שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    נא להכיר: מיס ביקיני ישראל לשנת 2017

    לקריסטינה ברודסקי לא הספיק להיות רק מאמנת כושר, היא כיוונה גבוה יותר. השבוע זכתה בתחרות מיס ביקיני ישראל לשנת 2017 במסגרת אליפות ישראל בפיתוח גוף והוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון. אז איך החיבה שלה למתוקים מסתדרת עם אורח החיים הבריא?

    לפני חמש שנים התאמנה קריסטינה ברודסקי במועדון כושר ברוסיה - ולמקום נכנסו כמה דוגמניות שהתאמנו לקראת תחרות מיס פיטנס הארצית. ההופעה האקרובטית שערכו הדוגמניות במסגרת החזרות לתחרות - וגם מראה הגוף הבריא והחטוב שלהן - הניעו את קריסטינה להחליט שהיא ממנפת את האהבה שלה לעולם הכושר והופכת אותה לדרך חיים.

     

    כתבות נוספות:

    מנער שמנמן לארבעה אחוזי שומן: המהפך המדהים של אור

    רק 45 שניות: התרגיל הטוב ביותר לבטן

    10 נקודות שחייבים לברר לפני שמצטרפים לקבוצת ריצה

     

    לאחר שעלתה לארץ במסגרת תוכנית "מסע", המיועדת לעולים חדשים, למדה קריסטינה במכללת וינגייט בקורס מדריכי חדר כושר ומאמנים אישיים. משם המשיכה לעבוד כיועצת כושר וכמאמנת אישית במועדון הכושר גו אקטיב ראשון לציון מקבוצת הולמס פלייס. התהליך שעברה הגיע לשיאו השבוע, כשזכתה בגיל 27 בתואר "מיס ביקיני ישראל 2017" במסגרת אליפות ישראל לפיתוח גוף.

     

    בפיתוח גוף יש כמה קטגוריות שבהן נשים מתחרות: Miss Bikini ,Figure ,Physique ו-Fitness. בקטגוריית Miss Bikini מתבקשות המתחרות להציג מבנה גוף רזה ומוצק בעל פרופורציה, סימטריה, איזון, צורה וגוון עור אידיאליים, תוך התייחסות לקבוצות השרירים הגדולות. הקטגוריה מחולקת לפי גובה, והמתחרות נבחנות במראה ובפוזינג מלפנים ומאחור. טווח אחוזי השומן בגוף של המתחרות נע בין 10-8%.

     

    "אני בן אדם שאוהב להציב לעצמו אתגרים ולבחון את הגבולות של עצמו", משתפת קריסטינה. "מיד עם עלייתי לארץ לפני כשנתיים החלטתי לאתגר את עצמי ולהשתתף באליפות ישראל, שאותה סיימתי במקום החמישי", היא אומרת ומוסיפה: "ההכנות לתחרויות האלה הן סיזיפיות ואינטנסיביות ברמות מטורפות - מה שגורם לי להגיע לקצה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית, וברגעי השיא בתהליך שאני עוברת שם אני מרגישה שאני משפרת את עצמי כבן אדם".

     

    קבלו הצצה לרגע ההכרזה ולאימונים שקדמו לו:

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    צילום: ארגון NAC וגו אקטיב

     

    להביא את הגוף לקצה גבול היכולת

    אך הדרך אינה תמיד קלה. קריסטינה משתפת לדוגמה בנקודת השבירה שלה שבועיים לפני התחרות: "הרגשתי שאני פשוט לא מסוגלת יותר. הורדתי שלושה ק"ג בדרך למשקל 50 ק"ג, אחוז השומן בגוף ירד ל-7%, והתחלתי להרגיש את השחיקה באימונים. התפריט הקפדני הקשה עליי במיוחד, וכמי שיש לה חולשה למתוקים כמו עוגיות וגלידות זה לא היה פשוט. בדיוק באותם רגעים נזכרתי בכל התקופה שעברתי ובמאמצים שהשקעתי כדי להביא את הגוף לקצה גבול היכולת והבנתי שזה לא שווה את זה. פשוט המשכתי קדימה בלי לחשוב יותר מדי עד שהגעתי לתוצאה שהגדרתי לעצמי".

     

    ההכנות הקפדניות לתחרות התחילו עוד בחודש ינואר, ועד אז היא הקפידה על שגרת אימונים ותזונה מאוזנת. "מינואר התחלתי להעלות את רמת האינטנסיביות שלי באימון ובשיאה ביצעתי בכל יום אימון אירובי של שעה עד שעה וחצי על מדרגות או במכשיר אליפטי. בנוסף, ביצעתי חמישה אימוני כוח כשהדגש היה על פלג הגוף התחתון".

     

    אימוני הכוח לצורך חיטוב פלג הגוף התחתון כללו ארבעה-חמישה סטים של עשרה תרגילים ו-50-30 חזרות בכל תרגיל עם משקלים נמוכים על מנת למנוע פציעות. בין היתר ביצעה קריסטינה תרגילי סקוואט, לאנג'ים, לחיצות רגליים במכונה, פשיטת ברכיים, קפיצות עם משקל על הגב ועוד.

     

    "מבחינת התפריט היומי", מסבירה קריסטינה, "על מנת להוריד את אחוזי השומן בגוף לרמה של 8-7% מבלי לפגוע במסת השריר התחלתי לאכול כל שלוש שעות והורדתי בהדרגה את כמות הפחמימות הפשוטות ואת השומנים בתפריט". התפריט היומי הטיפוסי של קריסטינה כלל ארבע-חמש ארוחות שהיו מורכבות ממקור חלבון - לדוגמה חזה עוף או טונה, ממקור פחמימות כמו אורז ומירקות ועלים ירוקים. היחס בין מרכיבי הארוחות השתנה בהתאם לתקופת ההכנה שלה לתחרות.

     

    הכנות קפדניות ושגרת אימונים ותזונה אינטנסיבית. קריסטינה ברודסקי. צילום: Yura Toibin ()
    הכנות קפדניות ושגרת אימונים ותזונה אינטנסיבית. קריסטינה ברודסקי. צילום: Yura Toibin

     

    מיס ביקיני עם תאווה לעוגיות ומתוקים

    מתמודדים רבים מתפנקים עם זכייתם בתחרות בארוחת השחיתות הידועה לשמצה. מדובר בארוחה מפנקת ועתירת קלוריות שעליה חולמים המתמודדים שבועות ארוכים, מעין פרס מתגמל של סוף התחרות. "בגלל שאני מאוד אוהבת מתוקים ביקשתי מבן הזוג שלי שיארגן לי שולחן עם עוגיות, לחם עם גבינה שמנה ומיני גלידות, מה שמאוד חסר לי בארוחות שלי בחודשים האחרונים", היא מספרת.

     

    כעת, לאחר שזכתה וכבשה את המטרה שלה, מתכננת קריסטינה כבר את היעד הבא שלה. "אני מאוד רוצה להמשיך ולהתקדם בעולם הכושר, להמשיך להתחרות בתחרויות גם ברמה בינלאומית ולהפוך למאמנת טובה יותר. אני מתכננת לצאת להכשרות נוספות בתחום ולהתמקצע במקצוע הזה כדי להפוך לאשת מקצוע טובה יותר ולמודל לחיקוי בעבור המתאמנים והמתאמנות שלי".

     

    כשקריסטינה נשאלת מהו הדבר הכי חשוב שהייתה רוצה להגיד לנשים שמעוניינות להיכנס לגזרה חטובה, היא מסבירה: "נשים צריכות להבין שזה לוקח זמן, להבין שמדובר בעבודה קשה שצריך להשקיע בה כל יום: להתחיל לאכול טוב, להימנע כמה שאפשר מפחמימות פשוטות ושמן ולאכול יותר ארוחות שמורכבות מפחמימות מורכבות ומשומנים בריאים כמו אבוקדו ואגוזים - ומזונות עתירים בחלבון כמו חזה עוף, ביצים וקוטג'. גם שגרת אימונים נכונה חייבת להילקח בחשבון.

     

    "חשוב לשלב אימונים אירוביים ואימוני כוח במקביל ובאופן הדרגתי. האימונים יהפכו בסופו של דבר לחלק משגרת יומכן, וכך גם נפח ועצימות האימונים יעלו עד שתגיעו לחיטוב המושלם", היא מסכמת. 

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הפכה את את האהבה לכושר לדרך חיים - וניצחה בגדול. קריסטינה ברודסקי. צילום: Yura Toibin
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים