שתף קטע נבחר

דגמי האנדורו של ק.ט.מ בהשקה מקומית

רכבנו על סוללת דגמי ק.ט.מ עדכניים לשטח וגילינו עד כמה מתקדמת טכנולוגיית המנועים הדו-פעימתיים

 

 

ד.ל.ב מוטורספורט, יבואנית מותג האופנועים ק.ט.מ, השיקה לאחרונה את משפחת אופנועי האנדורו שלה - דגמים רגילים וגרסאות סיקס-דייז - לשנת 2018. כשגולת הכותרת היא מנועי שתי הפעימות החדשים ומוזרקי הדלק (TPI) בהן השקיעה היצרנית הון עתק במשך שנים. מדוע הושקעו 140 מיליון יורו במשך יותר מעשור לטובת פיתוח מנועים שנראים כמיושנים יחסית? הסיבה לכך פשוטה: ק.ט.מ. נסמכת עדיין במידה רבה על מכירות אופנועים דו-פעימתיים, ותקנות זיהום האוויר המחמירות מאיימות על המשך קיומה.

 

 (צילום: ניר עמוס) (צילום: ניר עמוס)
(צילום: ניר עמוס)

 

במנועים החדשים, מערכת ממוחשבת קובעת במדויק את כמות הדלק שנכנסת לצילינדר, ומכיוון שמדובר במנוע דו-פעימתי גם את כמות השמן, ומורידה באופן דרמטי את כמות המזהמים הנפלטים. במקביל היא גם אמורה לספק ביצועי מנוע משופרים, חיסכון בדלק ופעולת מנוע חלקה. אגב, כל זאת תוך ביטול הצורך להתעסק עם תערובות דלק-שמן, שכן השמן מאוחסן במיכל ייחודי הממוקם בתוך השלדה וכולל גם מד גובה שמן. יתרון נוסף: מניעת נזילת דלק בזמן שהאופנוע שוכב על הקרקע - מצב נפוץ בקרב רוכבי אנדורו.

 

 (צילום: ניר עמוס) (צילום: ניר עמוס)
(צילום: ניר עמוס)

 

יחד עם מערכת ההזרקה החדשנית מצוידים כעת האופנועים גם במצערת חדשנית, שלל חיישנים ומחשב ניהול מנוע חדש. בניגוד לחלק ממתחריהם, בק.ט.מ. אין עדיין אפשרות לשלוט על מפת ההצתה אך יש אופציה לתוספת מתג "מצבי הצתה" בתשלום נוסף (סטנדרט בדגמי סיקס דייז). מלבד הזרקת הדלק שנוספה, חודשו באופנועים החדשים גם משאבת השמן, תיבת האוויר, מיכל הדלק והשלדה. בגזרת החסרונות כדאי לציין שהאופנועים החדשים כבדים במעט מקודמיהם (ב-3 ק"ג) וכי מחירם עלה ב-1,000 שקלים.

 

 (צילום: ניר עמוס) (צילום: ניר עמוס)
(צילום: ניר עמוס)

 

סיבוב התרשמות קצר באזור מענית העניק הזדמנות להרגיש לראשונה את ההבדלים בין הדגמים הוותיקים לבציר 2018, ובעיקר את השינויים שהפכו את הכלים לידידותיים וקלים הרבה יותר לתפעול. אופנועי שתי פעימות בדרך כלל מאתגרים רוכב שאינו מורגל להם ודורשים רמת מיומנות גבוהה. אבל למרות החלודה בעצמותינו הצלחנו להשתלט בקלות רבה גם על דגם ה-300 סמ"ק המאיים יחסית.

 

בגדול, התחושה היא כי אם עד היום כיוונו האוסטרים את הכלים המקצועיים יותר למצב של "מוכן לתחרות", כעת הם מכוונים ל"מוכן לרכוב", עם הסטת מרכז הכובד לרוכבים חובבים בלבד. לכן תפעול האופנועים קליל כל-כך, המתלים מחפים בקלות על טעויות רוכב לא מקצועי ואולי חשוב מכל באופנועים דו-פעימתיים, תפקוד המנוע בסל"ד נמוך - בעיה מוכרת בכלים כאלה - הוא לא פחות ממדהים. למעשה, מערכת ההזרקה החדשה מצמצמת באופן ניכר את ההבדל בין סגנון התפעול של אופנועי דו"פ וארבע פעימות. וזה לדעתנו הישג מרשים ביותר.

 

ציוד רכיבה באדיבות אבנוע

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר עמוס
האנדורו של ק.ט.מ
צילום: ניר עמוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים