שתף קטע נבחר

החיים בתוך דף אחד: טיפים לתקציר מנהלים מנצח

תנו לאחרים לשבח אתכם, התייחסו למתחרים אך אל תציינו אותם בשם, שימו לב לפרטים הטכניים, אל תשתמשו בפורמט פתוח וכמובן - זקקו את הדברים החשובים באמת. מדריך קצר וממוקד שגם אותו אפשר להכניס לדף אחד בדיוק

כיזמים ובעלי עסקים, הדרך לממש את היעד העסקי שלכם עוברת בחתיכת נייר פשוטה. דף שכולל את כל המסרים העיקריים והכוונות העסקיות שלכם, סיכום של התכניות, היעדים, דרכי הפעולה וטקטיקות העבודה, או אם תרצו בשתי מילים - תקציר המנהלים (Executive Summary).

 

עוד בערוץ הקריירה

 

ברמה הבינלאומית קוראים לו גם One Pager - "דף אחד". כזה המתמצת את כל הרעיונות שלכם ומזקק את הדברים החשובים ביותר על מנת למשוך אליכם משקיעים, שותפים וכדומה. אחרים מכנים את המסמך הזה "סינופסיס" (Synopsys), אך לא משנה מה שמו, המטרה נשארת זהה, והיא למשוך אליכם את בעלי העניין הרלוונטיים.

מסרים שימשכו את תשומת הלב של בעלי העניין (צילם: shutterstock) (צילם: shutterstock)
מסרים שימשכו את תשומת הלב של בעלי העניין(צילם: shutterstock)
 

נכון, יש לא מעט חברות שעוסקות ומסייעות ליזמים ובעלי עסקים לגבש תקציר מנהלים, אך לא תמיד חייבים להיעזר בשירותי חוץ על מנת לעשות זאת בצורה טובה. קבלו מספר טיפים לגיבוש תקציר מנהלים מדויק ויעיל:

 

תמצית זה העיקר

תקציר מנהלים חייב להיות באופיו קצר - קיצור וסיכום של הרעיונות שלכם. לכן זכרו שנקודת המוצא שלכם היא לתמצת כל דבר ולזקק רק את הדברים החשובים באמת. אם תתחילו להתפזר ולציין פרטים לא חשובים, אתם עלולים לאבד את הקוראים.

 

כשאחרים מדברים עליך

טכניקה ידועה וכה חשובה היא לתת לאחרים לדבר עליכם. תקציר המנהלים יכול להיות כלי מעולה להביא ציטטות מפרגנות מהלקוחות שלכם, או מאלה שכבר התנסו במוצר וברעיון שלכם. חשבו בצורה אסטרטגית מי השמות שתרצו להוסיף לדף המנהלים ובמה יתרום המסר החיובי שהם מעבירים עליכם. רצוי לשלב לפחות 2-3 משפטים מפרגנים וכמובן לציין את שמות הממליצים.

 

למה אתם – אבל באמת

מתוך נקודת המבט של הלקוחות, עליכם למצוא את היתרון התחרותי שלכם ולמרכז אותו בדף המנהלים. שכנעו במשפט קצר למה המוצר, החברה והרעיון שלכם הוא הטוב ביותר בהשוואה לאחרים. אחד הדברים החשובים הוא כל הזמן להסתכל על המתחרים שלכם, ובדף המנהלים לתמצת למה אתם עדיפים ולא הם. שימו לב, אין הכוונה שתציינו בצורה שמית את המתחרים, זה ממש לא רעיון טוב, אלא לתת את משפטי המחץ ולשכנע מדוע כדאי לבחור בכם ולא ב'אחרים'.

 

שימו לב לפרטים הטכניים

אחד הדברים הלא נעימים שיכולים לקרות הוא לגבש דף מסרים טוב ואף להפיץ אותו לגורמים רלוונטיים, ואז לגלות בדיעבד שציינתם בו פרטים שגויים. בטרם תעשו שימוש מול גורמים מבחוץ עליכם לוודא שכל הפרטים והמסרים מדויקים. גם הפרטים הטכניים דוגמת פרטי ההתקשרות שלכם, הקישור לנכסים הדיגיטאליים שלכם (פייסבוק, אתר וכו') שה-QR ברקוד ששילבתם מוביל לדף הנכון וכדומה. וכמובן הדבר הטריוויאלי והכה ברור - דף המנהלים הוא אכן באורך של דף אחד. גם אם יש לכם מלל רב, עבדו קשה עד שתצליחו לתמצת הכל לדף אחד בלבד.

 

הפורמט לא פחות חשוב

אחת הטעויות הנפוצות של יזמים מתחילים היא להעביר את דף המסרים בפורמט קריאה שגוי. למשל – פורמט כתיבה WORD. לכשאתם עושים זאת אתם מאפשרים לאחרים לפתוח, לערוך ולשבש בו מסרים. כשהדף מגיע לידיים לא נכונות זה מקל על אנשים לפגוע בכם. אחרי שתסיימו לכתוב את כל הרעיונות , תעשו הגהה וכו', דאגו להמיר את תקציר המנהלים שלכם לפורמט סגור- ההמלצה הטובה ביותר היא פורמט PDF, כזה הנועל את הדף ולא מאפשר עריכה של הטקסט.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת החללים המשותפים Urban Place המלווה עסקית סטרטאפים וחברות טכנולוגיה

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
יח"צ
רומן לוי. מנכ"ל Urban Place
יח"צ
מומלצים