שתף קטע נבחר

אופל בידיים צרפתיות - כבר לא מה שהכרתם

מותג הרכב הגרמני עובר טלטלה אימתנית מאז הוכרז כי הוא עובר מידי GM לקונצרן PSA הצרפתי. זמן קצר לאחר ההכרזה על החלפת העומד בראשו, מגיעה העת לחשיפת לוגו, תכניות ואג'נדה חדשים

אופל עברה לידיים הצרפתיות של פיז'ו וסיטרואן, ותיאלץ להתאים עצמה לעידן חדש. המשמעות היא לא עוד תחרות ראש בראש עם פולקסווגן הכמעט-יוקרתית, אלא התמקדות בתחבורה שיתופית. הלאה היומרה לאיכות שיא, ברוכה הבאה גישה עניינית ותחבורה שיוויונית.

 

זה רשמי: יצרנית הרכב אופל נמכרה לפיז'ו

 

 

זמן קצר לאחר ההכרזה על החלפתו של העומד בראש אופל, קארל תומאס ניומן, מעדכן המותג הגרמני כי הוא עובר שינוי דרמטי הכולל החלפת לוגו ושינוי המסר השיווקי. במקום "אנחנו חיים מכוניות" אמרו מעתה "העתיד שייך לכולם". במקביל, הלוגו המתכתי והתלת-ממדי המציג הגה ובו ברק אנרגטי, מפנה מקום לאיור פשוט ובסיסי למראה.

 

באופל מצהירים כי מעתה תתמקד החברה בהנגשת טכנולוגיה מתקדמת לכלל הציבור, ומדגישים כי המותג יעסוק בעתיד יותר ויותר בפתרונות תחבורה, ולא יצמצם את פעילותו לייצור מכוניות בלבד. אופל מעוניינת בכך להסיט חלקים ניכרים של פעילותה לתחומים הנוגעים לתחבורה עתידית, אך לאו דווקא קשורים להיצע דגמים חדשניים ותחרותיים בתעשיית הרכב. כך למשל עומד המותג להרחיב משמעותית את פעילותו בתחום הקישוריות בין כלי רכב, בינם לנוהגים בהם ולתשתיות, כמו-גם לפתרונות אפשריים של תחבורה שיתופית. 

 

 

 

יש לציין כי לא מעט גורמים בתעשייה הופתעו מהמהלך שנכפה על יצרנית הרכב הגרמנית, הנראית כעת בדרכה להוות מעין חטיבת תחבורה תומכת עבור קונצרן PSA, אשר ימשיך וייצר כבעבר את מותגי הרכב סיטרואן ופיז'ו. במקור נתפסה עסקת הרכישה בין שתי ענקיות הרכב כחלק ממהלך צמצום עלויות הייצור ובעיקר פיתוח כלי רכב חדשים בשלושת המותגים.

 

כדאי להזכיר עוד כי ניומן המפנה את מקומו לאיש הכספים הבכיר של המותג, מוערך בתעשיית הרכב כמוביל מהפיכת החשמול מאז נכנס לתפקידו ב-2013, לאחר שעזב את מותג אודי בקונצרן פולקסווגן. שלא במקרה הוא נתפס כעת כמחליפו האפשרי של העומד בראש חטיבת היוקרה הגרמנית הנאבקת בהשפעת שערוריית דיזלגייט, ומשדרגת במהירות את ארסנל הדגמים לכיוון הנעה אלטרנטיבית.

 

בתחילת חודש מרס השנה פרסם קונצרן PSA הצרפתי כי רכש את אופל וחטיבתו הבריטית של המותג, ווקסהול, תמורת סכום של 2.2 מיליארד אירו. זאת כשבועיים לאחר פרסום ראשוני של מגעים בין היצרניות. העסקה עדיין לא הושלמה באופן מלא, וצפויה להסתיים בין חודש יולי השנה לרבעון האחרון. עם רכישת רכישת אופל-ווקסהול הופך PSA לקונצרן הרכב השני בגודלו באירופה, עם נתח שוק של 16%. הצרפתים רכשו את כל פעילות מותג אופל לרבות פיתוחים, פטנטים ומערך סוכנויות. שישה מפעלי ייצור שונים, חמישה מפעלי רכיבים, מרכז פיתוח גדול וכ-40 אלף עובדים.

 

הדיווחים על מיזוג אפשרי בין המותג לקונצרן החלו לפני יותר מחמש שנים, עם דיונים בין ג'נרל מוטורס לפיז'ו על אפשרות מיזוג המותגים האירופים לחטיבת רכב אחת, מיזוג שצפוי היה לחסוך בעלויות פיתוח וייצור בעזרת השקת מכוניות המבוססות על אותם מכלולים, ייצור משותף וקיצוץ בכוח אדם בכל הדרגים. לפי התכנית המקורית, GM אמורה הייתה להחזיק ב-30% מהמיזם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוגו חדש לאופל - פשטות עניינית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים