שתף קטע נבחר

סופר-פארם תשיק השבוע אתר מכירות ברשת

כרגע מדובר בפיילוט שייפתח ל-10,000 מתוך 600 אלף לקוחות לייף סטייל בלבד. ניתן יהיה לבחור בין איסוף אקספרס מהסניפים תוך 3 שעות ב-20 ש', איסוף תוך 24 שעות ב-10 ש' (חינם בקנייה מעל 100 ש'), ומשלוח עד הבית תוך 24 שעות שיעלה 30 ש' (חינם בקנייה מעל 300 ש'). על המיזוג בין שופרסל לניו-פארם אמר מנכ"ל סופר-פארם: "מיזוג לא טוב שיעלה מחירים"

רשת הפארם הגדולה בישראל תשיק השבוע אתר אינטרנט מכירתי בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. ההשקה הראשונית תהיה במסגרת פיילוט. 10,000 לקוחות לייף סטייל יקבלו זימון לאתר וברשת מקווים שהם יבדקו את התפקוד שלו ויתנו לרשת משוב. בעוד מספר שבועות - האתר ייפתח לקהל הרחב.

 

 עוד בערוץ הצרכנות

 

סופר-פארם. בקרוב לא רק בסניפים ()
סופר-פארם. בקרוב לא רק בסניפים

כרגע אין תרופות מרשם ואי אפשר לקנות דרך האפליקציה

באתר יוצעו מבצעי רשת ומבצעים נוספים. יימכרו מוצרים מכל מחלקות הרשת, לרבות תרופות ללא מרשם, מוצרי מזון ומותגי קוסמטיקה כולל כאלה שלא נמצאים כיום בסניפים. כרגע עוד לא ניתן להזמין תרופות מרשם פרטי ומרשמי קופות חולים דרך האתר. לקוחות המרשמים הם אחד מעוגני הרשת: הם מגיעים לממש מרשם וקונים פריטים נוספים "על הדרך".

 

המוצרים הפופולריים ביותר יופיעו באזור גבוה באתר, וכמו כן ניתן יהיה להזין באתר קודי קופונים, ולהעביר את רשימת הקניות מהאתר לאפליקציה לקנייה. רוב המוצרים יגיעו מהסניפים עצמם אך כ-40% מהם יגיעו מ-10 סניפים גדולים שמחזיקים את מלוא המלאי.

 

עד כה, סופר-פארם מכרה אונליין עדשות ראייה בלבד באתר אופטיק אקספרס. בשאר המוצרים: האתר שלה שימש פלטפורמה פרסומית למבצעים וקופונים. במקביל, היא כבר מפעילה אתר סחר אלקטרוני בפולין, שם יש לה 60 סניפים.

 

לסופר-פארם יש אפליקציה פופולרית עם 2.2 מיליון הורדות ו-500 אלף משתמשים פעילים, אך לא יהיה ניתן לקנות ממנה מוצרים. באפליקציה יהיה קישור לאתר מכירות מותאם למובייל.

 

הרשת משיקה את האתר במקביל לכניסתו לתוקף של תיקון החוק שיחייב אותה לפרסם את מחירי כל הסניפים שלה אונליין, כמו רשתות המזון.

 

 

30 שקל במשלוח עד הבית, חינם באיסוף מהסניף למחרת - בקנייה מעל 100 ש'

דמי המשלוח גבוהים: ניתן יהיה לאסוף את המשלוח מכל אחד מ-232 סניפי הרשת תוך 3 שעות בעלות של 20 שקל מעמדות ייעודיות בסניפים. מדובר בכ-60% מהמוצרים בלבד. אופציית משלוח נוספת היא הזמנת המשלוח תוך יום מכל אחד מהסניפים, בעלות של 10 ש' (או חינם בקנייה מעל 100 ש'). בנוסף, ניתן לקבל את המשלוח הביתה תוך 24 שעות באמצעות שליח של פדאקס, בעלות של 29.9 ש' (או חינם בקנייה מעל 300 ש').

 

כיוון שסכום הקנייה הממוצע ברשת עומד על 80 שקל, ניתן לראות שהרשת מעודדת צרכנים לקנות ביותר כסף באתר (מעל 100 שקל).

 

"אנחנו מעריכים שהאתר יאפשר רכישת סל גדול יותר של מוצרים מהסל הממוצע בסניפים - 3 מוצרים בגובה 80 שקל. אנחנו צופים שהסל יגדל ל-6 פריטים ושוויו יהיה גבוה מ-100 ש'", אמר ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם במסיבת עיתונאים שערכה הרשת.

 

לשאלה מדוע הרשת מתבססת על הסניפים כנקודות איסוף להזמנות אונליין ענה:

 

"70% מאיסופי העדשות שאנחנו כבר מוכרים אונליין, נעשים דרך הסניפים (המשלוח שם עולה 30 ש' או חינם מתחת ל-500 ש').

 

"יש סניף של סופר-פארם במרחק 10 דקות מהבית של רוב אזרחי ישראל. המוצרים ימתינו לצרכן בנקודת איסוף בסניף. יש עובדים שיידעו ללקט ללקוחות את המוצרים תוך 3 שעות עבור הלקוחות. אם הלקוח לא ירצה להגיע באותו היום, יוכל לאסוף למחרת, ללא עלות בקנייה קטנה או במשלוח עד הבית ב-29.90 שקל".

 

למה אין תרופות מרשם באתר?

 

"נוסיף בקרוב אפשרות לקנות תרופה עם מרשם פרטי. אנחנו מקווים בעתיד להוסיף גם מרשמי קופות חולים. אנחנו בתהליך של עבודה משותפת איתן".

 

כמה יהווה האתר ממכירות הרשת?

 

"אני מעריך שתוך שנה או 3 נגיע ל-10% ממכירות הרשת. אנחנו שם בעדשות מזמן. גדלנו בעדשות וזה לא לוקח מכירות מהסניפים. הצרכן מחפש את החוויה הסופר-פארמית גם באינטרנט. אתר הסחר הוקם אחרי שנתיים של עבודה שיהווה השלמה מיטבית לחוויה שסופר-פארם מציעה".

 

בסניפי סופר-פארם מפתים את הצרכן לקנות יותר פריטים ממה שתכנן. זה יהיה גם באתר?

 

"חלק מהחוויה בסניפים, מאפשרת ללקוחות לבחור מוצרים נוספים במהלך הקנייה. בנינו את אתר האינטרנט כך שייתן חוויה דומה לסניף".

 

האתר מושק מאוד באיחור, בשעה שבאינטרנט יש לא מעט שחקנים שמוכרים מוצרי פארם. איך זה ישפיע על התחרות?

 

"סופר-פארם היא שחקן גדול ואנחנו מניחים שזה ישפיע על התחרות גם אונליין. סופר-פארם הגיעה לאן שהגיעה ללא האתר הזה. הקנייה הדיגיטלית היא דבר שאי אפשר להתעלם ממנו יותר".

 

לשופרסל יש אתר סחר שנחשב למוביל מבין רשתות המזון. הם קונים את ניו-פארם. יש לזה קשר להשקת האתר שלכם?

 

"לפני שנתיים חתמנו עם sap על מערכת ההיבריס. זה פרויקט ארוך טווח עם משאבים רבים וצוות גדול. כבר היום רוב המגוון בסופר-פארם נמכר באתר שופרסל כבר היום".

 

מה דעתך על המיזוג בין שופרסל לסופר-פארם?

 

"זה מיזוג לא טוב שיעלה מחירים. כשהשחקן הראשון בקטגוריה שסופר-פארם משחקת בה, קונה את השחקן השלישי או הרביעי בקטגוריה עם מחזור של 700 מיליון שקל, מניסיון בעולם אחרי מיזוגים כאלה רואים עליית מחירים. בעולם שבו מתחרה אחד קונה את אחד המתחרים הגדולים בקטגוריה - המחירים יעלו".

 

תאבדו את הבלעדיות בקניונים, שאתם דורשים מכל קניון

 

"אני חושב ששכר הדירה שלנו יעלה בעקבות זה".

 

אז תעלו מחירים לצרכנים?

 

"אנחנו עוד לא יודעים. לגבי התחרות בקניונים - בכל קניון מוכרים מוצרי פארם במקביל לסופר-פארם".

 

תתחרו במחירי חו"ל של אתרים שמוכרים ויטמינים?

 

"אנחנו נתחרה בכולם, אבל הזירה שלנו היא הארץ ונתחרה במחירים בארץ כי חלים עלינו כללים אחרים מאתרים בארה"ב".

 

אז לא תתחרו במחירים באתרים בארה"ב.

 

"אנחנו מציעים תחרות גם בשירות, בחוויה, בנוחות. גם בעדשות השווינו מחירים למחירי ישראל". 

 

סופר-פארם נמצאת בבעלות ליאון קופלר (75%), לאומי פרטנרס (15%) ודיסקונט שוקי הון (10%). הרשת שנוסדה בקנדה, פועלת בישראל, בפולין ובסין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים