שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    קמפיין נגד הטרדות מיניות: "אל תהיה הגבר הזה"
    עיריית תל אביב פותחת בקמפיין חדש במטרה להילחם בתופעת ההטרדות המיניות בחיי הלילה. "הקמפיין מזכיר לגברים שיש להם בחירה ואחריות, שכל התנהגות מטרידה ופוגעת אינה לגיטימית", אומרת חברת מועצת העיר, גבי לסקי


    הקמפיין החדש של עיריית תל אביב (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ') (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')
    הקמפיין החדש של עיריית תל אביב(איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')

    עיריית תל אביב תפתח בשבוע הבא בקמפיין חדש תחת הסיסמה "אל תהיה הגבר הזה", שמטרתו להילחם בהטרדות המיניות במהלך חיי הלילה. העירייה תתלה בתחנות אוטובוס ברחבי העיר שלטים הקוראים לגברים להתנהג לנשים בצורה נאותה ומבלי לפגוע בהן.

     

    את הקמפיין יזמה עיריית תל אביב כשברקע נחקרות במשטרה כמה פרשיות מין בהן נחשדו גברים בפגיעה מינית בנשים, כדוגמת פרשיות האונס הקבוצתי בהרצליה וביהוד. הסיסמה "אל תהיה הגבר הזה" נלקחה מקנדה שם יש קמפיין דומה, שעבר התאמה ישראלית כדי לפנות בלייני העיר במטרה להעלות את המודעות בקרב גברים לתופעה.

     

    האיורים בשלטים מתארים סיטואציות שונות בהן אישה וגבר מבלים יחד בהנאה, אך הצלליות שלהם מתארות איך האירוע עלול היה להפוך למאיים: הגבר מכניס סם אונס למשקה של האישה כשהיא לא שמה לב, כופה עצמו עליה ברחבת הריקודים או מצלם אותה ללא ידיעתה והסכמתה.

     

     (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ') (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')

     

     (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ') (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')
    (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')

     (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ') (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')
    (איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ')

    המודעות להטרדות מיניות במועדונים ובברים עולה בשנים האחרונות, אך יוזמות הסברה שונות פונות דווקא לנשים, קורבנות ההטרדות. היוזמות מפצירות בנשים לשנות את התנהגותן ולהגן על עצמן על ידי לבוש צנוע יותר, להימנע מלהגיע למקומות בילוי, לא לרקוד באופן מסוים, או לשמור על המשקה שלהן מפני סם אונס. הקמפיין הנוכחי פונה דווקא לגברים, קורא להם לשנות את התנהגותם ולקבל אחריות על הנושא.

     

    "במקום להפנות את הזרקור אל הנשים, קורבנות ההטרדות, החלטנו לפנות דווקא לגברים, לקרוא להם לקחת אחריות על מעשיהם ולא להתנהג בצורה מטרידה ופוגעת כלפי נשים במקומות בילוי", הסבירה חברת מועצת העיר תל אביב-יפו, עו"ד גבי לסקי, יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בעירייה, שיזמה את הקמפיין.

     

    "חשוב שנשים ישמרו על עצמן, אולם בקמפיינים הפונים לנשים יש לעיתים אלמנט של האשמת הקורבן - ומכך רצינו להימנע", הוסיפה לסקי. "הקמפיין הנוכחי, תחת הסלוגן 'אל תהיה הגבר הזה', מזכיר לגברים שיש להם בחירה ואחריות, שכל התנהגות מטרידה ופוגעת אינה לגיטימית וכי עליהם לבחור לא להיות הגבר הזה".

     

    המיזם נעשה בשיתוף יוזמת "לילה טוב", "מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית - תל אביב" ו"שדולת הנשים בישראל".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ'
    הקמפיין החדש של העירייה
    איור: אלירן הרוש, סטודיו טאצ'
    מומלצים