שתף קטע נבחר

זה קורה: אורבן אאוטפיטרס בדרך לישראל

הרשת החביבה על ישראלים מציעה אופנת נשים, גברים, אביזרים ומוצרים לבית הנמכרת בכ-200 חנויות ברחבי העולם. היא בחרה בקבוצת פוקס כזכיין בלעדי בארץ למשך 10 שנים. כמו כן, ייפתחו חנויות של המותגים אנתרופולגי ופרי פיפל. הפריטים גם יימכרו באתר האינטרנט שהקבוצה תשיק

עכשיו זה באמת קורה: רשת האופנה אורבן אאוטפיטרס (URBAN OUTFITTERS) האהובה על הישראלים עולה ארצה. קבוצת פוקס (FOX) זכתה בזיכיון הבלעדי ל-10 שנים והיא תביא לארץ גם את המותגים פרי פיפל (FREE PEOPLE) ואנתרופולוג'י (ANTHROPOLOGIE) 

 

פוקס נמצאת במשא ומתן עם הקניונים במטרה לפתוח חנויות של המותגים במהרה. הקבוצה ידועה ביכולתה לפתוח עשרות חנויות בבת אחת. בנוסף לפתיחה והפעלת החנויות, קבוצת פוקס תמכור את מותגי החברה גם באתר האינטרנט של הקבוצה, שיושק בנובמבר 2017. עלות המהלך ב-4 השנים הקרובות צפויה להסתכם בכ-40 מיליון שקל.

חנות אורבן אאוטפיטרס (צילום: יח"צ חול) (צילום: יח
חנות אורבן אאוטפיטרס(צילום: יח"צ חול)
 

הבעלים של פוקס, הראל ויזל מסר בהודעה לעיתונות: "אני גאה ונרגש שחברת Urban Outfitters Inc בחרה בקבוצת FOX כזכיין הבלעדי למותגי החברה: Urban Outfitters, Anthropologie ו-Free People בישראל".

 

פוקס תקים חברת בת בשליטתה, בה היא תחזיק 80% מהבעלות. לחברה יש שותפות עם סקאל שמחזיקה 10% מהזיכיון. היא זו שתהיה בעלת הזיכיונות להפעלת מותגי אורבן למשך עשר השנים הקרובות, עם אופציה להארכת ההסכם ב-10 שנים נוספות. 

 

כבר ביוני השנה הודיעה קבוצת פוקס לבורסה כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברת Urban Outfitters Inc, לשם הפעלה של חנויות של מותגי אורבן בישראל ולמכירת מוצרי מותגי אורבן באתר סחר רב מותגי, המצוי בשלבי הקמה.

  

מותגים לא זולים, אבל עם אופי

אורבן אאוטפיטרס הוא אחד המותגים האהובים על תיירים ישראלים, למרות מחירים לא נמוכים. בעבר ניסתה קבוצת סקאל הולדינגס להביא את המותג לארץ. מדובר במותג היפסטרי של אופנת נשים, גברים, מוצרי טיפוח ואביזרים לבית, הנמכר בכ-200 חנויות ברחבי העולם. אורבן, שהוקמה ב-1970 והמטה שלה נמצא בפילדלפיה, מפעילה מאות חנויות ו-1,400 נקודות מכירה ברחבי העולם. הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר ושיעור הרווח התפעולי עמד על כ-11% מהמכירות.

 (צילום: יח"צ חול) (צילום: יח
(צילום: יח"צ חול)
  

 

למרות שצעירים ישראלים מחבבים מאוד את המותג, הוא לא מאוד ידוע בכלל האוכלוסייה. בסקר שנערך לאחרונה על ידי גיאוקרטוגרפיה עולה ש-47.3% מתוך 400 הנשאלים לא הכירו את המותג. 40.3% מהמשתתפים בסקר אמרו שמכירים, אך לא רכשו ו-12.4% ענו שמכירים ורכשו. עם זאת, 58% אמרו שהיו מבקרים בחנות של המותג לו הייתה נפתחת בישראל, ולמעלה מ-70% אמרו שגם היו קונים בה.

 

אנרופולוג'י הוא מותג אופנה המציע מגוון הלבשה, תכשיטים, ריהוט לבית ומוצרי טיפוח ועיצוב, הנמכר במעל 200 חנויות בעולם (מתוכן כ-13 חנויות באירופה). גם מחירי מותג זה נחשבים לגבוהים, אפילו יותר ממחירי אורבן אאוטפיטרס, אך הוא חביב על חובבי סגנון אישי ועיצוב חלונות הראווה שלו נחשב ליצירתי במיוחד.

  

שני המותגים, אורבן ואנתרופולוג'י, יתחרו לא רק בשוק האופנה, אלא גם ברשתות שמוכרות פריטים מעוצבים לבית. בעוד שבאורבן הפריטים מעוצבים לעיתים קרובות בסגנון היפסטרי הומוריסטי, אנתרופולוג'י מציעה סגנון יותר בוהמייני עם דגש על מִחזוּר. לאורבן יש גם תת רשת שמתמקדת רק בפריטים לבית.

  

Free People הוא מותג אופנה שיקי לנשים המפעיל כ-125 חנויות בארה"ב וקנדה ונמכר במעל 1,400 נקודות מכירה ברחבי העולם. הוא מאופיין בעיצוב נשי מאוד ומציע גם מוצרי טיפוח. האתר הבינלאומי שלו עורך משלוחים לישראל. גם פה - המחירים לא נמוכים. (כרגע, חברת 911 היא היבואנית הרשמית והבלעדית של של המותג free people והוא נמכר ברשת סטורי ובאתר ובחנויות נוספות ברחבי הארץ).

 

נפילה במכירות

אורבן מגיעה לישראל בתקופה פחות זוהרת בעידן קמעונאות האופנה. כמו רשתות רבות בארה"ב, אורבן סובלת מהמשבר שפוקד את ענף הקמעונאות שם, בין היתר בשל התגברות המכירות אונליין והתרוקנות הקניונים וכן בשל אובדן עניין של הלקוחות במוצגים ותיקים.  

 

ברבעון השני של השנה, המכירות של שלושת מותגי החברה נפלו ב-4.9% בחנויות זהות (חנויות שפתוחות מעל לשנה) - הנפילה הגדולה ב-7 השנים האחרונות, לפי בלומברג. רק באורבן אאוטפיטרס, הירידה במכירות בחנויות זהות הגיעה ל-7.9%. אצל אחותה הבוהמיינית אנתרופולוג'י, הירידה הגיעה לכ-4%. המכירות של פרי פיפל - דווקא עלו. 

 

סך הכל, הקבוצה הציגה ירידה של 2% במכירות ל-873 מיליון דולר. חיסולי מלאי ומבצעים רצחניים פגעו בשולי הרווח שלה. הקהל שלה - צעירים בעיקר - קונה יותר ויותר אונליין. הרשת ממשיכה לפנות לקהל יעד זה. לאחרונה למשל, יזמה שת"פ עם להקת היים.

  

לפי הפייננשל טיימס, בקבוצה הודו כי אנתרופולוג'י כשלה בקולקציות שלה השנה, שכן הן לא הצליחו לחולל מכירות בקרב הצרכנים, למרות שזו עדיין החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה.

 

למרות כל זאת, מניות החברה, שירדו ב-42% השנה, קפצו ביותר מ-13% אחרי שמשקיעים אמרו שהירידה במכירות נמוכה מהצפוי.

 

פוקס היא אחת מקבוצות האופנה החזקות בישראל ואחת משליטות שטחי המסחר בקניונים בישראל. היא מחזיקה, בין היתר, במותגים: פוקס, פוקס הום, בילבונג, סאקס וללין וכן בזיכיונות של מנגו, דה צ'ילדרנ'ס פלייס, פוט לוקר, נייקי וצ'ארלס אנד קית'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ חול
אורבן אאוטפיטרס
צילום: יח"צ חול
מומלצים