פרס סופרברנדס על מעורבות בקהילה - לקסטרו
הפרס, ע"ש פולה מוזס ז"ל, הוענק לחברת האופנה כהוקרה על שני פרויקטים חינוכיים שהיא מובילה בקרב בני נוער בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית
ועדת ההיגוי הבוחרת את הזוכים בפרסי "סופרברנדס" החליטה להעניק השנה את הפרס למעורבות בקהילה על שמה של פולה מוזס ז"ל לחברת קסטרו על שני פרויקטים שהחברה מיישמת בשנים האחרונות. הנימוק: ההשקעה החינוכית של החברה בבני נוער בעלי נגישות נמוכה להשכלה במטרה לסייע להם להגיע לנקודת זינוק משמעותית בחיים.
קסטרו מפעילה בשנים האחרונות מרכז למצוינות, שהוקם על ידי מייסד החברה, אהרון קסטרו, שהלך לעולמו השנה. קסטרו ז"ל רצה לקדם מצוינות בקרב תלמידי תיכון בבת־ים וביפו ולהגדיל את שיעור הזכאים לבגרות בקרבם. בזכות הפרויקט הוקמו מגמות ייחודיות, ושיעור הזכאים לבגרות בעיר זינק באופן משמעותי.
ועדת ההיגוי ביקשה גם לציין לשבח את פעילותה של קסטרו לקידום החינוך בפריפריה באמצעות הפרויקט "אוניברסיטה לנוער", שבמסגרתו מספקת החברה העשרה לתלמידי תיכון מצטיינים מהפריפריה ומאפשרת להם לקבל תוספת חינוכית ודחיפה ללמידה איכותית.
אתמול הוכרזו גם זוכי אות המנהיג השיווקי של "סופרברנדס" לשנת 2017: אבי שומר, מנכ"ל ובעלי צומת ספרים, דוד פתאל, יו"ר ובעלי חברת פתאל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל. האותות יוענקו בטקס השנתי של הארגון שיתקיים ביום חמישי הקרוב באוניברסיטת תל־אביב. במסגרת הטקס ישיק הארגון את מהדורת 2017 של ספר מותגי־העל של ישראל, היוצא לאור זו השנה התשיעית ברציפות.
בין מותגי העל של השנה: במבה, אייפון והמוסד
בחודש יוני האחרון פרסם ארגון Superbrands הבינלאומי את רשימת מותגי העל הפעילים בשנה זו בישראל. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הם Superbrands: "מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד איתם".
בין המותגים השונים שהוכתרו כ- Superbrands בשנה זו: מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, ורשת האופנה H&M, מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת אייפון, טוויטר ופייסבוק, מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ, אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין והדוגמנית גל גדות, ועמותות כדוגמת "לתת", האגודה למען החייל ומגן דוד אדום לצד מותגים רבים נוספים.
ארגון ה-Superbrands הבינלאומי הוקם לפני יותר מ-26 שנים בבריטניה במטרה להכיר ולהוקיר פעילות שיווקית יוצאת דופן של מותגים ושל מנהלים. הארגון פעיל בכ-70 מדינות מסביב לעולם ולפני תשע שנים החל לפעול גם בישראל. במסגרת פעילות הארגון נערך בכל מדינה מחקר (בישראל על ידי מכון המחקר IPSOS) הקובע מי הם מותגי העל של ישראל במגוון תחומים.
בשנים האחרונות, העניק הארגון הבינלאומי אותות הצטיינות למנהלים בכירים בישראל ולאנשי ציבור שונים ובכללם שמעון פרס ז"ל, משה כחלון (בכהונתו כשר התקשורת), גלעד ארדן (בכהונתו כשר להגנת הסביבה), דן פרופר, מיכאל שטראוס, ליאון קופלר – מייסד סופר-פארם, ברונו לנדסברג מייסד סנו, ד"ר אלי פישר מייסד חברת ד"ר פישר, דב לאוטמן ז"ל, אלי הורוביץ ז"ל, דוד עזריאלי ז"ל, רמי לוי, עזרא כהן, אבי ניר, שלום זידלר, צביקה גיור, גבי ואתי רוטר מנכ"לי קסטרו ישראל ואישים נוספים.
בישראל, מייצגים את הארגון אתי עמיעד וערן יסעור, המוציאים לאור של העיתון פורום שיווק והמארגנים של פרסי החדשנות של מוצר השנה בישראל.