שתף קטע נבחר

פיז'ו 5008 במבחן מקומי ראשון - הפתעת העונה

רכב הפנאי הגדול של פיז'ו נחת בישראל באיחור של יותר משנה, אבל מאיים מייד על צמרת הקטגוריה. האם יש לו באמת את הכלים לכך?

 

 

פיז'ו 5008 הוא הגדול במשפחת דגמי הפנאי של פיז'ו, לכן כיום הוא בעצם ספינת הדגל של המותג הצרפתי - גם מבחינת תג המחיר. הוא גם מציע שבעה מקומות ישיבה, ובכך מתייצב מול מתחרים פופולריים כמו מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל וסקודה קודיאק. עימתנו אותו לראשונה עם כבישי הארץ.

 

מחיר רכב מבחן (בסיס): 200 אלף שקל (180 אלף שקל)

מתחרים: מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל, סקודה קודיאק

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

טוב: איכות, ביצועים, מרחב מחיה לחמישה אנשים, תא מטען

בסדר: נוחות נסיעה, מערכות בטיחות

טעון שיפור: תפעול, שורה שלישית

ציון:

 

איך נראה

ה-5008 עבר תהליך מתבקש של שינוי ייעוד, או לפחות מראה. ממיני-ואן בדור הקודם לרכב פנאי בשפת העיצוב החדשה של היצרנית. החזית זהה ל-3008 ונאה מאוד, וכמקובל בקטגוריה - מגיני פלסטיק שחור סביב למרכב ופסי גגון תורמים לאשליית גובה. אלא שמכיוונים אחרים הוא מרשים פחות - פרופורציות האורך והגובה מעט מוזרות, ודלת תא המטען משווה לאחוריים מראה מגושם.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

עיצוב הפנים זהה לאח הקטן והוא מקורי ומציע איכות חומרים (מגוונים) טובה במרבית המקרים. עד כאן המחמאות. בקונסולה המרכזית יש סוללת מתגים ייחודית השולטים על תפריטי מסך המגע, אך תפעולם מסורבל. לוח המחוונים דיגיטלי ("12.3, עם אפשרות לתצוגת נתונים משתנה) וכולל מד סל"ד הפועל בכיוון הפוך למקובל ולמד המהירות – זה אומנם שונה, אבל גם מטריד ומיותר. המושבים מלפנים מציעים תמיכה טובה (כולל אפשרות להארכת המסעד ברכב המבחן), אך עשויים להתגלות כצפופים לבעלי מידות גדולות. אין לנו הסבר לבחירה בגלגל הגה קטן קוטר, בעל חלק תחתון ועליון שטוח וטווח כיוון מוגבל ברכב שכזה, בעוד השמשה האחורית הקטנה מגבילה את שדה הראייה.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

בסיס גלגלים נדיב (284 ס"מ) תורם למרחב מחיה נדיב לכתפי ורגלי הנוסעים במושב האחורי, אך התקרה שם נמוכה מדי. עם זאת, ניתן לכוון את המרחק וזווית המסעד של כל אחד משלושה מושבי השורה השנייה ואפילו לקפלם וליצור רצפת הטענה שטוחה ענקית. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג עם שליטה נפרדת וגם מווילונות הצללה לחלונות הצד. בעיקר הם יוצאים נשכרים מדלתות אחוריות גדולות יחסית המאפשרות כניסה נוחה. מצד אחר, הן עשויות להיפגע בחניה צפופה.

 

צמד מושבי השורה השלישית צנוע בגודלו, והם מתאימים לכל היותר לילדים צעירים וגם אז לנסיעות קצרות בלבד. תא המטען מציע נפח שנע בין 210 ליטר עם שורה שלישית בשימוש ועד 780 ליטר כשהיא מקופלת.


 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

אבזור ה-5008 בגרסת אקטיב הבסיסית כולל מסך מגע בגודל "8 עם צימוד Apple CarPlay ומצלמת נסיעה לאחור, מראות מתקפלות חשמליות, בקרת שיוט, מנופי העברת הילוכים מההגה, חיישני גשם וחניה קדמיים ואחוריים וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 85 קמ"ש), התרעה לסטייה מנתיב וערנות נהג.

 

בגרסת הפרימיום הנבחנת יש בקרת אקלים מפוצלת, משטח הטענה אלחוטי לנייד, ריפוד מושבים משולב עור ובד עם חימום לקדמיים, כיוון חשמלי למושב הנהג וחלון שמש. מערכות הבטיחות - בלימה אוטונומית לטווח מהירות רחב יותר (עד 140 קמ"ש), שמירה על נתיב, התרעה על שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

 

איך נוסע

ל-5008 צמד מנועי טורבו-דיזל - 1.6 ליטר עם 120 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 180 כ"ס, או טורבו-בנזין בנפח 1.6 כמו ברכב המבחן. הוא מעביר 165 כ"ס לגלגלים הקדמיים (אין אופציה להנעה כפולה) דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. הביצועים טובים יחסית, בעיקר בתאוצות הביניים, הודות לגמישות המנוע (24.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד) ולתיבת הילוכים מהירת תגובה (בייחוד במצב ספורט). בנסיעה נינוחה תיבת ההילוכים חלקה ונעימה. צריכת הדלק עמדה על 10.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

בהתחשב בשימוש הצפוי (מספר נוסעים/משקל גבוה), כיול המתלים נוקשה יחסית, ושיכוך השיבושים אינו מרשים (כשהוא ריק מנוסעים או מטען), אך אלה משתפרים עם העלייה במהירות. בידוד רעשי מנוע, רוח ודרך - טוב מאוד.

 

ההתנהגות בטוחה וצפויה, ואחיזת הכביש טובה, אך בסיס הגלגלים הארוך והמשקל הגבוה במעט (לעומת ה-3008, שעליו הוא מבוסס) מעוררים תחושה מעט מגושמת, עם זוויות גלגול מוחשיות ונטייה מודגשת לתת-היגוי. ההגה חד, מדויק ובעל משקל טבעי.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

איך בסוף

ה-5008 מצטרף באיחור לקטגוריה הפופולרית, אך מתברג מייד בצמרת החבורה. שורה המושבים השלישית צנועה מדי אומנם, העיצוב החיצוני לא יתאים לכולם, וכמעט כרגיל בפיז'ו (וסיטרואן) - ההתחכמות והשאיפה למקוריות באביזרי התפעול מיותרת ומסרבלת שלא לצורך. חוץ מאלה הוא מרשים מאוד, מפתיע לטובה באיכויות דינמיות ומציב את עצמו כאיום רציני על מי שנראה כמוביל הבלתי-מעורער בקטגוריה - סקודה קודיאק. מבחן השוואתי ייערך בקרוב.

 


פיזו 5008 THP 165

פיז'ו 5008
מנוע 4 צילנדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 464.1 ס"מ
רוחב 184.4 ס"מ
גובה 165.1 ס"מ
בסיס גלגלים 284 ס"מ
משקל 1,365 ק"ג
נפח תא מטען / שורה 3 מקופלת 210 ליטר / 780 ליטר
100-0 קמ"ש 9.2 שניות
מהירות מרבית 206 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 140 גרם לק"מ
מחיר רכב מבחן (בסיס) 200 אלף שקל (180 אלף שקל)
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
פיז'ו 5008
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים