שתף קטע נבחר

הטרטור הלא יאמן שעברה סטודנטית מול רכבת ישראל

סטודנטית שנוסעת בקו חיפה-ת"א, הייתה זכאית להארכת חוזה הנסיעה שלה ב-10 ימים בשל השבתת תחנה בקו, אך הפיצוי לא הוטען אוטומטית לרב-קו שלה. למרות בקשות חוזרות להטענת ההארכה, היא סבלה ממסכת של טעויות ובמשך יומיים נאלצה לקנות כרטיסי נסיעה בקרוב ל-100 שקל (לא כולל אוטובוסים). רכבת ישראל: "מתנצלים"

הרכבת הבטיחה הארכת רב-קו, וסטודנטית שלא קיבלה את ההארכה שהובטחה אכלה מרורים בנסותה להשיג את ההארכה שמגיעה לה: הארכת הרב קו ב-10 ימים ניתנה לנוסעים בעקבות סגירת מקטע בקו חיפה-תל אביב לשם עבודות. הסטודנטית, שמתגוררת בצפון וצריכה להגיע לעבודה בתל אביב, לא קיבלה הארכה אוטומטית של החוזה "גמיש 30" שלה, כפי שהובטח לנוסעים שנפגעו, ובנסותה לקבל את אשר מגיע לה, עברה מסע טרטורים מהסרטים, קומדיה עצובה של טעויות מורטות עצבים.

 

יש לכם תלונה? כיתבו לנו >>

 

"מה שאני נאלצת להתמודד איתו עכשיו הוא פשוט אבסורד שחוצה אפילו את הגבול הקטסטרופלי שלכם", כתבה במכתב התלונה לרכבת ישראל. "ב-17 באוגוסט סגרתם תחנת רכבת במסלול חיפה-תל אביב, כך ששוב (בפעם השלישית או הרביעית בשנה האחרונה, אבל מי סופר?) הרכבת לא עבדה ונאלצתי להגיע לעבודה בדרך לא דרך במשך 10 ימים שלמים. אבל לזה אני כבר רגילה. ניחא.

 

"הבעיה התחילה כשהחוזה גמיש 30 שלי, לאזור חיפה דרום וגוש דן, עליו שילמתי 684 שקל, הסתיים בשבוע שעבר. בהתאם לכל הפרסומים שלכם הגיע לי פיצוי של הארכת החוזה ב-10 ימים", כתבה. כאמור, לא כך היה.

 

תחנת השלום בתל אביב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
תחנת השלום בתל אביב(צילום: ירון ברנר)

44 שקל, 20 דקות המתנה על הקו; "תקבלי פיצוי מתישהו"

"כשהגעתי למכונה שאמורה לתקף את ההארכה - הפלא ופלא! אין פיצוי. כיוון שאני נוסעת בשעה מאוד מוקדמת (5:25 בבוקר) כמובן שלא היה אף אחד בקופות, ונאלצתי לרכוש כרטיס במחיר מלא, הלוך-חזור (44 שקל) כדי לא לאחר לעבודה, במיוחד כשלפני פחות מחודש בקושי הצלחתי להגיע עקב סגירת הקו".

 

"כשהגעתי לתל אביב, הקופאית חסרת האכפתיות אמרה לי שהיא לא יכולה לעזור לי ושאתקשר למוקד. כשהתקשרתי, אחרי 20 דקות המתנה, ענתה לי מוקדנית, לה הסברתי את המצב, והיא הסכימה עמי שהמצב לא תקין ואמרה שהיא תבקש עבורי החזר כספי חריג על הכרטיס שקניתי במחיר מלא וכי הפיצוי שלי ייטען ברב קו שלי כבר באותו יום. כמובן שזה לא קרה".

 

למחרת זה יסתדר, או מחרתיים

בצר לה, גם בחזור הסטודנטית נאלצה לנסוע לחיפה בתשלום (באמצעות כרטיס החזור שרכשה בבוקר), כיוון שבקופה עדיין לא הצליחו משום מה לטעון לה את החוזה המוארך. "עם זאת, הובטח לי שבבוקר שלמחרת אוכל להשתמש בהארכה", סיפרה. "כמובן שעקב ההמתנה בתחנה למענה עקב התקלה, פספסתי שתי רכבות והגעתי באיחור ניכר הביתה".

 

ומה קרה בבוקר למחרת? האם הכל הסתדר וקשת בענן הופיעה בשמיים מעל הרציפים? התשובה היא לא. "בבוקר שאחרי הגעתי לתחנה, שוב, לקראת הרכבת של 05:25. נחשו מה? לא הצלחתי להיכנס לרציף כי נכתב שהתוקף של החוזה הטעון מתחיל רק מחר", כתבה.

 

שוב היא נאלצה לרכוש כרטיס במחיר מלא, אך הפעם לכיוון אחד בלבד, עליו שילמה 27.5 שקל, כשכבר כמעט 100 שקל, כשביעית מעלות החוזה הגמיש 30 לקו זה, נזרקו לפח.

 

לא תקבלי החזר אלא הארכה נוספת: בימי חג בהם הרכבת לא עובדת

היא ממשיכה לספר: "התקשרתי, בנוהל, למוקד הרכבת ברגע שהוא נפתח, ולאחר שחיכיתי בנוהל כ-20 דקות, נציגה שסוף סוף הואילה לענות לי נזפה בי שלא טענתי את הפיצוי כמו שצריך, ואמרה לי שלא רק שסביר שלא אקבל החזר כספי על כרטיסי הרכבת שנאלצתי לקנות במחיר מלא (ואני אפילו לא מדברת על כרטיסי האוטובוס שגם שילמתי עליהם בגלל הרכבת, לפחות 4 פעמים ביום), אלא שהפיצוי היחידי שהיא יכולה לתת לי, כמחווה של רצון טוב, הוא הארכת החוזה ביומיים.

 

"כלומר - להוסיף לי לחוזה גם את ערב החג הראשון וערב החג השני של ראש השנה, ימים בהם לא רק שאני לא עובדת, אלא גם הרכבת לא. בערב חג שני אין בכלל רכבות. איזה יופי של פיצוי! כשאמרתי לה שהפיצוי לא שמיש היא השיבה לי שזה הדבר היחיד שהיא יכולה לעשות".

 

חלם: האריכו את החוזה - אבל רק עד חדרה

אחרי שיחה ארוכה ולא נעימה, הסטודנטית ביקשה שוב שיעבירו למנהל בקשה להחזר כספי חריג וכן ביקשה שלפחות בחזור לחיפה היא תוכל לנסוע עם החוזה המוארך. הצליח לה? בהחלט לא.

 

"הגעתי לתחנה וכמה מפתיע - החוזה לא נטען עד לחיפה, רק עד לחדרה. כשניגשתי לקופאית (אותה אחת מאתמול) היא אמרה לי שעקב ריבוי חוזים על הכרטיס (חוזים כושלים שנמצאים עליו מלכתחילה כיוון שלא הוטענה לי הארכה כמו שצריך) היא לא יכולה לטעון לי את החוזה לחיפה ושאם אני רוצה להגיע הביתה - שאקנה כרטיס במחיר מלא. שוב".

 

המוקד כבר לא עבד בשעות האלה והיא סירבה לשלם שוב על כרטיס שהיא אמורה לקבל ללא עלות. "רק על עוגמת הנפש והטרטור שאני חווה מגיע לי פיצוי, שברור לי שלא אקבל. חוויתי פשלות איומות, יחסי אנוש מחפירים והתנהלות קלוקלת.

 

"שלחתי לרכבת את התלונה גם דרך אתר האינטרנט של החברה ולא חזרו אלי. גם המנהל שאמור היה לחזור אליי עוד מיום שלישי לגבי ההחזר הכספי לא יצר קשר. מייאש שאנשים שתלויים בחסדי הרכבת, נפגעים ממנה בתדירות גבוהה מאוד, בכל מיני אופנים שונים ומגוונים".

 

אחרי פניית ynet הוטענה הארכת החוזה

אחרי פניית ynet יצרו עמה קשר. "התקשרה אליי אחראית מטעם הרכבת", סיפרה. "היא התנצלה והודיעה לי שהם יזכו אותי על הנסיעות ששילמתי עליהן מחיר מלא, שזה מה שביקשתי מלכתחילה. חבל שללא התערבות, זה בחיים לא היה קורה. מניסיון".

 

ברכבת ישראל הסבירו ל-ynet שתלונת הסטודנטית מוצדקת ומסרו בתגובה: "אנו מתנצלים בפני הלקוחה על אי הנוחות שנגרמה לה. התקשרנו עימה, והוטען לה הפיצוי הנכון. אנו מזמינים את כל הלקוחות אשר הושפעו מעבודות התשתית במהלך ההתקדמות לדור הבא של הרכבת, ליצור עימנו קשר ולהאריך את כרטיס הרב-קו שלהם בהתאם".

פורסם לראשונה 17/09/2017 13:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים