שתף קטע נבחר

יינות ביתן תפעיל קופות בשירות עצמי שיאפשרו תשלום במזומן

החברה חתמה על הסכם עם חברת NCR להפעלת קופות כאלה במספר סניפים של יינות ביתן ומגה בעיר עד סוף 2017. החידוש: הקופות יאפשרו גם החזרת עודף במזומן. בעתיד הקרוב הרשת תשיק גם אפליקציה לסריקת מוצרים שקיימת כפיילוט ברשתות מתחרות

רשת סופרמרקטים נוספת מציעה קופות בשירות עצמי. קבוצת יינות ביתן החלה בהכנות להתקנת קופות כאלה והחידוש: הן יכללו גם תשלום במזומן.

 

בקרוב: סופרמרקט בלי תורים בבריטניה, בזכות הסמארטפון

 

יינות ביתן הגיעה להבנות עם חברת NCR (ריטאליקס), שתבנה עבורה את מערך הקופות המתאים. עד סוף 2017 יותקן השירות במספר סניפים של יינות ביתן ומגה בעיר. במהלך 2018 תושלם ההתקנה בכלל רשתות הקבוצה ברחבי הארץ - יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין.

 

מחברת NCR נמסר כי הקופות החדשות, שפותחו במרכז המחקר והפיתוח של החברה ברעננה, כוללות אפשרות לתשלום ולקבלת עודף גם במזומן או בכרטיסים נטענים. לרוב, קופות אלה מאפשרות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי בלבד.

 

קופות בשירות עצמי: נקודות התורפה

קופות בשירות עצמי פועלות כבר כמה שנים ברשתות שופרסל וחצי חינם. מטרתן היא להקל על העומס בקופות המאויישות ולסייע לצרכנים לסיים את הקנייה במהירות. מדובר בשירות שרוב לקוחות הרשתות מוקירים מאוד, אך יש לו גם נקודות תורפה: הקופות בשירות עצמי גוזלות עבודה מהקופאיות והופכות את לקוחות הרשת לקופאים - כלומר הלקוחות עובדים עבור הרשת בחינם.

 

הצרכנים לכאורה מרוויחים מכך צמצום של זמן ההמתנה בתורים, אך לעתים גם מול קופות אלה משתרך תור גדול. בנוסף, הצרכנים עלולים לטעות בהעברת המוצרים, או להסתבך בהעברתם, מה שמחייב הצבת קופאית ששומרת על הקופות האלה - לעתים קרובות בעמידה. הקופות הללו גם מקלות על גניבות מהסניפים.

 

בשופרסל ובאושר עד: סורקים מוצרים באפליקציה (אך משלמים בקופה)

יינות ביתן מצטרפת לשירות באיחור מה - שופרסל מפעילה כבר לא מעט סניפים שמציעים קופות כאלה. בנוסף, לשופרסל ולאושר עד יש כבר שירות מתקדם יותר בפיילוט - שירות סרוק וקנה, המוצע בסניף שופרסל דיל כפר סבא בלבד ובסניף אושר עד בתל אביב (רמי לוי יציע שירות דומה בהמשך השנה).

 

במסגרת השירות, במהלך הקנייה לקוחות (בשופרסל רק חברי המועדון) סורקים את המוצרים לסמארטפון באמצעות אפליקציה. הסריקה מאפשרת להם לראות את מחיר המוצר ואת המבצע המוצע עליו, ואחרי כן הם יכולים להוסיפו לעגלה, כלומר "להודיע" לרשת שהם קונים אותו. בשופרסל, מדובר בשירות שנעשה גם הוא בשיתוף NCR.

 

גם לשירות זה יש נקודת תורפה (למעט החשש מגניבות וטעויות): התשלום עליו נעשה במתחם הקופות לשירות עצמי, כלומר בכל זאת ייתכן שתעמדו בתור. בסיינסבורי'ס בבריטניה הושק שירות שכולל גם תשלום דרך הסלולרי - מה שבאמת מייתר את העמידה בתור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים