שתף קטע נבחר

אופנועים וקטנועים: אמריקאי, קוריאני ויפני חדשים בישראל

אינדיאן בעיצוב נוסטלגי, קימקו עם יומרה יוצאת דופן וימאהה עם הפנים לבוץ. שוק הרכב הדו-גלגלי זוכה לחיזוק משמעותי בקטגוריות שונות

שוק הרכב הדו-גלגלי חווה השנה פריחה יוצאת דופן. הן בנתוני המכירות המרשימים מתחילת השנה והן במגוון הדגמים שהגיעו וממשיכים להגיע במהלך 2017. קבלו רשימת דגמים חדשה ומרשימה נוספת שהגיעה (ותגיע) לאולמות תצוגה מקומיים של יבואניות שונות.

 

 

אינדיאן סקאוט בובר 

אינדיאן משלימה את כניסתה לישראל. כל הדגמים כבר כאן

 

  • האינדיאן סקאוט על שתי גרסאותיו - סקאוט וסקאוט 60 - כבר הופיע אצלנו לפני שבועות ספורים, מעט לאחר שמותג אינדיאן האמריקאי הוותיק חזר לכבישי הארץ בעזרת חברת ד.ל.ב מוטורספורט, חטיבת האופנועים של קבוצת הרכב לובינסקי (פיז'ו, סיטרואן ו-MG). כעת מצטרפת לשני הסקאוטים הבסיסיים בהיצע היצרנית גם גרסת בובר, על אותו בסיס אך בעיצוב נוסטלגי החווה כיום רנסנס אמיתי. השינויים לעומת הסקאוט כוללים בין היתר כידון שטוח, רגליות שהוסטו לאחור (כ-4 ס"מ) במטרה להתאים לתנוחת הרוכב, צמיגים אגרסיביים וחישוקים (מושחרים) שונים.

 

 

ויש שינויים נוספים, החל במערך מתלים שעבר הנמכה, דרך צביעה שחורה לחלקי אופנוע שונים (כולל המנוע והמפלט), כנפיים מקוצצות מלפנים ומאחור ועד מושב עור ייחודי. מנוע ה-1.1 ליטר של הסקאוט אחראי גם כאן על התנועה לפנים, בעוד הרוכב ימצא עצמו יושב בגובה של 63.5 ס"מ בלבד מעל הקרקע. המשקל עומד על 255 ק"ג עם נוזלים והמחיר: 106 אלף שקלים או 108 במקרה של צביעה דו-גונית.

 

קימקו AK550

 

 

לפני כשנה הציגה היצרנית הקוריאנית קטנוע על, שהצטרף לרשימה הולכת ומתארכת של דגמים ששמו לעצמם מטרה להדיח את ימאהה T-Max השולט שנים ארוכות בקטגוריה היוקרתית. במקרה של קימקו, ההגדרה שהצמידה לקטנוע העל - "סופר-טורינג" - מלמדת כי הכוונה היא להשתלב לא רק בקטגוריית קטנועי הספורט שם מככבות ימאהה, ב.מ.וו ולאחרונה גם הונדה, אלא גם קטנועי טורינג בהם מודגשת יכולת התיור ורמת נוחות גבוהה. המחיר: 60 אלף שקלים.

 

 

ל-AK מנוע 550 סמ"ק עם שני צילינדרים, שמונה שסתומים וקירור נוזל. בגרסת רישיון A1 הוא מייצר 46.5 כ"ס, בגרסת רישיון A עולה ההספק המרבי ל-51 כ"ס. הרוכב יכול לבחור בין שני מצבי כוח באמצעות מתג על כידון הקטנוע - רגיל או "גשם" - ובהתאם בתגובת מצערת עדינה יותר ואספקת כוח מתונה יחסית. ה-550 מצויד גם ב-ABS המשודכת למערכת בלימה של ברמבו עם שני דיסקים לפנים ואחד מאחור. קוטר המזלג הקדמי 41 מ"מ ומאחור ממוקם בולם מונושוק.

 

מושב הרוכב נמוך יחסית ומסייע, כך היצרנית, להעניק לקטנוע את מרכז הכובד הנמוך בקטגוריה, עובדה המסייעת לשליטה נוחה בכלי. בנוסף, המושב כולל משענת מתכווננת ולמשקף הקדמי שני מצבי גובה. יש בין היתר גם ידיות מחוממות, הנעה ללא מפתח, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ובלם חניה.

 

לדברי עופר-אבניר, היבואנית, נפח תא האחסון מספק לקסדה שלמה וקסדת חצי. לוח המחוונים דיגיטלי וכולל גם התראות למועד החלפת שמן וחגורת CVT בתמסורת, לצד חיווי לטמפרטורת נוזל הקירור, תקינות משאבת שמן, מד דלק ועוד. רכיב בלוטות' מאפשר לחבר את הטלפון הסלולארי האישי ללוח המחוונים.

 

ימאהה WR250 ו-450

 

 

מטרו מוטור, יבואנית מותג ימאהה לישראל, החלה לאחרונה במכירה מוקדמת של צמד אופנועי שטח - WR250F ו-WR450F.  שני אופנועי השטח המודרניים צפויים להגיע ארצה כבר בחודש ינואר הקרוב. המחיר: 60 ו-63 אלף לדגם החזק יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אינדיאן סקאוט בובר - 105 אלף שקלים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים