שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    היסטוריה על הכביש: טסלה מודל 3

    המכונית הבסיסית ביותר של יצרנית המכוניות החשמליות הפכה למציאות - הרבה יותר מהר מכפי שהעריכו מומחים. הנה כמה עובדות שאתם חייבים לדעת עליה

     

     

    היסטוריה והיסטריה מוטורית. לפני כ-15 חודשים הבטיח אלון מאסק, יזם קנדי-אמריקני (יליד דרום אפריקה) כריזמטי והבעלים של יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, כי יוסיף למגוון דגמי היוקרה שהוא משווק כבר כמה שנים גם מכונית עממית (יחסית), שמחירה יהיה שווה ל(כמעט) כל נפש. היום (ראשון) הוא חושף תמונות ראשונות של מודל 3 סדרתית ראשונה.

     

     

    התמונה הראשונה של טסלה מודל 3 בגרסה סדרתית אותה פרסם מאסק ()
    התמונה הראשונה של טסלה מודל 3 בגרסה סדרתית אותה פרסם מאסק

     

    למרות שמאות אלפים קיבלו את ההכרזה בברכה ובאמון והעבירו ליצרנית מאות מיליוני דולרים כמקדמה שתקנה להם זכות לרכוש מכוניות ראשונות, בתעשייה הגיבו בהסתייגות וטענו כי לפחות מבחינת לוחות הזמנים, מדובר במשאלת לב. מאסק היה אופטימי יותר. "הנחנו שיהיה ביקוש גדול, אבל לא צפינו שיהיה כזה. הערכנו שמספר ההזמנות יעמוד על כרבע עד מחצית מהמספר עד עתה, עוד לפני הפעימה השנייה של החשיפה הצפויה בעתיד", הודה אז מאסק.

     

    אלא שהיום, יום שבת בחוף המערבי, כחצי שנה לפני המועד, חשף מאסק את מודל 3 הראשונה שירדה מפס ייצור סדרתי. המכונית, שאותה מגדירה היצרנית כ"חשמלית נגישה להמונים", עברה לאחרונה - כשבועיים מוקדם מהצפוי, כך מאסק - את כל האישורים הרגולטורים הנדרשים להתחלת סדרת הייצור הסדרתי הראשונה (SN1) במפעל בפרמונט שבעמק הסיליקון. הלקוח שהפקיד את המקדמה המלאה ושמר על הזכות לרכוש את המכונית הראשונה - העניק אותה למאסק לכבוד יום הולדתו ה-46, כך חשף היזם בטוויטר.

     

     

    בחודשים האחרונים נחשפו עוד ועוד פרטים על אודותיה - את חלקם חשף מאסק בעצמו - ואלה היו החשובים שבהם:

    מחיר: 35 אלף דולר

    טווח חשמלי: 350 ק"מ (215 מייל)

    מספר נוסעים: 5

    נפח מטען: 400 ליטר

    זינוק ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש): 5.6 שניות

    ציון בטיחות צפוי: 5 כוכבים

    זמן המתנה לאספקה: יותר משנה  

     

    כתבנו עליה:

    טסלה 3 תציע טווח עצום במחיר שפוי

    טסלה מודל 3 - פרטים נוספים לפני ההשקה

     

    האסטרטגיה

    בתוך כשבועיים צפויים לקבל את המכונית 30 לקוחות ראשונים - מתוך כ-300 אלף הזמנות שהצטברו עד כה. מאסק נקב גם בלוחות זמנים עתידיים וציין כי במהלך אוגוסט יספק כ-100 יחידות, בספטמבר יגדל המספר פי 15 עד ל-1,500 מכוניות שיימסרו ללקוחות, ובדצמבר יעמוד המספר כבר על כ-20 אלף בחודש. החל מינואר 2018, טוען מאסק, יימסרו מדי חודש כ-40 אלף מכוניות מודל 3 חדשות. זהו יעד שאפתני במיוחד, גם בהתחשב ברף היעדים הגבוהים המוכר של מאסק. כמה מכוניות יימכרו במהלך השנה הבאה, לדברי היזם? כחצי מיליון.

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    העיצוב

    האחות הקטנה של מודל S תציע ממדים דומים למכוניות סדאן יוקרתית דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ואודי A4, עם חמישה מקומות ישיבה לנוסעים בוגרים. העיצוב החיצוני דומה למודל S עם שני אלמנטים ייחודיים; היעדר סבכה קדמית עם פתחי אוורור - שלא נדרשים במכונית נטולת מנוע בעירה פנימי - ולכן יתאפשר מקדם גרר נמוך במיוחד (0.21cd).

     

    גג שקוף מקצה השמשה הקדמית עד קצה השמשה האחורית אמור לייצר תחושת "אווריריות" ולחפות בכך על ממדים צנועים יחסית. בשונה מדגמים קודמים של טסלה, מסך התצוגה הענק צפוי לבלוט כלפי חוץ בעיצוב דמוי טאבלט. המכונית תצויד בשני תאי מטען, אחד מאחור ואחד מלפנים, בנפח כולל של 400 ליטר.


     

    הביצועים

    מודל 3 תשווק עם הנעה אחורית או כפולה-קבועה כאופציה בתוספת כ-5,000 דולר. שתי הגרסאות יאפשרו זינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל"ש) בפחות מ-5.6 שניות. בעתיד יוצעו גם גרסאות חזקות יותר שיקצצו את נתון התאוצה.

     

    מצברי המכונית צפויים לאפשר טווח נסיעה של 346 ק"מ בין טעינות. גרסאות עם מצברים שיציעו טווח נסיעה גדול יותר יוצעו כאופציה. המכונית תציע אפשרות לטעינה מהירה ברשת העמדות הייעודיות של טסלה, המאפשרות תוספת כ-275 ק"מ לטווח הנסיעה.

     

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

    מודל 3 תציע את מערכת "אוטו פיילוט" לנהיגה חצי-אוטונומית עדכנית עם טווח ויכולת ניטור ואיסוף מידע על ידי רדאר כחיישן מידע מרכזי, כולל יכולת זיהוי "הד רדאר", שיפור מערכת ה-GPS ותקשורת עם נהגי טסלה אחרים (V2V). אם מודל 3 תבצע בלימת חירום, היא תיידע על כך מיידית את המשתמשים האחרים הנמצאים באזור.


     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    המחיר

    גרסת הבסיס למודל 3 תעלה 35 אלף דולר, כמחצית ממחירה של המכונית הזולה ביותר בהיצע החברה, המודל S בעלת הנעה אחורית. תג המחיר אכן מציב אותה ראש בראש מול גרסאות הבסיס של מכוניות סדאן היוקרתיות, הפופולריות מאוד בארה"ב. טסלה מקווה לספק את המכונית לכל מאות אלפי הלקוחות שביצעו הזמנה מיוחדת של המכונית דרך אתר האינטרנט של החברה עד סוף 2018, אך האחרונים שבהם ייאלצו להמתין כשנה וחצי מהיום.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים