שתף קטע נבחר

5 מיתוסים על קפסולות תואמות למכונות נספרסו - שהגיע הזמן לנפץ

אחרי שנים של שליטה בלתי מעורערת על ידי חברה אחת בתחום קפסולות הקפה, הופיעו בשנים האחרונות על המדפים הקפסולות התואמות. חלק מהאנשים עדיין חוששים לרכוש ולהתנסות בקפסולות החדשות, בעקבות מיתוסים שהשתרשו והושרשו במהלך השנים. אילו מהמיתוסים נכונים, ומי מהם ראוי לניפוץ?

קפסולות הקפה התואמות נמצאות על המדפים ברשתות המזון, מאחורי הדלפק ברשתות בתי הקפה ובקנייה באתרי אינטרנט, אך חובבי הקפה יודעים שהן החלו לצוץ רק בשנים האחרונות. הסיבה לכך טמונה בכך שרק בתחילת 2013 פגו מספר פטנטים של נספרסו על הקפסולות, מה שפתח השוק למתחרות רבות, מכל הגוונים ובכל הטעמים. אחרי יותר מ-20 שנים בהן נספרסו ביססה את מעמדה בתור המותג היחיד בתחום, הגיע הרגע בו קיבלנו את האפשרות ליהנות מקפסולות של מגוון חברות נוספות.

צילום: גל בן זאב (צילום: יח"צ) (צילום: יח
צילום: גל בן זאב

עם זאת, נספרסו נותרה השחקנית הדומיננטית בשוק הישראלי. מהם המיתוסים שגורמים לישראלים לחשוש מקפסולות תואמות? והאם הם נכונים? זה הזמן לברר.

 

1. הקפסולות לא באמת תואמות והן יהרסו את המכונה היקרה שלי

לא נכון.

 

ההתפתחות העצומה בתחום הקפסולות התואמות והשגשוג שלהן בחלקים נרחבים בעולם, הובילו לפיתוח שיטות ייצור מתקדמות, הנדסת מוצר איכותית ובטיחות ללא פשרות. החברות המובילות לייצור קפסולות תואמות עורכות מאות ואלפי ניסויים על מנת להבטיח שהקפסולות תואמות באופן מוחלט ושהן לא יהרסו את מכונות הקפה שלנו.

חשבו רגע על שוק מחסניות הדיו התואמות למדפסות: במשך שנים רבות יצרניות המדפסות הפחידו אותנו שהמחסניות החלופיות יהרסו לנו את המדפסת, אך כיום ברור שישנן מחסניות תואמות באיכות זהה ובתאימות מלאה למדפסות. לא מפתיע לגלות שהסיבה לניסיון של היצרניות היא כלכלית - המחסניות הן מקור הכנסה אדיר, הרבה יותר גדול מהעלות החד-פעמית של מדפסת.

 

2. הקפסולות התואמות לא איכותיות מספיק

לא נכון.

 

בקפסולות של החברות המובילות בתחום נעשה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת כיום בעולם ליצור גביעי הקפסולות, הנקראת PBT ומאפשרת שימור מקסימלי של הארומה והטריות של הקפה בקפסולה לאורך זמן. איך היא עושה זאת? באמצעות פולימר ייחודי המבודד את הקפה מחמצן ושומר על הטריות שלו, מה שמבטיח את הארומה והקרמה הקרובים ביותר לקפה אספרסו טחון טרי המוכן במכונת אספרסו מקצועית. אם אתם לא מכירים את המושג, קרמה (באיטלקית) הוא הקצף בצבע חום-אגוז המתווסף מעל האספרסו, ככל שהקרמה יותר גבוהה ויציבה הארומה וטעם המשקה טובים יותר.

צילום: גל בן זאב (צילום: יח"צ) (צילום: יח
צילום: גל בן זאב

שיטת ה-PBT הוכחה בתור בטוחה לשימוש והיא אחראית לייצור קפסולות תואמות למגוון מכונות נספרסו כבר שנים רבות בכל העולם.

 

3. הקפה מהקפסולות התואמות פחות טעים

לא נכון.

 

כיום אפשר למצוא מגוון עצום של טעמים ותערובות בקפסולות תואמות. שחקניות רבות וגדולות במשק, החל מ'קפה עלית' שמוציאה סדרות של קפה מכל רחבי העולם ובעוצמות שונות, ועד רשתות בתי קפה כגון אילנ'ס וג'ו שמציעות את התערובות שלהן בקפסולות תואמות.

צילום: גל בן זאב (צילום: יח"צ) (צילום: יח
צילום: גל בן זאב

מתוך ההיצע הרחב של היצרניות, המקורות, הטעמים והעוצמות, רוב הסיכויים שתוכלו למצוא לעצמכם את הקפה שינעים לכם את החך ויתניע לכם את הבוקר. הדרך לגלות האם הקפה מהקפסולות התואמות טעים לכם - היא פשוט לנסות. קנו חבילה קטנה של קפסולות, וטעמו את הקפה.

 

4. קפסולות תואמות לא שוות את החיסכון במחיר

לא נכון.

 

המחיר לקפסולה של המתחרות של נספרסו בתחום הקפסולות התואמות עומד על כשקל פחות, או 40% פחות מהמחיר לקפסולה של נספרסו. לכן, במקרה בו משפחה צורכת 650 קפסולות בשנה (כ-2 קפסולות ביום), לדוגמה, מדובר על חיסכון של מאות שקלים בשנה. אצל צרכנים כבדים יותר של קפה, החיסכון עשוי להגיע לאלפי שקלים בשנה. בכל מקרה, אם מצאתם קפסולה בייצור איכותי ובטעם שאתם אוהבים, אין הרבה סיבות לשלם יותר.

 

5. רק בישראל מסכימים לקנות קפסולות תואמות

לא נכון.

 

האירופאים מאמצים בחום את הקפסולות התואמות. נתח השוק של נספרסו נמצא במגמת ירידה של עשרות אחוזים בשנים האחרונות במערב אירופה, והקפסולות התואמות הולכות ומשתלטות על הענף. אם תכנסו לכל סופרמרקט גדול בצרפת, למשל, תוכלו לראות קפסולות של עשרות מותגים של קפסולות תואמות נספרסו, החל ממותגים פרטיים, דרך מותגי חברות מזון ועד מותגי נישה כמו קפה אורגני. מסתבר שהאירופאים כבר לא ממש פראיירים בכל הנוגע לכוס הקפה שלהם.

 

אם כן, נספרסו החזיקה במשך שנים בפטנט על הקפסולה, פיתחה אותו וביססה את עצמה בתור המובילה הבלתי מעורערת של תחום מכונות הקפה. יש לה מוניטין, מסורת וג'ורג' קלוני אחד ויחיד. אך כעת כשכבר אין לה פטנט ומונופול, קיימות אפשרויות רבות נוספות ולא פחות טובות. הישראלים אוהבים מותגים, אך נראה שהם גם פתוחים לרעיונות חדשים ומחפשים חלופות משתלמות, שיעוררו את בלוטות הטעם וגם יעזרו לכיס.