שתף קטע נבחר

מקלארן סנה - פחות מ-2.8 שניות ל-100 קמ"ש

יצרנית רכבי הספורט הבריטית חושפת את הסנה, גרסת מסלול קיצונית ל-720S הנושאת את שמו של אחד מנהגי הפורמולה 1 המפורסמים בכל הזמנים. לדברי מקלארן היא תהיה המכונית המהירה ביותר שיצרה החברה סביב כל מסלול מרוצים בעולם

יצרנית רכבי הספורט הבריטית מקלארן, חושפת גרסת מסלול קיצונית ל-720S הנושאת את שמו של נהג הפורמולה 1 איירטון סנה. תג המחיר עומד על 750 אלף פאונד (3.5 מיליון שקל לפני מיסים) ומהיצרנית נמסר כי כל 500 היחידות כבר נמכרו.

 

 

זו הפעם הראשונה ששמו של אחד מנהגי הפורמולה 1 הטובים והמפורסמים בעולם ניתן למכונית ספורט. כזכור שלושת תארי אליפות העולם בהם זכה היו כשלבש את מדי קבוצת מקלארן, לפני שנהרג בתאונה הטראגית במסלול אימולה ב-1994.

 

 

המקלארן סנה היא המכונית השניה של מקלארן בסדרת הדגמים הבכירה המכונה "אולטימטיבית" (Ultimate Series), אחרי ה-P1 מ-2013. היא מתבססת על שלדת "אמבטיה" מקרבון המגיעה מה-720S וגם חלקי מרכב רבים עשויים סיבי פחם ומאפשרים בכך משקל עצמי נמוך במיוחד של 1,198 ק"ג, כ-120 ק"ג פחות מה-720S.


 

גם יחידת ההנעה מגיעה מה-720S, מנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח 4.0 ליטר המפיק 800 כ"ס (80 כ"ס יותר) ו-81.6 קג"מ (3 קג"מ יותר) ומשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית כמובן. מקלארן טרם פרסמה נתוני ביצועים, אבל עם יחס הספק משקל כ"ס ל-1.5 ק"ג טוב יותר מה-P1 כך שנתוני התאוצה צפויים להיות טובים מ-2.8 שניות ל-100 קמ"ש והיצרנית מבטיחה כי הסנה תהיה מהירה יותר מכל מקלארן שיוצרה עד כה עם רישוי לכביש, סביב כל מסלול מירוצים בעולם.

 

 

גם היכולת האווירודינמית שופרה עם ספויילרים ומסיטי אוויר אקטיביים מלפנים ומאחור המקנים כוח ההצמדה ללא פגיעה במקדם הגרר. מערכת המיתלים היא מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור הנתמכים על ידי בולמי זעזועים הידראוליים אדפטיביים ומוטות מייצבים. הסנה כוללת גם מצב RACE בבורר הנהיגה המאפשר הנמכה של המרכב לשיפור מרכז הכובד והיציבות הכיוונית במסלול מירוצים.

 

 

עוד יש לציין את בלמי הקרבון שעשויים תרכובות דומה לרכבי מירוץ ובמקלארן טוענים שהם המתקדמים ביותר כיום בתעשייה בעמידות בפני חום. הצמיגים הם פירלי P-זירו טרופאו R המציעים את רמת האחיזה הגבוה ביותר במסלול וחוקיים לכביש הציבורי.


 

תא הנוסעים כולל אומנם מסך מגע גדול בקונסולה המרכזית, אך הוא מינימליסטי ונטול תאי אכסון (למעט תא מאחורי המושבים המיועד להכיל צמד קסדות וצמד חליפות מירוצים) בעוד הדלתות נטולות מתגים כלשהם וחלקם התחתון שקוף מאפשרות משקל עצמי נמוך (8.8 ק"ג) בחצי מה-720S.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים