שתף קטע נבחר

הרצחת וגם ירשת גרסת 2017

המדינה הסירה אחריות מהמאבק הלאומי להצלת חיי אדם בכבישים ומעבירה אותו אלינו, האזרחים

מחר (יום ג') יציינו בארץ את יום המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים. "מהלך לאומי לבטיחות בדרכים", אומרת ההחלטה וזו בדיוק הבעיה המייצגת נכונה את מחדל תאונות הדרכים בשנים האחרונות.

 

המדינה הסירה אחריות מהמאבק הלאומי להצלת חיי אדם בכבישים ומעבירה אותו אלינו, האזרחים. לא זו בלבד, אפילו יום אחד בשנה האנשים שאחראים על הבטיחות של כולנו לא מסוגלים לקחת אחריות ובמקום זה באופן ציני, מעמידים את יום המחויבות הלאומי בסימן אחריותו האישית של כל אחד מאתנו. הרצחת וגם ירשת גרסת 2017.

 

עוד דעות ב-ynet:

מתקרב רגע האמת של טראמפ מול צפון קוריאה

מדענים נגד משבר האקלים

מי ישמור על חוות השומר?

100 שנה אחרי: הצהרת בלפור עדיין רלוונטית

 

אחריות הפכה למילה גסה במחזותינו. רבות דובר על הנהג הישראלי חסר החינוך והתרבות כמקור הבעיה לעלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות. במשרד לבטיחות בדרכים שכחו לספר לנו שמשנת 2002 ועד שנת 2012 צמצמו נהגי ישראל המושמצים את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-47% והוכיחו כי ניתן להצליח להציל חיי אדם בכבישים, נתון ששומט את השטיח מתחת לרגלי הקמפיין הציני והלא אפקטיבי של זרועות הפרסום במשרד.

 

אין בריחה מאחריות גדולה מזו, הרי במשרד החינוך לא טוענים שמיקומם של ילדי ישראל בתחתית מדינות ה-OECD מקורו בטיפשות ילדינו. כך גם לא יטענו במשרד הבריאות או במשרד לביטחון פנים אחרי עוד פיגוע, מתוך הבנה כי המדינה לא יכולה להטיל את כל האחריות על העם. ולכן, עד שנחליף את העם ונייבא נהגים שיודעים לנהוג מסקנדינביה או מהאי הבריטי כדאי שמשרד התחבורה יחשב מסלול מחדש, וישים את הצלת החיים בראש סדר עדיפויותיו

 

הנתונים הקשים ביום הזה מדברים בעד עצמם. הכישלון במאבק בתאונות הדרכים זועק לשמיים כאשר בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בממוצע. בכל יום דופק השכול על דלת משפחה נוספת, כמו ברולטה שבה הכדור מסתובב ונופל על משפחה אחרת ללא הבדל בין מגזר, מגדר ועדה. הסטטיסטיקה קשה ואינה משקרת - בכל שבועיים נהרג ילד בתאונת דרכים, שני קשישים בכל שבוע, יותר משני הולכי רגל נדרסים למוות בכל שבוע, ומעל 50 רוכבי אופנועים וקטנועים נקטלו מתחילת השנה.

 

ממשלת ישראל החליטה על הקצאת 400 מיליון שקלים לשיפור התשתית בצמתים האדומים וקטעי הכבישים המסוכנים. הוחלט על 450 ניידות תנועה ו-300 מצלמות שיוצבו במקומות שבהם יש קשר בין נהיגה במהירות מופרזת לתאונות דרכים ועוד ועוד החלטות העוסקות בחיינו שלנו האזרחים, כאלו שעושות את ההבדל בין חיים ומוות, אך לא מיושמות ומעלות אבק במרתפי משרדי הממשלה. כאשר בוחנים את ביצוע החלטות הממשלה הציון הוא נכשל.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ מתפאר במהפכת הכבישים שהוא ביצע ועל כך מגיעה לו הערכה, הוא מטפח באדיקות את תדמית הבולדוזר שמזיז כל חסם העומד בדרכו. לו, לכ"ץ, היכולת להפוך את הקערה ולהוביל את ישראל למקום הרבה יותר בטוח. הוא רק צריך לקחת אחריות ולעשות את מה שהוא יודע - מעשים ולא דיבורים.

 

הכותב הוא מנכ"ל עמותת אור ירוק הנאבקת בתאונות הדרכים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות אור ירוק
ארז קיטה
צילום: באדיבות אור ירוק
מומלצים