שתף קטע נבחר

תיעוד: רגע פגיעת המשאית בגשר בכביש 4

נהג בכביש 4 תיעד במצלמת הדשבורד במכוניתו את המשאית שפגעה אמש בגשר הולכי הרגל ליד אוניברסיטת בר אילן. לנהג אליחי טדרי (58) מחולון לא נותר סיכוי, והוא נמצא ללא רוח חיים בתום מאמצי חילוץ שנמשכו שעות ארוכות. כך נראה רגע האסון

 

 

נהג שנסע אמש (יום ב') בכביש 4 תיעד במצלמת הדשבורד במכוניתו את רגע פגיעת המשאית בגשר הולכי הרגל בכביש 4. לנהג אליחי טדרי (58) מחולון לא נותר סיכוי, והוא נמצא ללא רוח חיים בתום שעות של מאמצי חילוץ. הבוקר נפתח כביש 4 לתנועה מחודשת.

 

רגע פגיעת המשאית בגשר  ()
רגע פגיעת המשאית בגשר

נהג המשאית אליחי טדרי ()
נהג המשאית אליחי טדרי
 

בנתיבי ישראל ציינו הבוקר כי "לגשר כזה אין יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש". הם הסבירו כי לא כל חזית המשאית נתקעה בגשר אלא החלק העליון של המנוף, והוא יצר חיכוך שזעזע את הגשר. לדברי גורמים בחברה, המנוף נכנס מתחת לגשר, הרים אותו ומשך אותו מנקודות העיגון שלו לקורה.

 

עוד מסרו מהחברה כי הגשר עבר סקירה מפורטת לפני ארבעה חודשים וחצי ואף קיבל ציון גבוה. בחברה הדגישו כי הגובה המותר למשאית העוברת תחת הגשר הוא עד 4.80 מטר וכי הגשר נבנה עם מקדם בטיחות כך שהקטע הנמוך ביותר שלו הוא 5.05 מטרים. אלון פלג, מנהל מרחב מרכז של נתיבי ישראל, סיפר באולפן ynet: "בסביבות 19:45 קיבלנו דיווח ממוקד מרכז הבקרה על אירוע פגיעה בגשר על ידי משאית. מיד הוזנקו כל הכוחות והמהנדסים המקצועיים לזירת האירוע כדי לבחון את האירוע ולטפל בו. התברר שקורת הגשר נפלה על משאית. כפי הנראה מדובר על משאית שנסעה במהירות גבוהה, עם זרוע פתוחה יותר מכפי שהתקן מתיר. היות שמדובר על גשר שגובהו 5.05, הזרוע הייתה גבוהה יותר. מעוצמת המכה נפלה הקורה על המשאית".

 

פלג הסביר כי "אנחנו מדברים על גשר של הולכי רגל שיושב על שני ניצבים בכל צד. מדובר על עוצמה שגרמה לתזוזה של הגשר ולהפלתו". הוא ציין כי נדרשו שני מנופים לחלץ את המשאית מתחת לגשר שקרס.

 

 

 

 
מקום התאונה, הבוקר:

 (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

 (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

 (צילום: נתיבי ישראל) (צילום: נתיבי ישראל)
(צילום: נתיבי ישראל)

 

שיפרית, בתו של נהג המשאית אליחי טדרי, סיפרה כי אביה היה נהג זהיר: "כנראה הייתה טעות אנוש, הוא כל כך אחראי על הכביש ואין לו דו"חות בכלל. אי אפשר לדעת למה הוא נסע ככה". היא הוסיפה וסיפרה כי "בת הזוג שלו דיברה איתו לפני התאונה כי היא הייתה צריכה לאסוף אותו, ועשר דקות אחרי היא שמעה בום בכביש ממול וכשהתקשרה אל אליחי הוא לא ענה, והיא הגיעה לשם".

 

ליאב, בנו, הוסיף ואמר: "אבא תמיד עזר לזולת ולמסכנים. הוא היה 40 שנה על הכביש. הוא מכונאי במקצוע שלו, היה בצבא קבע כקצין רכב ונהג להתנדב עד לפני שלוש שנים".

 

טדרי, תושב חולון בן 58, תועד גם דקות לפני הפגיעה הקטלנית בגשר "רמת אלחנן" להולכי הרגל בכביש 4, ובצילום מגבעת שמואל נראה היטב המנוף הלא-מקופל. הגשר קרס על תא הנוסעים במשאית ולנהג לא נותר סיכוי.

 

רק כעבור שעות ארוכות הושלם חילוץ גופה, והכביש נפתח מחדש לפנות בוקר. מחברת נתיבי ישראל נמסר הבוקר כי "תחקיר ראשוני של האירוע על ידי גורמים מומחים, קבע כי עוצמת הפגיעה הרבה מאוד שבה פגע מנוף המשאית היא זו שגרמה להפלת הגשר".

 

האירוע התרחש מעט לפני 20:00 בין בני ברק לגבעת שמואל, כשהגשר הסמוך לגשר קוקה קולה קרס מפגיעת המשאית.

 

כביש 4 נחסם לתנועה בשני הכיוונים, פקקי ענק נוצרו בכל האזור, וכדי להקל על העומסים הוסרו מעקות הבטון המפרידים בין הנתיבים כדי לאפשר לנהגים שנסעו בקטע החסום לצאת מהמקום ולנסוע בכיוון ההפוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים