שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טיול לעבר: משרדי הנסיעות הנטושים של ת"א
    אם חייתם במרכז הארץ לפני מהפכת האינטרנט, קרוב לוודאי שיצא לכם להכיר אותם מקרוב. משרדי הנסיעות עם תמונות היעדים על הקירות, מדפסות הכרטיסים והסוכנים שניסו לשכנע אתכם לראות עולם. מה נשאר מהם בעידן הדיגיטלי? האם מישהו עדיין מגיע להתייעץ לאן לנסוע? והאם יש הצדקה בכלל לקיומם? וגם: ספרו לנו איך אתם מזמינים את החופשה שלכם
    "הלקוחות לא באים". משרדי הנסיעות בתל אביב    (צילום: מתן טורקיה)

    "הלקוחות לא באים". משרדי הנסיעות בתל אביב    (צילום: מתן טורקיה)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    כל דבר בימינו, פחות או יותר, אפשר לרכוש באינטרנט. עולם המכירות מעסיק פחות ופחות נציגים בשר ודם. אחד התחומים בהם הדבר בולט במיוחד הוא הנופש. מרביתנו כיום בוחרים את חופשותינו מהמחשב הנייד, מזמינים טיסות מהסמארטפונים ועל כרטיסי טיסה פיזיים - כמעט ואין מה לדבר.

    בית אל על, מעוז משרדי הנסיעות. איפה הלקוחות? (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
    בית אל על, מעוז משרדי הנסיעות. איפה הלקוחות?(צילום: מתן טורקיה)

    אז האם עדיין ישנה הצדקה לקיומם של אותם משרדי הנסיעות פיזיים, החולשים בערים הגדולות על שטחים לא קטנים בכלל? אם תסתובבו ברחוב בן יהודה בתל אביב, סביר להניח שתניחו שהתשובה חיובית. הרחוב עדיין גדוש בעשרות משרדים וסוכנויות נסיעות, ובהם סוכנים שמחכים לכם, הלקוחות. יצאנו לבדוק האם המשרדים הללו עומדים ריקים, או שהעבודה דווקא רק גדלה על רקע המחירים הזולים לטיסות וחבילות נופש.

     

    "זה לא מה שהיה פעם"

    התשובות נחלקות לשני סוגים. חלק מהסוכנים טוענים שבימינו, יותר מתמיד, יש הצדקה למשרת הסוכן, שכן מי שמזמין באינטרנט עלול לטעות (וטועה לא מעט) ואז יש צורך בגורם אנושי, שזמין לדבריהם 24 שעות, שבעה ימים בשבוע - ותמיד ייתן מענה.

    מפת משרדי הנסיעות ברחוב בן יהודה בת"א (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
    מפת משרדי הנסיעות ברחוב בן יהודה בת"א

    לעומתם, לא מעט סוכנים עמם שוחחנו אמרו לנו בגילוי לב ש"זה לא מה שהיה פעם". חלקם נזכרו בימים בהם עמדו בתור מחוץ לסוכנות, כשהמציאות היום רחוקה מכך. מיכאל וייץ מסוכנות "קרדינל", שעוסק בתחום יותר מ-30 שנה, מספר כי הלקוח מגיע היום בעיקר כדי לנסות להוריד את הסוכן במחיר שהוא מציע, אחרי שכבר מצא מחיר זול יותר באינטרנט. "הלקוחות היום הרבה יותר ביקורתיים", הוא אומר. "לעתים קרובות הם רק באים לבזבז את הזמן".

    חנה וקסלבאום. העבודה שונה לגמרי כיום (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
    חנה וקסלבאום. העבודה שונה לגמרי כיום(צילום: מתן טורקיה)

    רוב סוכני הנסיעות שפגשנו עובדים בתחום כבר עשרות שנים, ואוחזים בפרספקטיבה רחבה. רובם גם הבינו שתפקידם השתנה עם הזמן, ושעליהם לספק כיום שירות באמצעים אחרים. "פעם היינו מחכים ימים שלמים לקבלת אישורים דרך הפקס, ולפני כן אפילו באמצעות מברקים", מספרת חנה וקסלבאום מ"דיזנהאוז". כיום, היא מספרת, כל עבודתה נעשית במיילים, וחלקה בטלפונים, אבל בלא מעט מקרים היא כלל לא ראתה את לקוחותיה, גם הוותיקים שבהם.

    בואו איתנו למסע בין משרדי הנסיעות של העבר (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
    בואו איתנו למסע בין משרדי הנסיעות של העבר(צילום: מתן טורקיה)

    ועדיין, אי אפשר להתעלם מכך שהסוכנויות ברחוב ההומה עומדות ריקות או חצי ריקות, בתקופת הנופש הכי חמה בשנה ולקראת עונת החגים. רוב הענף עבר לאינטרנט, והסוכנים הוותיקים מודעים לכך שהם כנראה הדור האחרון שמשרת את הדור האחרון שעדיין זקוק להם בתחום. האם משרת סוכן הנסיעות תיעלם לחלוטין בעוד עשור?

     

     

    בן יהודה. רחוב משרדי הנסיעות (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
    בן יהודה. רחוב משרדי הנסיעות(צילום: מתן טורקיה)

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים