שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איקאה מתמודדת עם הרכישות ברשת: מקימה רשת של חנויות קטנות בתוך הערים
    כיום פועלות 44 חנויות מסוג זה, חלקן בגודל עשירית מחנות איקאה טיפוסית, בבריטניה, קנדה, נורבגיה, איטליה, יפן וסין. בנוסף הקימה חנויות פופ אפ וגם עובדת עם אפל על אפליקציה שתאפשר ללקוחות לראות כיצד יראו הרהיטים בדירתם

    איקאה מעוניינת להתפתח מעבר לחנויות הענק המאפיינות אותה כיום. ענקית הרהיטים השבדית פצחה בשורה של ניסויים קמעונאיים והמצאות טכנולוגיות שהיא מקווה שיעזרו לה למשוך בחזרה את הלקוחות. בין השאר היא מתכננת להקים חנויות איקאה בעיר.

     

    ההתמקדות הזו בניסויים מגיעה בעוד רשתות רבות - בייחוד בארה"ב - שסובלות מירידה במכירות בשל התחרות מצד הקמעונאיות המקוונות, בראשן אמזון. "אנחנו מבינים שהעולם משתנה וציפיות הלקוחות משתנים, ואנחנו רוצים להמשיך להיות רלוונטיים", אמר מייקל ולדסגארד, ראש מחלקת פיתוח הדיגיטל באיקאה. "אנחנו מנסים לעשות כמה שיותר דברים כדי לגלות מה עובד...כל המרבה הרי זה משובח".

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    התפישה הזו היא שעומדת מאחורי תכנית פיילוט שתושק בשנה הבאה ותאפשר לחברה למכור את הרהיטים באמצעות אתרי אינטרנט חיצוניים.

     

    באתר CNN פרטו דרכים נוספות שבהן איקאה מקווה שתעמוד בשינויים בהרגלי הקנייה:

    מציאות רבודה (טכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות): איקאה ואפל עובדות על אפליקציית מציאות רבודה שתאפשר ללקוחות לראות כיצד יראו הרהיטים בבית שלהם בתלת מימד עוד לפני שיתחייבו לרכוש אותם. לדבריו של ולדסגארד, בהמשך הלקוחות יוכלו לראות דרך האפליקציה בין 500-600 פריטים.

     

    עוד לפני כן, בחודשים האחרונים מעודדת איקאה את הקונים לבדוק אפליקציית מציאות מדומה שמאפשרת להתנסות במטבחי איקאה ואף להכין פנקייקים וירטואלים. חוויית המציאות המדומה זמינה בארבעה סניפים בארה"ב.

     

    איקאה בעיר: איקאה ידועה בחנויות הענק שלה הממוקמות לרוב בשולי ערים, אך בשנתיים האחרונות היא החלה לפתוח סניפים קטנים יותר קרובים למרכזי ערים. כיום פועלות 44 חנויות מסוג זה, חלקן הן עשירית מהגודל של חנות איקאה טיפוסית, במדינות כמו בריטניה, קנדה, נורווגיה, איטליה, יפן וסין.

     

    יתרה מכך, הלקוחות יכולים לבצע את ההזמנות דרך האינטרנט, ולאסוף את הפריטים מהחנויות המקומיות. "עבור מרבית הלקוחות, חנות איקאה הקרובה למקום מגוריהם היא מרוחקת מדי, ולכן אנחנו מפתחים את הקונספט של החנויות בעיר כדי לאפשר ליותר אנשים להגיע אלינו", מסר דובר של החברה.

     

    חנויות פופ אפ: איקאה פתחה עשרות חנויות זמניות לקידום קולקציות חדרי השינה והמטבחים שלה. כמו כן, בשנה שעברה נפתחה בלונדון מסעדת פופ אפ של איקאה בשם דיינינג קלאב שעודדה את המבקרים להשתמש במוצרים של איקאה כדי לארח חברים. חנות פופ אפ אחרת לריהוט חדרי השינה של איקאה קראה ללקוחות לבוא ולקבל ארוחת בוקר במיטה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים