שתף קטע נבחר

הצלחה מתגלגלת

נופים נפלאים, טיפוסים סיזיפיים והמון נחישות: שבוע במחנה האימונים של "סייקלינג אקדמי הישראלית", קבוצת הרכיבה המקצוענית הראשונה שהוקמה בארץ. "אנחנו רוצים לשים את ענף האופניים על המפה כמו שטל ברודי עשה לכדורסל", אומר אחד ממקימיה

 

זה התחיל בכל יום בשמונה בבוקר, ולא חשוב אם הטמפרטורה עמדה על ארבע מעלות, הרוחות הקפיאו את העצמות והגשם הופיע פה ושם.

 

קודם כל הגיעה ארוחת בוקר מלאה בסיבים ובחלבונים, אחריה תדריך קצר ועלייה על ציוד – ויאללה אל הכביש. מעין פלוגה צבאית מאורגנת עם אופניים במקום רובים, כשמאחוריה צוות מסייע שמטרתו היחידה היא להביא את הרוכבים למקסימום. הרוכבים לא משתגעים על התנאים החורפיים, אבל הם מדוושים בלי להתלונן.

 

מדוושים בלי להתלונן. רוכבי סייקלינג אקדמי במחנה האימונים (צילום: "סייקלינג אקדמי") (צילום:
מדוושים בלי להתלונן. רוכבי סייקלינג אקדמי במחנה האימונים(צילום: "סייקלינג אקדמי")

 

היום הראשון עוד היה קליל יחסית – "רק" 135 קילומטרים וארבע שעות רכיבה בנופים הנפלאים של קטאלוניה. בהמשך מחנה האימונים רף הקושי וסרגל המאמצים השתנו. ובסוף כל יום חיכה לרוכבים המותשים צוות המעסים, שעבד קשה כדי לשחרר כל שריר תפוס. ככה זה כשרוצים להגיע לטופ.

 

ברוכים הבאים למחנה האימונים של "סייקלינג אקדמי הישראלית". עונת המרוצים תיפתח בינואר, ולקראת המאמץ שמחכה לחברי הקבוצה הישראלית המקצוענית הראשונה, רוכבי הקבוצה יצאו למסע המפרך, בו כל טיפוס סיזיפי הוא בסך הכל עוד יום עבודה. "אלו לא חיים פשוטים", אומר חבר הסגל גיא שגיב (23), "יש דברים קשים, אבל אני מצליח להתגבר".

 

 

לקחו לה שלוש שנים בלבד מאז הקמתה כדי להגיע לדרג השני בחשיבותו בענף – "פרו קונטיננטל", ועכשיו היא מכוונת גבוה יותר. הקבוצה קיבלה השנה חיזוק כלכלי מהמיליארדר היהודי-קנדי סילבן אדמס, ובאקדמי מקווים לעשות בקרוב את הקפיצה הגדולה ולקבל מקום בג'ירו ד'איטליה, אחד משלושת המרוצים הגדולים בעולם, שיוזנק מישראל בתחילת מאי. ההערכה היא כי ב-24 בינואר חברי הקבוצה יקבלו את הכרטיס החופשי ויעשו היסטוריה ישראלית.

 

"הג'ירו יהיה בום"

הג'נרל-מנג'ר ואחד ממקימי הקבוצה הוא רן מרגליות (29). הוא נחשב לפורץ דרך, אחרי שהפך ב-2012 לרוכב הישראלי הראשון שחותם על חוזה מקצועני. "הטור דה פראנס היה המגדלור שלי", מספר מרגליות ונזכר בתאונת הדרכים שגמרה לו את הקריירה. "כשלא הצלחתי להגשים את החלום שלי כרוכב היה לי משבר גדול. כמו רכבת שהורידו אותה מהפסים".

 

"היה לי משבר גדול". מרגליות (מימין) (צילום: "סייקלינג אקדמי") (צילום:
"היה לי משבר גדול". מרגליות (מימין)(צילום: "סייקלינג אקדמי")

 

אבל אז הוא מצא כיוון, בזכות איש ששינה את גורלו. "פגשתי את רון (בר און, רוכב ואיש עסקים) בשבת בבוקר על הר בירושלים. התחלנו לרכוב יחד בסופי שבוע, והשאר היסטוריה".

 

אחרי החיבור שנוצר ביניהם, מרגליות ובר און הקימו את הקבוצה עם חזון ברור – לאפשר לרוכבים ישראלים להתחרות ברמות הגבוהות ביותר ולקדם אותם לעבר קריירה מקצוענית. "הם שגרירים של המדינה", טוען מרגליות. "אנחנו רוצים לשים את ענף האופניים על המפה כמו שטל ברודי עשה לכדורסל", מוסיף בר און.

 

ועדיין, אם תשאלו אותם, מדובר רק בשלב ביניים. "אנחנו רוצים רוכב ישראלי ראשון בטור דה פראנס", מצהיר בר און. "הג'ירו יהיה בום, אבל אחר כך צריך לקום בבוקר ולהמשיך הלאה".

 

"רוצים רוכב ישראלי ראשון בטור דה פראנס". בר און (שני מימין) (צילום: "סייקלינג אקדמי") (צילום:
"רוצים רוכב ישראלי ראשון בטור דה פראנס". בר און (שני מימין)(צילום: "סייקלינג אקדמי")

 

קצה גבול היכולת

השיא בשבוע האימונים האימתני היה יום המבחנים, שהביא את כולם לקצה גבול היכולת כדי לבדוק איפה כל אחד מהרוכבים נמצא על הסקאלה. הסגל לעונת המרוצים הקרובה מונה 24 שמות, וביניהם ניתן למצוא מספר רוכבים מנוסים כמו רובן פלאסה הספרדי ובן הרמנס הבלגי. אך כקבוצה ישראלית לאקדמי יש גם חמישה רוכבים תוצרת הארץ – ואחד מהם אמור להשתתף בג'ירו.

 

"הרכיבה הישראלית עוד לא כל כך מפותחת, אבל יש כמה רוכבים טובים שרוצים להשתפר", אומר מנהל הקבוצה, צ'ל קרלסטרום. "הם יכולים להפוך למודלים לחיקוי ולהערצה בישראל".

 

גיא שגיב ביום המבחנים (צילום: "סייקלינג אקדמי") (צילום:
גיא שגיב ביום המבחנים(צילום: "סייקלינג אקדמי")

 

צעיר הרוכבים בקבוצה הוא עומר גולדשטיין (21), ואין לו ספק שההגעה של הג'ירו לישראל משמעותית: "800 מיליון אנשים ברחבי העולם יראו את המדינה, ואין לי ספק שזה יקדם את הרכיבה הישראלית". גם אחיו, רועי (24), עוד חבר בסגל, מבין את גודל המעמד: "קיבלנו הזדמנות ענקית ואנחנו צריכים להוכיח את עצמנו. תהיה תחרות גדולה בין כולם על המקום".

 

בימים הקלים יותר גם בר און ואדמס הצטרפו לרכיבה, אבל כשהאימונים הגיעו לשיאם עם טיפוסים מאתגרים ושיפועים של 16 מעלות, הבוסים היו יכולים רק להתפעל בזמן שהרוכבים הפגינו סיבולת מעוררת הערצה כשתפרו את העליות לאחר שש שעות ו-200 קילומטרים. ככה זה כשאתה בקבוצה עם שאיפות. הרוכבים שלה רק רוצים להמשיך לטפס.

 

בימים הקלים גם אדמס (שני מימין) ובר און רוכבים (צילום: "סייקלינג אקדמי") (צילום:
בימים הקלים גם אדמס (שני מימין) ובר און רוכבים(צילום: "סייקלינג אקדמי")

 

* הכותב היה אורח "סייקלינג אקדמי"

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: "סייקלינג אקדמי"
רועי גולדשטיין
צילום: "סייקלינג אקדמי"
מומלצים