שתף קטע נבחר

לקוחה של חלי ממן: אותן עוגיות - פער של כ-700%

הילה קנתה אריזת עוגיות שוקולד כוכבים של חברת מן ב-5.90 ש' ל-300 גרם. אך אותן העוגיות, ארוזות אחת-אחת באריזת 90 גרם, שנמכרות תחת המותג של חלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה לדיאטה והרזיה, עלו לה 17 ש'. ממן טוענת שהמחיר הוא 14 ש', אך גם כך מדובר בפער של כמעט פי 8 ל-100 גרם. ממן: "החל מהשבוע, בשיתוף עם היצרן, נוזיל את העוגיות ל-10 שקלים"

מהו גובה הפרמיה שצרכן אמור לשלם על עוגייה באריזה אישית? לקוחה של חלי ממן גילתה שהיא משלמת כמעט פי 8 על עוגיות שוקולד כוכבים של חלי ממן מתוצרת מן, כשבשוק נמכרות כבר שנים עוגיות זהות, מאותה התוצרת, במחיר נמוך בהרבה. יש הבדל בין גדלי האריזות, ואריזות קטנות בדרך כלל יקרות יותר ל-100 גרם, אך לכאורה ההבדל במשקלים עדיין לא מצדיק פער כל כך גדול.

אותה עוגייה, אריזה גדולה לעומת קטנה. פער של כ-700% ()
אותה עוגייה, אריזה גדולה לעומת קטנה. פער של כ-700%

הרכיבים זהים ()
הרכיבים זהים

הילה, חברת קבוצת הפייסבוק "דיאטה, תמיכה ומתכונים בשיטת חלי ממן", העלתה פוסט בקבוצה שבו סיפרה שרכשה ערכת עוגיות GoKit וחבילת עוגיות מן. "אותה עוגייה, אותן קלוריות", כתבה. רק שאריזת ה-90 גרם עלתה לה לטענתה 17 שקל ואריזת ה-300 גרם עלתה לה 5.90 שקלים.

 

אריזת ה-90 גרם מכילה עוגיות שארוזות בנפרד והיא נמכרת בקבוצות של חלי ממן. לעומתה, באריזת ה-300 גרם העוגיות ארוזות בתפזורת, והיא נמכרת ברשתות השיווק ובפיצוציות.

 

גם אם האריזה הקטנה עולה 14 שקל - הפער אדיר

בדקנו את המחירים ברשתות השיווק. בימים אלה נע מחירה של אריזת 300 גרם ברשתות המזון בין 5.70 שקלים (יש חסד, אושר עד) ל-9.60 שקלים (טיב טעם), ולעיתים היא נמכרת עוד יותר בזול: 3.90 שקלים. כלומר המחיר ליחידת מידה של האריזה הנמכרת ברשתות נע בטווח של 3.2-1.9 שקלים ל-100 גרם.

 

לעומת זאת, המחיר לאריזת ה-90 גרם, הממותגת כמוצר דיאטה שהלקוחה קנתה לטענתה ב-17 שקל, עומד על 18.8 שקל ל-100 גרם. לכאורה הבדל של עד 889% בין המוצר של חלי ממן למוצר שמוכרות הרשתות. לפי חלי ממן, המארז שלה לא נמכר ביותר מ-14 שקל, כלומר 15.55 שקל ל-100 גרם. לפיכך פער המחיר מצטמצם, אבל הוא עדיין אדיר - 719% במקסימום ו-384% במינימום (בהשוואה למחיר טיב טעם, למשל).

 

אין ספק שהאריזה היקרה "מהודרת" יותר, שכן כאמור כל עוגייה בה ארוזה בנפרד. כמו כן מוכר אותה גוף שאין לו מרכז לוגיסטי וכוח קנייה כמו לרשתות, ובכל זאת מדובר בפער גדול מאוד.

תגובות של לקוחות ()
תגובות של לקוחות

 

ממן פרסמה: המחיר יירד ל-10 שקלים

בעקבות התלונה פרסמה חלי ממן הודעה שלפיה היא מורידה את המחיר של אריזת ה-90 גרם שלה ל-10 שקלים. הפער עדיין עומד על 485% לעומת אריזת ה-300 גרם הכי זולה ברשתות, ועל 247% לעומת המחיר הכי גבוה ברשתות של אותה אריזה.

 

"יש הבדל בין להיות סופר של עשרת אלפים מוצרים לבין להוציא רכב עם עובד, ניוד הסחורה ועלויות שונות", כתבה ממן. כמו כן הוסיפה שהמוצר שלה ארוז בדרך שמאפשרת שליטה על כמויות והסבירה שעלות העבודה ועלות האריזה אחרות מברשתות.

מורן קרמין קורן, מנכ"ל LIKE AND SHARE המתמחה בקידום מכירות ברשתות החברתיות, ציינה כי "אנו רואים שוב את כוחן של הנשים ברשתות החברתיות וכוח הקנייה שלהן הוא מאוד חזק. בזכות כך אנו רואים שינוי בתגובה של החברות אם גדולות יותר ואם פחות. גם הן מבינות את הכדאיות בלהקשיב לרחשי הציבור".

 

"יש פער תפעולי של פי 4 בין ייצור שקית משפחתית לאריזות אישיות"

מחלי ממן נמסר בתגובה: "עוגיות GoKit של חלי ממן מגיעות באריזות אישיות, המיוצרות במיוחד ובהתאמה לצרכי לקוחות חלי ממן. חשוב לציין כי קיים פער תפעולי גדול (פי 4) בין יצור שקית משפחתית לציבור הרחב, לבין אריזת קופסה המכילה אריזות אישיות. וזאת בשל חומרי האריזה השונים, קצב העבודה והאריזה הידנית.

 

"החל מהשבוע ולאחר משא ומתן עם היצרן הצלחנו להגיע להסכמה ולהוזיל את מחיר העוגיות ל-10 ש' למארז הכולל 12 עוגיות אישיות במקום 14 ש'. חשוב להבהיר, כי לאריזות האישיות משמעות בתהליך ההרזיה, כיון שהן מדודות ומותאמות לתפריטים המומלצים עבור משתתפי הקבוצות". 

 

אבי פקר, מנכ"ל רוקחמן - ופלים ועוגיות מן, מסר בתגובה: "אנו גאים בשיתוף הפעולה המוצלח עם המותג חלי ממן, אשר נועד להנגיש ללקוחותיה מוצרים טעימים ואיכותיים במנות אישיות ומדודות TO GO. הייצור המיוחד עבור חלי ממן בקופסאות קרטון הינו ייחודי עבורה כיום, ובינתיים אנו לא מציעים אותו לרשתות השיווק. מדובר בתהליך תפעולי יקר ולא פשוט, עם מספר עובדים גדול, קצב עבודה איטי משמעותית ומחירי אריזות שונה לחלוטין.

 

"גם הצרכנים מבינים שלאריזות אישיות יש עלויות גבוהות יותר, ועובדה שרובנו מעדיפים מטעמי נוחות לשלם פרמיה על אריזה קטנה ואישית של חומוס, או חלבה, או פחית שתייה, במקום לקנות את האריזה המשפחתית הגדולה.

 

"לאור פניות של לקוחותיה, חלי ממן ביקשה והתעקשה שנעשה הכל על מנת להוריד את המחיר, ולאחר בחינה משותפת של שני הצדדים עשינו את המרב על מנת להוריד את המחיר ב-30%. המחיר החדש משקף מחיר טוב והוגן ביחס למגוון החטיפים האישיים ברשתות השיווק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים