שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן השוואתי למשפחתיות גדולות - אירופה נגד קוריאה
    שתי יצרניות אירופאיות מול שתיים קוריאניות בקרב ראש בראש על ראשות קטגוריית המשפחתיות הגדולות. מבחן פסגה השוואתי, עם מנצחת ברורה

     

    מבחן השוואתי מכוניות מנהלים

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    עד לפני כמה שנים שימשו מכוניות סדאן משפחתיות גדולות סמל סטטוס מקובל למנכ"לים ועובדים בכירים אלא שכיום נשחק מעמדה של הקטגוריה עד כדי סכנת הכחדה. האחראים: דגמי פנאי מעוצבים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    ובכל זאת, הדגמים האלה עדיין נמכרים, כאשר רף האיכות ותואר הדגם הנמכר ביותר אשתקד שייכים לסקודה סופרב. היחידה שהצליחה לאתגר אותה היא יונדאי סונטה שנחתה כאן בסוף 2015 עם יחידת הנעה היברידית. אליה הצטרפו כעת האחות לקונצרן עם קיה אופטימה היברידית ואופל אינסיגניה חדשה המבטיחה יכולת דינמית יוצאת דופן. ארבעתן התייצבו למבחן השוואתי ראשון, אחת סיימה כמנצחת ברורה.

     

    אופל אינסיגניה

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
    מנוע: טורבו-בנזין, 1.5 ליטר, 165 כ"ס

    תיבת הילוכים: שישה הילוכים אוטומטית

    זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.4 שניות, 218 קמ"ש

    צריכת דלק במבחן (יצרנית): 11.3 ק"מ לליטר (16.4 ק"מ לליטר)

    בטיחות: שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ותאורה דינמית (בקרת שיוט אדפטיבית ברכב המבחן)

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 190 אלף שקל (170 אלף שקל)

    מבחן בודד

     

    קיה אופטימה

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
    מנוע: בנזין-היברידי, 2.0 ליטר (156 כ"ס) וחשמלי (50 כ"ס) 192 כ"ס משולב

    תיבת הילוכים: שישה הילוכים אוטומטית

    זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.4 שניות, 192 קמ"ש

    צריכת דלק במבחן (יצרנית): 13.6 ק"מ לליטר (22.7 ק"מ לליטר)

    בטיחות: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטייה מנתיב ותאורה דינמית (התראת שטחים מתים ברכב המבחן)

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 175 אלף שקל (165 אלף שקל)

    מבחן בודד

     

    יונדאי סונטה

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
    מנוע: בנזין-היברידי, 2.0 ליטר (156 כ"ס) וחשמלי (51 כ"ס) 193 כ"ס משולב

    תיבת הילוכים: שישה הילוכים אוטומטית

    זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.3 שניות, 192 קמ"ש

    צריכת דלק במבחן (יצרנית): 13.9 ק"מ לליטר (22.7 ק"מ לליטר)

    בטיחות: שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב, שטחים מתים וערנות נהג

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 180 אלף שקל (165 אלף שקל)

    מבחן בודד

     

    סקודה סופרב

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
    מנוע: טורבו-בנזין, 1.4 ליטר, 150 כ"ס

    תיבת הילוכים: שבעה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד

    זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8.8 שניות, 220 קמ"ש

    צריכת דלק במבחן (יצרנית): 13.3 ק"מ לליטר (18.4 ק"מ לליטר)

    בטיחות: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים וערנות נהג

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 192 אלף שקל (167 אלף שקל)

    מבחן בודד

     

    עיצוב ותאי נוסעים

    האינסיגניה היא הנאה בחבורה, עם מראה אלגנטי-דינמי בזכות צללית קופה-ארבע-דלתות. לאופטימה מראה בולבוסי וחסר ייחוד בעוד הסונטה מרשימה יותר, אך גם מוחצנת מדי לדעת חלק מהבוחנים. כמקובל בסקודה, מראה הסופרב נטול שאר רוח אך באותה עת היא נראית המכובדת מכולן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    תא הנוסעים של אופל מרשים עם מסך מגע גדול ודיפוני עור איכותיים, אך הוא כולל גם פלסטיק מחוספס, נוקשה ומאכזב. המושבים נוחים ותומכים היטב אך קורות A התגלו כרחבות ומגבילות שדה ראיה. ראוי לציין כי מתגי השליטה על ההגה קטנים ומבלבלים. בסיס גלגלים ארוך יחסית (283 ס"מ) אחראי למרחב מחייה טוב לרגלי הנוסעים מאחור, אך היא המגבילה מכולן בממד הרוחב והראש. אין לה וילונות הצללה לחלונות צד אחוריים (יש באחרות), אך יש צמד שקעי USB מאחור.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    שלא במפתיע, תאי הנוסעים של האחיות אופטימה-סונטה דומים למדי. לשתיהן מושבים קדמיים רכים ונוחים אך חסרי תמיכה מספקת. יונדאי נראית טוב יותר בזכות שימוש בחומרים מגוונים (כולל גימור דמוי מתכת) לעומת השחור-קודר ששולט בתא של קיה. גם תפעול המערכות בסונטה נוח יותר עם צג נפרד לבקרת אקלים לעומת תצוגה על מסך מגע קטן באופטימה ("7 לעומת "8 באחרות).

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    המושב האחורי של שתיהן התגלה כמרווח ביותר לרוחב ויחד עם רצפה שטוחה לגמרי הן הנוחות ביותר לשלושה - עם יתרון קל לסונטה. אך המרחב לרגלי הנוסעים צנוע מזה שמציעה המתחרה הצ'כית עקב בסיס הגלגלים הקצר במבחן (280.5 ס"מ בשתיהן). נוסעי האופטימה נהנים משקע USB מאחור.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עיצוב הפנים בסופרב ממשיך את האפרוריות החיצונית אך הוא נראה ומרגיש האיכותי במבחן. החל במסך מגע שנראה מצוין, המושבים הטובים ביותר בשילוב נוחות-תמיכה ותפעול עדיף, כולל תא חימום-קירור ייחודי בין המושבים. בסיס הגלגלים הארוך ביותר (284 ס"מ) אחראי למרחב מחייה עדיף עבור נוסעים מאחור, ובנוסף לכך יש שטחי חלונות גדולים מהאחרות. לנוסעים מאחור שליטה נפרדת למיזוג, שקע USB ושקע חשמל.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    לסופרב תא המטען הגדול מכולן (584 ליטר, למרות גלגל חלופי גדול) עם תאים שימושיים ויתרון תפעולי של דלת חמישית, כמו לאינסיגניה בעלת תא המטען הקטן יותר (490 ליטר וגלגל חלופי קטן). לצמד הקוריאניות תאי מטען קטנים משמעותית (425 ליטר לאופטימה, 440 לסונטה) מפתח צר וקטן וללא גלגל חלופי.

     

     (צילום: תומר פדר)
    (צילום: תומר פדר)

     

    אבזור ובטיחות

    מבחינת אבזור מותרות, האירופאיות נחותות מהקוריאניות בגרסאות הבסיס הנטולות כיוון חשמלי למושב הנהג, ריפודי עור (מלא ביונדאי, חלקי בקיה) ומצלמת נסיעה לאחור (בסקודה). גם ברמות האבזור הבכירות שנבחנו הקוריאניות הציעו פחות. האירופאיות צויידו בחישוקים קלים גדולים יותר בגרסאות אלה ("18 לעומת "17) והסופרב הוסיפה דלת תא מטען נפתחת ונסגרת חשמלית ומנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כולן מצוידות כבר מגרסת הבסיס בבקרת שיוט אדפטיבית (למעט גרסת הכניסה באופל) ובבלימה אוטונומית במצבי חירום. האירופיות מוסיפות שמירה אקטיבית על נתיב כאשר הקוריאניות מסתפקות בהתרעה. יונדאי וסקודה כוללות בגרסאות הבסיס התרעת ערנות נהג ושטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) כציוד תקני. תאורה דינמית היא סטנדרט באופל וקיה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    יחידות הנעה וביצועים

    ליונדאי וקיה אותה יחידת הנעה המשלבת בין מנוע 2.0 ליטר בנזין ומנוע חשמלי זהים (193 כ"ס רשמיים לסונטה, 192 לאופטימה) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. האירופאיות בוחרות בטורבו-בנזין צנועי-נפח: 1.5 ליטר (165 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית באינסיגניה, 1.4 ליטר (150 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד בסופרב.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    במפתיע ולמרות ההספק הרשמי הנמוך בחבורה, לסופרב הזינוק הטוב ביותר מהמקום, בין היתר בזכות משקל עצמי נמוך (במעט מהאינסיגניה ולמעלה מ-200 ק"ג מהקוריאניות) ותיבה מהירת תגובה. בתאוצות ביניים הקוריאניות היו עדיפות במעט עם זמינות כוח שמייצר המנוע החשמלי. האינסגניה הייתה אחרונה בכל מבחני התאוצה, עם תיבת הילוכים איטית ובעלת אופי פעולה מחוספס בכל מצב.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הפתעה נוספת נרשמה בתחום צריכת הדלק בו הציגו ההיברידיות הקוריאניות יתרון קל בלבד: 13.9 ק"מ לליטר לסונטה, 13.6 באופטימה. הסופרב סיימה קרוב מאוד עם 13.3 ק"מ לליטר בזכות ניהול הזרקת דלק מתקדם. האינסיגניה סיימה הרחק מאחור עם 11.3 ק"מ לליטר.

     

    נוחות והתנהגות

    לאופל כיול מיתלים נוקשה ונוחות נסיעה בינונית במהירות נמוכה אך היכולת הדינמית הגבוהה ביותר, עם אחיזה גבוהה והיגוי חד ומדויק. היא היחידה ללא מצב "ספורט" בתיבת ההילוכים ולכן מחייבת תפעול ידני כדי להוציא ממנה את המירב. בידוד רעשי תמסורת ומנוע לוקה בחסר.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    לאופטימה כיול רך משמעותית ולכן היא נוחה במהירות נמוכה אך חסרת ריסון מספק במהירות גבוהה יותר. גם מיתלי הסונטה רכים יחסית אך מסתדרים טוב יותר בנסיעה נמרצת ואחראים לנוחות עדיפה. שתיהן נחותות דינמית מהאירופאיות עקב משקל עצמי גבוה משמעותית הפוגם גם ברמת האחיזה. הבלמים חסרי התחושה דעכו מהר מדי ובשתיהן בולטים בשיוט רעשי רוח ודרך.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    לסופרב הנבחנת מיתלים עם בולמי זעזועים אדפטיביים (DCC) המשנים את קשיחותם בהתאם למצב נהיגה נבחר ("חסכון", "נוחות", "רגיל", "ספורט" ו"התאמה אישית") ומקנים לה יכולת ספיגת שיבושים טובה במהירות נמוכה וריסון ראוי במהירות גבוהה. במצב ספורט היא מציעה יכולת דינמית גבוהה גם אם אינה מהנה לנהיגה כמו האינסיגניה. בידוד הרעשים הוא הטוב מכולן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום

    הקרב האמיתי של ארבעת הנבחנות יהיה לנסות ולמנוע מרוכשים פוטנציאליים נוספים לעבור לרכבי פנאי אופנתיים ונחותים מכל בחינה כמעט. כמו למשל היכולת הדינמית של אופל אינסיגניה, אליה אף רכב פנאי אינו יכול אפילו להתקרב. לצערה של אופל, מכל בחינה אחרת היא אינה יכולה להתמודד עם שלוש מתחרותיה. לא בביצועים, לא בצריכת הדלק ולא בנוחות נסיעה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    שתי הקוריאניות אינן משכנעות בכל הנוגע לצריכת דלק, לפחות לא באזור המחייה המקובל שלהן - מחוץ לעיר. שם יתרונן זעיר בהשוואה לסופרב. בקרב בין השתיים מנצחת יונדאי עם תא נוסעים ורשימת אבזור עדיפים וכיול מיתלים מוצלח במעט, כמו-גם אחריות נדיבה יותר (חמש שנים לרכב ושבע שנים למערכת ההיברידית, לעומת שלוש וחמש שנים בהתאמה לקיה).


     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סקודה סופרב מנצחת בבירור גם במבחן הזה. היא מעט פחות מאובזרת מהאחרות, אבל זה גם הסעיף היחיד בו היא לא מצטיינת. היא מרווחת מכולן לנוסעים ומטען, בעלת הביצועים הטובים ביותר ונוחות נסיעה עדיפה עם יכולת דינמית טובה, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני.

     

    איך היא תתמודד עם הטעם המשתנה של מר ישראלי המעוניין לטובת הפוזה ברכב גבוה ונחות מכל בחינה? זו כבר שאלה אחרת.

     


    פרסום ראשון: 01.01.18, 21:50
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן השוואתי למשפחתיות גדולות - אירופה נגד קוריאה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ניר בן זקן
    מבחן השוואתי מנהלים סקודה סופרב יונדאי סונטה קיה אופטימה אופל אינסיגניה
    צילום: ניר בן זקן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים