שתף קטע נבחר

מרצדס S מעודכנת בישראל - החל ממיליון ו-55 אלף שקל

ספינת הדגל של מרצדס נחתה בארץ ומציעה לצד מראה מעודכן קלות גם מנועים משודרגים ומערכות מתקדמות יותר

יבואנית מרצדס לישראל, חברת כלמוביל, מתחילה בשיווק ה-S קלאס מתוחת הפנים עם יחידות הנעה מודרניות, מערכות בטיחות מתקדמות ויכולת נהיגה חצי-אוטונומיות. תג המחיר מתחיל במיליון ו-55 אלף שקלים, התייקרות של כ-25 אלף שקלים.

 

 

העדכון העיצובי נוגע בעיקר לסבכה קדמית שונה במקצת (שלושה פסי רוחב במקום ארבעה), פגושים שונים ויחידות תאורת לד חדשות עם עוצמה המאפשרת להאיר כ-650 מטר לפנים, יותר מכל מכונית אחרת בייצור סדרתי כיום - לטענת מרצדס. בפנים יש גלגל הגה חדש עם סוללת מתגים לתפעול מערכות שונות, כולל בקרת השיוט במקום הידית המסורתית בצדו השמאלי של גלגל ההגה. צמד המסכים המוכר בגודל "12.3, המשמשים כלוח מחוונים ומסך מידע-תצוגה נשלט על-ידי חוגה, מציגים כעת ברזולוציה גבוהה יותר.

 

 

 

מרצדס מאפשרת כעת לבחור מתוך שבעה מצבים קבועים מראש המתאימים את שלל מערכות הרכב להעדפות הנהג, כמו מיזוג, ריחות, עיסוי במושבים, מערכת שמע ותאורת אווירה (64 גוונים שונים), כמו-גם מפת ניהול המנוע, מהירות פעולת תיבת ההילוכים ונקודות החלפה ומערכת המיתלים.


 

יכולת הנהיגה האוטונומית של מרצדס אשר הוצגה כבר ב-E קלאס, שודרגה כאן כך שתעשה שימוש בנתוני מערכת הניווט, ובכך תתאים המכונית את מהירותה בהתאם לתנאי דרך אפילו אם הם מחוץ לטווח הראייה (פניות, כיכרות, צמתים, מהירות משתנה באזור מיושב או עבודות בכביש, כמו-גם מצב התנועה לפנים, אך היא לא תוצע בישראל. היא כן תציע מעתה מעבר נתיב באמצעות איתות.


 

גם היצע המנועים עודכן. ה-S500 מצוידת במנוע טורבו=בנזין חדש בתצורת 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, המשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. המנוע עושה שימוש במערכת 48V ובמנוע עזר חשמלי המפיק 22 כ"ס ומוקם בין המנוע לתיבת ההילוכים, כך שהוא גם מאפשר כיבוי מנוע בשיוט, התנעה לאחר עצירה וגנרטור - כך שאין רצועת מנוע ומשאבות המים והמזגן חשמליות. מערכת החשמל מניעה גם מגדש חשמלי הדוחס אוויר למנוע כבר מסל"ד נמוך, ואמור לנטרל את ההשהייה האופיינית למגדשי טורבו.

 

 

למרות תפוקה של 435 כ"ס "בלבד" (20 כ"ס פחות מה-V8 בנפח 4.7 ליטר שב-S500 היוצאת) הוא מציע ביצועים זהים, 4.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים ומוגבלים אלקטרונית, בשילוב צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים בכ-20%.

 

מעליה ניצבת ה-S560 (מיליון ו-115 אלף שקלים) המצוידת במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים שפותח על-ידי חטיבת AMG ומפיק כאן 496 כ"ס. הוא משודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה (ביחס של 55/45 לפנים/אחור), מה שמאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ו-250 קמ"ש מרביים ומוגבלים.


 

ה-S63 AMG מצוידת באותו מנוע אך בתפוקה גבוהה יותר של 612 כ"ס, תוספת של 27 כ"ס ממנוע 5.5 ליטר ב-S63 היוצאת. המנוע משודך לתיבת MCT אוטומטית עם תשעה הילוכים (שבעה בעבר) עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט, ולהנעה כפולה-קבועה עם חלוקת כוח משתנה. היא מאפשרת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, קיצוץ של 0.5 שניות. תג המחיר עומד על מיליון ו-550 אלף שקל, התייקרות של 110 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים