שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פוקס השיקה את אתר המותגים TERMINAL X: "נהיה טובים מאסוס ללקוח הישראלי"
    באתר המותגים החדש מעל ל-1,500 דגמים, כולל מותגים שלא נמכרים בארץ כמו יוניקלו ואורבן אאוטפיטרס. מצד שני, המגוון עדיין דל לעומת אסוס. המשלוח חינם עד הבית ותוך 24 שעות - אך לא לכל היישובים

    קבוצת פוקס השיקה היום (ב') את אתר הסחר האלקטרוני TERMINAL X  (טרמינל אקס), אתר מכירות של מותגי אופנה, המציע בשלב זה 40 מותגים. גובה ההשקעה באתר עומד על כ-40 מיליון שקל, וייכללו בו לפי ההערכה 200 מותגים.

    נפתח היום לקונים. TERMINAL X (צילום מסך) (צילום מסך)
    נפתח היום לקונים. TERMINAL X(צילום מסך)

     

     

    לצד מותג פרטי שהושק במיוחד לאתר ומותגי הקבוצה כמו פוקס, בילבונג, נייקי, אמריקן איגל, דה צ'ינלדרנס פלייס, יאנגה ומנגו, אפשר למצוא באתר מותגים כמו יוניקלו, אורבן אאוטפיטרס, ויקטוריה'ס סיקרט, ליווייס, אנדר ארמור, ניו באלאנס, פומה, פלמינגו, סופר גריינד, דאבל אייג'נט וגלאמורוס, ובקרוב גם את מאק לוקסאוטיקה, ואנס, רנגלר ואדידס. באתר נמכרים בגדי נשים, ילדים, תינוקות וגברים. האתר ייצא למבצעים בעוד יומיים לקראת בלאק פריידיי.

    אורבן אאוטפיטרס ויוניקלו בפנים, אך המבחר - מצומצם (צילום מסך) (צילום מסך)
    אורבן אאוטפיטרס ויוניקלו בפנים, אך המבחר - מצומצם(צילום מסך)

      

    יתרונות וחסרונות

    יתרון גדול של האתר הוא משלוח חינם עד הבית, תוך 24 שעות, דרך חברת HFD. אך יש גם סייג: משלוח מסוג זה לא יגיע בזמן כה קצר לרשימה לא קצרה של יישובים מרוחקים, אליהם המשלוח יגיע תוך 3 ימי עסקים. בסופי שבוע לא יתבצעו משלוחים כלל.

     

    ניתן גם לקבל את הפריטים שהוזמנו בנקודות איסוף (החבילה תישלח ללוקרים ברחבי הארץ, או לנקודות איסוף אחרות) וכן דרך דואר ישראל (זמן המשלוח בדרך זו הוא הממושך ביותר). החזרת הפריטים תתבצע בחינם, ושירות הלקוחות יפעל 6 ימים בשבוע.

     

    עוד נקודת תורפה: כרגע אין באתר ערוץ למכירת פריטים לבית. בחברה אומרים שכבר נמכרים בו מותגי ללין (שבבעלות הקבוצה), ומותגי פוקס הום - יימכרו בהמשך. לא ניתן גם למצוא פריטים של מותגי האופנה והלייף סטייל אנתרופולוג'י ופרי פיפל, שפוקס זכתה בזיכיון לפתיחת חנויות שלהם בארץ.

     

    נקודות תורפה נוספת היא המבחר הדל. למשל, אין כרגע נעלי תינוקות באתר, ובנעלי בנים תמצאו שלושה דגמים בלבד. בתכשיטים אפשר למצוא רק 20 דגמים, ובנעלי גברים - רק סניקרס ונעלי ספורט.

    מצאנו רק 3 דגמים תחת הקטגוריה "נעלי בנים" ()
    מצאנו רק 3 דגמים תחת הקטגוריה "נעלי בנים"

    מצאנו רק דגם אחד תחת "משקפי שמש לגברים" ()
    מצאנו רק דגם אחד תחת "משקפי שמש לגברים"

    מגוון הפריטים של פוקס ואמריקן איגל למשל, גם הוא דל יחסית, למרות שהם מותגים בבעלות החברה ולכאורה הקבוצה יכולה למכור באתר את כל הסחורה שנמכרת בחנויות הפיזיות של המותגים. גם המגוון של נייקי מצומצם. לפי מנכ"ל ואחד מבעלי פוקס, הראל ויזל, יתווספו דגמים למותגים הללו באתר, אך אכן, לא כל הפריטים שנמכרים בחנויות פוקס, מנגו ושאר מותגי החברה יוצעו אונליין. זאת כיוון שהפריטים נבחרים במיוחד בשל התאמתם לפלטפורמת מכירות אונליין. בנוסף, יימכרו באתר גם פריטים מיוחדים של מותגים אלו, שלא ניתן יהיה למצוא בחנויות.

     

    עוד דוגמאות להיצע מוגבל: תחת המותג קלווין קליין תמצאו בעיקר הלבשה תחתונה, תחת המותג סופר דריי מוצעים 17 פריטים בלבד, תחת מותג הילדים פלמינגו יש 23 פריטים, תחת יוניקלו נמכרים 18 פריטים וגם בליוויס המבחר כרגע מצומצם.

     

    האתר כרגע דל מאוד בפריטים גם בהשוואה לאתר הבריטי אסוס (ASOS). אסוס נחשב לאתר מספר אחד במכירות האונליין של אופנה בישראל, ו-Terminal x לכאורה מתחרה בו. למשל, ניתן למצוא באתר MOM ג'ינס, של אורבן אאוטפיטרס (ג'ינס בגזרה גבוהה, שמזכיר "גינס של אמהות"), אבל באסוס אפשר למצוא 189 סגנונות כאלה. עוד דוגמא: בקטגוריית מגפי ומגפוני נשים ב-TERMINAL X יש 26 פריטים. באסוס, לשם השוואה, יש 1,900 סגנונות – רק לנשים.

     

    ואיך המחירים?

    האתר משדר אופנה וטרנדיות, אך אין פה בשורת מחיר - ובהשוואה לשוק הישראלי המחירים באתר לא נמוכים במיוחד. יש בו איזור "סייל", וכאמור, המחירים עוד יירדו לקראת בלאק פריידי הקרב ובא.

     

    ממבט מרפרף, המחירים של המותגים הבינלאומיים נראים די דומים למחירי חו"ל, עם יש יתרון במחיר לאתרים מחו"ל. יתרון זה עשוי להתבטל בשל מסים מקומיים, ולעתים גם בשל תשלום מע"מ (בקנייה מחו"ל בסכום של מעל 75 דולר) או תשלום אפשרי של דמי משלוח מאתרים זרים. סמנכ"לית השיווק, מיכל רביב, הדגישה בהקשר זה: "פה אין מכס או מס מקומי. מה שאתם רואים זה המחיר שאתם משלמים. רוצים להחזיר? זה בחינם".

     

    דוגמאות למחירי ארה"ב לעומת ישראל: חולצת "חברים" של אורבן אאוטפיטרס עולה באתר הישראלי 149 שקל ובאתר האמריקני 39 דולר (137 שקל), לא כולל מס מקומי.

     

    פומה איזי ריידר גברים עולה באתר הישראלי 399 שקל. דגם דומה שנמכר בארה"ב עולה במבצע 44.99 דולר, כלומר 158 שקל.

    המחיר בארה"ב נמוך יותר, אך הוא לא כולל מס מקומי ודמי משלוח. חולצת "חברים" של אורבן אאוטפיטרס ()
    המחיר בארה"ב נמוך יותר, אך הוא לא כולל מס מקומי ודמי משלוח. חולצת "חברים" של אורבן אאוטפיטרס

    המחיר בארץ גבוה יותר, אך הוא סופי והמשלוח עד הבית - חינם ומהיר ()
    המחיר בארץ גבוה יותר, אך הוא סופי והמשלוח עד הבית - חינם ומהיר

       

    מנכ"ל פוקס: נהיה מאוד מאוד אגרסיביים במחיר

    במסיבת עיתונאים שנערכה היום אמר מנכ"ל פוקס, ויזל: "אנחנו רוצים להוות 10% משוק האינטרנט בישראל, שמגלגל 1.5 מיליארד שקל בשנה. באתר יהיו כמה שיותר מותגים, אנחנו לא עומדים בקצב של כל הבקשות להיכנס לאתר". בשיחה עם ynet אמר ויזל כי "גם רשתות אופנה מתחרות רוצות למכור בו. אני מאוד רוצה למכור פריטי מעצבים ישראלים באתר, וזה יקרה".

     

    הפריטים הם דגמים חדשים או עודפים?

    "אנחנו לא קונים עודפים בשום דבר".

     

    והמחירים של המותגים הבינלאומיים יהיו דומים למחיריהם בחו"ל?

    "לא נוכל להיות יותר יקרים, האינטרנט הוא מקום אחד. יהיו מקרים בהם נהיה זולים יותר מחו"ל, ויהיו מקרים בהם נהיה מעט יותר יקרים. בשורה התחתונה נהיה מאוד מאוד אגרסיביים במחיר. התחרות פה היא כלל עולמית. יצרנו את אחד האתרים הכי יפים שיש, והמחירים הם הכי תחרותיים בעולם".

    רשימת המותגים באתר (צילום מסך) (צילום מסך)
    רשימת המותגים באתר(צילום מסך)

    מנכ"ל האתר הוא ניר הורוביץ, מבעלי רשת יאנגה השייכת חלקית לפוקס. "אנחנו משתדלים שלא יהיה פער בינינו לבין חו"ל במותגים הבינלאומיים. זה לא אפשרי בכל רגע נתון, אבל רוב הזמן המחירים יהיו דומים", אמר הורוביץ.

     

    המבחר באתר לא גדול כרגע.

    "יש באתר מעל ל-1,500 דגמים. כל יום יעלו עשרות דגמים וגם מותגים נוספים, נביא את כל מה שנכון לצרכן הישראלי. אם מותג כזה לא נמצא באתר היום, אז הוא יהיה בו מחר, נוסיף מותגים כל הזמן. כל שבוע שבועיים יתווסף מותג לאתר".

     

    העיצוב של האתר מזכיר את העיצוב של אסוס.

    "אסוס הוא אתר האופנה המוביל בישראל. המטרה היא להיות טובים יותר מאסוס עבור הלקוח הישראלי, ואנחנו נהיה יותר טובים מאסוס במובן הזה. אנחנו גם אתר האופנה היחיד בישראל שהוא לא מרקט פלייס (זירת סחר המשלבת מוכרים רבים). אנחנו דומים לאסוס במובן זה שהמחסן הוא שלנו, ואנחנו מספקים הרבה מותגים ממקור אחד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים