה עם 100 הטבות. חברות נבהלו מההתנפלות. למשל, נתנו שובר של 50 שקל לפלייסטיישן - מתנה למימוש חופשי על שלטים קונסולות, שלטים. יש גמישות בשוברים, לא רק הנחה על עיפרון מדגם מסוים, אלא מה שמתאים לצרכן, עם יכולת בחירה. וזה עובד: רק אתמול מימשו יותר מ-5,000 קופונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים