שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    בית ג'אן שוב בפסגת הזכאות לבגרות: "גם בשנה הבאה נהיה ראשונים"

    הכפר הדרוזי בית ג'אן נמצא זו השנה השלישית ברציפות בראש רשימת הרשויות המובילות בזכאות לבגרות. "בניגוד להרבה בתי ספר, אצלנו אומרים לילד שהוא שווה ויכול - ובסוף הוא מצליח", מסביר מנהל התיכון המקיף בכפר. עם זאת, הוא מעט מאוכזב: "ירדנו מ-100% ל-99.5% אחוזי זכאות, זה לא בסדר"

     

    מנהל המקיף מספר על סוד הצלחת בית ג'אן    (צילום: שמיר אלבז)

    מנהל המקיף מספר על סוד הצלחת בית ג'אן    (צילום: שמיר אלבז)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הכפר הדרוזי בית ג'אן ניצב זו השנה השלישית ברציפות במקום הראשון ברשימת הזכאות לבגרות, אך עלי סלאלחה, מנהל בית הספר המקיף בבית ג'אן, אינו מסופק. הסיבה: אחוז הזכאים לבגרות בתיכון ירד מ-100% ל-99.5%. "ירדנו בחצי אחוז, זה לא בסדר", אמר בראיון לאולפן ynet.

     

    כל הנתונים, באתר "שקיפות בחינוך"

    שיעור הזכאות ואחוז הנשירה בכל בית ספר

    הנתונים על כל מוסדות החינוך בארץ

    מי בצמרת, מי בתחתית : היישובים המצטיינים

    התלמידות הדתיות בראש: המובילים בזכאות לבגרות

     

    ב-2012 שהה בית הספר במקום השלישי הארצי, ב-2013 טיפס שלב אחד למקום השני ומ-2014 הוא תופס את ראש הדירוג. אז מהו סוד ההצלחה? "חזון גבוה, רצון, עבודה משותפת, שקיפות, תוכנית עבודה והנהגה פתוחה, גמישה, זריזה וזמינה", מסביר סלאלחה.

     

    סלאלחה (רביעי מימין) בבית הספר לצד תלמידים ומורים (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
    סלאלחה (רביעי מימין) בבית הספר לצד תלמידים ומורים(צילום: אפי שריר)

     

    ההישג של הכפר בית ג'אן מרשים במיוחד לאור העובדה שהוא נמצא במקום 2 מתוך 10 בסולם הסוציו-אקונומי. לדברי סלאלחה, בית הספר ניפץ את התפיסה לפיה תלמידים ממצב סוציו-אקונומי נמוך לא יכולים להצליח. "כשנכנסתי לתפקיד בשנת 2000 הצבתי חזון גבוה. אמרתי שבית הספר שלי צריך להיות הכי טוב בעולם, לא רק במדינת ישראל. התחלנו לעבוד על זה ולתרגם את זה למימוש", הוא אומר.

     


     

    "אתה צריך להחדיר מוטיבציה לילד ולהגיד לו: 'אתה יכול'. לצערנו הרבה בתי ספר אומרים לילד שהוא לא שווה, לא יכול, ואז הוא מתנהג בהתאם. אנחנו לעומת זאת מחדירים מוטיבציה ומחזקים את התלמידים".

     

     

    ההצלחה, טוען סלאלחה, טמונה גם בצוות המורים האיכותי של בית הספר: "מדובר באנשים עם ראש גדול על הכתפיים, שמוכנים לתת מזמנם ומליבם - ואז שאר הדברים הופכים קלים. כל מה שצריך זה להדריך את הילד, להוביל ולעודד אותו, ובסופו של דבר הוא יצליח".

     

    סלאלחה לא מתבייש לסמן מטרות לקראת שנת הלימודים הקרובה, והדירוג שיתפרסם לאחריה: "אני יכול להגיד כבר עכשיו שבשנה הבאה נהיה שוב במקום הראשון. למה? כי אני בודק את עצמי יחד עם הצוות שלי - איפה אני נמצא בכיתה י' ומה מצב התלמידים שלי בכיתה י"א. אנחנו יודעים איפה נמצא כל תלמיד על ציר הבגרות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים