שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צמחים במקום מלח: כך תשדרגו את התפריט למזון בריאות
    פירות טריים, תבלינים, תה ירוק ופופקורן יהיו תחליף בריא יותר להרגלים תזונתיים מזיקים. לפניכם שישה תחליפים פשוטים שיהפכו את האוכל ממזיק לבריא

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"  

     

    מג'אנק לבריאות. התפריט היומי אצל רובנו מלא במזונות מעובדים, חומרים משמרים, סוכר, שומן רע, כימיקלים סינתטיים ומלח. פעמים רבות אפילו בלי שנהיה מודעים לכך.

     

    מחקרים רבים כבר התריעו בנוגע להשפעה המזיקה שיש לחומרים הללו על בריאתנו וגופנו. השפעה שמובילה לא אחת למחלות רבות ומוות. אולם פעמים רבות ניתן להחליף רכיבי מזון פחות בריאים בבריאים מבלי לפגוע בטעם או בצורה של המזון או המנה שאנו אוכלים.

     

    השינוי, ההחלפה והבחירה ברכיב מזון מזין ובריא יותר היא בידיים של מי שרוכש ומבשל את המזון בבית. לפניכם 6 חילופי מזון פשוטים שיעזרו לשמור על תזונה בריאה ועשירה בויטמינים.

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    מחקר מצא: אלו התכונות של האנשים שחצו את גיל 90

    בגיל 65: שרה, שלום וניסים מגשימים חלומות שפיספסו

    למה כדאי ללעוס מסטיק מנטה כשנכנסים לקניות בסופר 

     

    השינוי מתחיל במודעות (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
    השינוי מתחיל במודעות(צילום: Shutterstock)

     

    פירות טריים לארוחת בוקר

    ארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה המספקת לגוף אנרגיה לאחר מנוחת לילה ולכן יש חשיבות מיוחדת לרכיבים התזונתיים המרכיבים את התזונה שלנו בבוקר.

     

    רבים אוהבים לאכול בבוקר מזון בו יש מעט מתוק. ההמלצה היא להמנע מסירופים או ריבות ממותקות ולהחליפם בפירות טריים חתוכים ומשולבים במנות השונות.

     

    בפירות יש מתיקות טיבעית והם מלאים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים. הפרי הטבעי יכול בקלות להכנס לבלנדר ולהפוך לסירופ על הגרנולה, הפנקיקס או הלחם בבוקר.

     

    יתרונות רבים לשמן זית  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    יתרונות רבים לשמן זית

    בלסמי ושמן זית במקום רוטב מוכן

    כל רוטב מוכן המצוי בבקבוק ומיועד לסלט מכיל כמויות גדולות של קלוריות, חומרים משמרים, נתרן ושומנים שגורמים לך לקבל שומן ולאבד אנרגיה.

     

    החלפת הרוטב המוכן בשמן זית, חומץ בלסמי ולימון יהפוך את הסלט שלכם להרבה יותר בריא ומזין. נכון שגם בשמן זית יש שומנים, אבל בשימוש מידתי מדובר בשומנים טובים.  

     

    אפס קלוריות. פופקורן הנישנוש המושלם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אפס קלוריות. פופקורן הנישנוש המושלם(צילום: shutterstock)
     

    פופקורן במקום קרקר ומלוחים 

    כולם אוהבים לנשנש. אבל אם אתם אוהבים לאכול צ'יפס וקרקרים החליפו אותם בפופקורן.

     

    מחקרים הוכיחו כי פופקורן הוא חטיף בריא ומזין. כמובן לא כאשר הוא גדוש בחמאה. בפופקורן יש אפס קלוריות והרבה סיבים תזונתיים המשפיעים לטובה על מערכת העיכול ואם רוצים להוסיף קצת טעם אפשר לטבל במעט שמן זית, דבש או קמצוץ מלח..

     

      

    תה ירוק מכיל פחות קפאין מקפה ותה אחר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    תה ירוק מכיל פחות קפאין מקפה ותה אחר(צילום: shutterstock)

    תה ירוק במקום תה או קפה  

    הרבה נכתב על קפאין, לטובה ולרעה. וכמו כל רכיב תזונתי כאשר מדובר במוצרים המכילים קפאין מומלץ לצורך במידה. לכן אם אתם שותים הרבה משקאות חמים במשך היום, קפה או תה, החליפו אותם בתה ירוק.

     

    בתה ירוק יש פחות קפאין והמחקר מצביע על יתרונות בריאותיים רבים כמו שמירה על מערכת הלב וכלי הדם, איזון מדדי הכולסטרול, חיזוק הזיכרון ועוד.

    להחליף את המלח המזיק בתבלינים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    להחליף את המלח המזיק בתבלינים(צילום: shutterstock)

    צמחים במקום מלח

    האם ידעתם כי במקום מלח ניתן להשתמש בתבלינים אשר מוסיפים טעם מלוח למזון? ישנם לא מעט תבלינים את יכולים לשמש כתחליף למלח מן הטבע ואף לשמור על גופנו מבלי לפגוע משמעותית בטעם המאכלים.

     

    סומק, זרעי סלרי וסליקורניה שבעלי טעם מלוח, עדין ואפשר לשלבם במנות שונות. לצד המליחות עשירים התבלינים והצמחים בערכים תזונתיים מיטיביים. 

     

    מגוון רחב של לחמים מקמחים שונים מלאים ומזינים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מגוון רחב של לחמים מקמחים שונים מלאים ומזינים(צילום: shutterstock)

    מלא במקום לבן

    החלפת מזון לבן במזון מלא לעיתים דורשת תקופת הסתגלות.

     

    המזונות הלבנים הופשטו מהיתרונות התזונתיים שלהם וטעמם שונה בהחלט מהחלופה המלאה. לכן לא תמיד קל לעשות את ההחלפה ברכיבי התזונה בבית אבל בהחלט שווה לנסות.

     

    כך למשל בפסטה יבשה רגילה כבר אין ויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים ויש פחמימות בעוד שבפסטה מלאה או אפילו פסטה עדשים, כוסמין או חומוס ניתן לעשיר את הארוחה במגוון חומרים מזינים ולספק לגוף אנרגיה איכותית ובריאה.

     

    גם במגוון המוצרי לחם ובאורז אפשר לראות הבדל מהותי בין המוצר הלבן למוצרים המלאים. החליפו, בהדרגתיות את המוצרים הללו במזווה שבמטבח. שחקו אם המנות אין ספק שתמצאו את המנה הטעימה, העשירה תזונתית והבריאה שלכם.

     

     

    עוד: 6 צמחים ותבלינים שמייטיבים ומאזינים את מערכות הגוף במיוחד בחורף

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    להחליף סירופ מתוק בפרי - להפוך לבריא
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים