שתף קטע נבחר

נכי צה"ל מתקשים לקבל הנחה לקולנוע באינטרנט

לקוח של גלובוס מקס לא הצליח לקבל ברכישה אונליין את ההנחה בגובה 10 שקלים שרשתות הקולנוע מבטיחות לנכי צה"ל. נאמר לו שהיא ניתנת רק בקופות. "למה ההנחה לנכים היא על בסיס מקום פנוי?" שואלת אשתו. בגלובוס אמרו שישנו את המצב. ומה קורה ברשתות הקולנוע האחרות?

 

 

"בעלי נכה צה"ל קשה, שנפצע בהיתקלות עם מחבלים. כשביקש ללכת עם שני ילדינו לסרט בגלובוס מקס, הוא פשוט לא הצליח לקנות כרטיסים באתר האינטרנט של הרשת", כך סיפרה ל-ynet ת', שמבקשת להביא את הדבר לידיעת הציבור ולבקש מהרשת לשנות את דרכיה.

 

"הנושא יוסדר בחודשים הקרובים"

"בשירות הלקוחות נאמר לו שאם הוא רוצה לקבל את ההנחה שמגיעה לנכה צה"ל: במקום 38 שקל, 28 שקל, הוא צריך להגיע לקופות כי היא ניתנת רק שם", סיפרה. "כלומר, דווקא את הנכים שיש להם בעיות ניידות מטרטרים אל הקופות. לא רק זה, זה בעצם אומר שההנחה לנכים היא על בסיס מקום פנוי. למה בעצם? הרי יש הנחה לאזרח ותיק בהזמנה דרך האינטרנט, אז למה לא לנכה צה"ל? מדוע שלא יאפשרו רכישה אונליין ובקופות הוא יתבקש להציג את כרטיס הנכה – דבר לגיטימי ביותר. כשהתקשרתי לשירות לקוחות של גלובוס גרופ נאמר לי שאלה הנהלים שלהם".

 

 

נאמני גלובוס מקס (החברה נמצאית בפירוק), עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי מסרו ל-ynet בתגובה: "נהלי החברה נקבעו טרם הקפאת ההליכים. בעקבות פניית ynet הדבר נבדק ועולה כי מדובר בהנחה המגיעה לנכי צה"ל. מהבדיקה עולה עוד כי מערכת המחשוב של הרשת אינה ערוכה למכור כרטיס זה באינטרנט, אלא רק בקופות. החברה החליטה להכניס לתכנית העבודה את פיתוח התוכנה גם לטובת רכיב זה והצפי הינו כי הנושא יוסדר בחודשים הקרובים".

 

יס פלאנט: ההנחה נחבאת בקטגוריית חיילים

בדקנו מה המצב בבתי הקולנוע האחרים. ביס פלאנט (של תיאטראות ישראל שמחזיקה גם ברשת בתי הקולנוע רב חן), אמרו לנו שנכי צה"ל יכולים להזמין כרטיסי קולנוע באינטרנט, אבל שיחה עם שירות הלקוחות הוכיחה אחרת.

 

 

ניסינו להתקשר לרכז הנגישות של יס פלאנט, שמספר הטלפון שלו מפורסם באתר. רק שהתברר לנו שזה בכלל לא מספר הטלפון שלו, אלא מספר של מרכזיה כללית. רכז הנגישות לא נמצא בין האופציות שמוצעות שם למתקשרים. ניסינו את פניות הציבור: השיחה נותקה. הגענו למזכירות: הועברנו מיד וביעילות לשירות הלקוחות שם אמרו לנו כאמור: קנו רק בקופות, אין הנחה לנכי צה"ל באינטרנט.

 

אחרי שפנינו לחברה בתגובה, בחברה הסבירו לנו שההנחה לנכי צה"ל, נחבאת לה בהנחה לחיילים. כשבוחרים ברכישת כרטיס חייל, מופעה הערה במסך שההנחה מיועדת גם לנכי צה"ל.

 

מיס פלאנט נמסר בתגובה: "המידע באתר נכי צה"ל לא מעודכן. מאז כתיבתו נוספו לרשת גם יס פלאנט בירושלים, באר שבע וזכרון - כמובן כולם מונגשים במלואם לנכים. המחיר לנכי צה"ל בקופה הוא 27 שקל - במקום 40 שקל. מחיר אינטרנט לנכי צה"ל עומד על 31 שקל במקום 44 שקל. מספר המושבים שבהם ניתן לשבת בכסא גלגלים משתנה מאולם לאולם ונקבע על פי גודל האולם ובהתאם לתקנות".

 

סינמה סיטי: הוגשה תביעה ייצוגית על קושי בהזמנת מקומות לנכים

גם בסינמה סיטי לא נראה לכאורה שיש זכר להנחה לנכי צה"ל באתר האינטרנט של הרשת. לא הצלחנו למצוא באתר מספר של שירות לקוחות, אלא רק מספרי טלפון של קופות הקולנוע.

 

באתר האינטרנט כתוב מפורשות: "אנו מבקשים שלא לבצע הזמנת כרטיסים עבור נכה שלא דרך הקופות במתחם או ע”י יצירת קשר עמנו כפי שמצוין מטה, על מנת שלא תתגלה אי התאמה בין רצון הלקוח למצב בפועל, ולא תיגרם עוגמת נפש. לביצוע הזמנה יש לשלוח מייל (לפחות 24 שעות טרם תחילת ההקרנה) ובו שמכם המלא, מס’ טלפון (רצוי נייד) ושם הסניף המבוקש ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם. את המייל יש לשלוח לכתובת: Customer-Service@nlc.co.il".

 

ככל הנראה מדובר ברצון להקל על הצרכנים הנכים, על מנת שאפשר יהיה להתאים להם מושב מתאים, אם כי לא כל בעלי המוגבלויות זקוקים למקום ישיבה מיוחד. בנוסף, מדוע שלא ישלבו באתר אפשרות בחירה לנכים: גם בהנחה לנכי צה"ל וגם בבחירת מושבים מתאימים. מדובר בהליך טכנולוגי פשוט. הוגשה גם תביעה ייצוגית נגד הרשת בנושא.

 

בחברה אמרו לנו שניתן להזמין כרטיס נכה דרך האתר, בכפ"ס, נתניה וירושלים, אבל בדיקת אופציית ההזמנה באתר מעידה שלא ניתנת הנחה לנכה צה"ל. לא מצאנו רובריקה כזאת.

 

מסינמה סיטי נמסר בתגובה: "לסינמה סיטי קהל לקוחות רחב ונאמן של בעלי מוגבלויות ואנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם ארגוני נכים כל העת, ופועלים על פי חוק. זאת ועוד, בכל אולמות הסינמה סיטי מוקצים מקומות ייעודיים עם גישה לכיסאות גלגלים, אשר נשמרים עד שעת ההקרנה ואינם נמכרים לקהל הרחב. מקומות אלו נבחרו בשיתוף עם ארגוני נכים בקפידה על מנת להעניק חווית צפייה וסאונד ברמה הגבוהה ביותר. יתרה מזו, במידה ובסמוך למועד הקרנת הסרט, מתקבלת בקשה לאיתור מקומות ישיבה פנויים נוספים, נציגי החברה משתדלים לסייע ככל שניתן בנושא.

 

"מתוך רצון מתמיד לשפר את השירות, גיבשנו בשיתוף ארגוני נכים ובעלי מוגבלויות מנגנון מותאם להזמנת כרטיסים באינטרנט ושינוי זה ייכנס לתוקף החל מחודש אוקטובר 2017. כל המבקש להזמין כיסא מונגש, ברגע שילחץ על הסמליל באתר, יקבל הודעה האם במעמד ההזמנה קיים חלל מתאים המיועד לכיסא גלגלים, במידה והכיסא אכן מותאם, הוא יוכל לבצע את ההזמנה באתר. במידה ונחוצה למזמין התאמה אחרת, נציג הסינמה סיטי יחזור אליו עד שלוש שעות ממועד הפנייה וידאג לביצוע התאמת החלל למועד המבוקש.

 

"יודגש כי ההיערכות המוקדמת היא על מנת להעניק לנכים ולבעלי מוגבלויות חווית צפייה אופטימלית וכן לצמצם ככל שניתן את תפוסת הכיסאות על ידי מי שאינו זקוק להם. בעבר אפשרנו לנכים ובעלי מוגבלויות קבלת הטבה דרך מערכות ההזמנות האינטרנטית, אך לצערנו דרך זו נוצלה על ידי אזרחים שאינם נמנים עם אוכלוסייה והפכה לשיטת עבודה זדונית של הזמנת כרטיסי נכים במרמה. לכן על מנת למנוע מקרים של שימוש לרעה בזכות לקבלת ההטבה, נדרשת הצגת תעודה במעמד איסוף הכרטיסים".

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים