שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אברהם לבנת (בונדי), מוותיקי התעשייה בישראל, הלך לעולמו בגיל 93
    לבנת, יליד צ'כוסלובקיה, שרד את אושוויץ ועלה לישראל. בשנת 1955 הוא ייסד את קבוצת תעבורה ששווייה מוערך כיום במיליארדי שקלים
    אברהם (בונדי) לבנת, מוותיקי ובכירי התעשייה הישראלית ומייסד קבוצת תעבורה, נפטר היום (ג'). הוא היה בן 93 במותו. לבנת השאיר אחריו שלושה ילדים - זאב, צביקה ושי. הלווייתו תיערך מחר בשעה 16.00 ביישוב כרמי יוסף.

     

    כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

     

    לבנת ייסד את קבוצת תעבורה ששוויה מוערך במיליארדי שקלים. הקבוצה שולטת יחד עם כלל תעשיות בחברת הובלת מכוניות, בחברת המטענים האוויריים ממ"ן ובחברות נוספות.

     

    לבנת נולד ב-1924 בצ'כוסלובקיה, ובמלחמת העולם השנייה גורשה משפחתו למחנה השמדה באושוויץ. הוא הצליח לברוח לבודפשט וב-1944, כשהיה בן 20, עלה לישראל באמצעות מסמכים מזויפים שקיבל מחסיד אומות העולם ראול ולנברג והצטרף לאצ"ל.

     

    ב-1947 רכש לבנת משאית באמצעותה החל לסלול כבישים בארץ ישראל. בשנת 1952 החזיק לבנת 4 משאיות, בולדוזר ומחפר והחל לסלול את הכביש בין תל אביב לנתניה, דרך פלוג'ה מצומת קסטינה לפלוגות וסלילת כביש דימונה-סדום. כמו כן הוא עסק בבניית סוללות אידוי והרקת בריכות חומרי הגלם שהתייבשו במהלך מלחמת השחרור במפעלי ים המלח. הוא גם סיפק מי שתייה למפעלי ים המלח. במקביל, רכש לבנת מובילי טנקים והשתמש בהם להובלת ציוד מכני כבד, ובהמשך להובלת טנקים עבור צה"ל.

     

    ב־1955 ייסד יחד עם צבי קנדינצי את חברת תעבורה בע"מ - שהפכה מאז לתאגיד ענק ששווה מאות מיליארדי שקלים . ב־1957 הצטרף אחיו יצחק לחברה. ב-1961 רכשה תעבורה שלוש מכליות להובלת מלט בתפזורת, ואז גם קיבלה עבודה במכרות הנחושת בתמנע, שם עבדה עד אחרי מלחמת ששת הימים. ב־1968 רכש לבנת את כלי מנשא המכוניות הראשון.

     

    ללבנת היכרות ארוכת שנים עם ראשי ממשלות ישראל בעבר - יצחק שמיר, אריאל שרון ואהוד אולמרט, שהאחרון אף מונה על ידו בשנת 2010 לעמוד בראש קבוצת אברהם לבנת בע"מ שמחזיקה בלמעלה מ-100 חברות פרטיות בענפים שונים בהם נדל"ן, אנרגיה, רכב, חקלאות ועוד

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים