שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ההיריון הפוטוגני של מאמנת הכושר

    ליזה חזן תיעדה את חודשי ההיריון שלה והמשיכה להתאמן במהלך כל התקופה. "העירו לי שאני לא שפויה ומסכנת את התינוק אבל הקשבתי לגוף, ודווקא כשהרגשתי עייפה וחסרת מוטיבציה, הספורט החזיר לי את החיוניות"

    "קצת קשה לי להאמין שאני אחרי והוא כבר בחוץ שבועיים שלמים. כל כך שמחה שתיעדתי את כל תהליך ההיריון כי תוך כדי לא באמת שמים לב לשינויים. גוף האישה מכין לנו הפתעות כל פעם מחדש. הכול מתוזמן וכל כך מדויק - גדילת הרחם, התרחבות האגן, ייצור חלב אם, ממש בית גידול ליצור חי. זה פשוט לא נתפס, פלא הבריאה הזה". כך כתבה בפייסבוק ליזה חזן (31) מנתניה, יזמית בתחום הכושר והלייף סטייל ואימא טרייה, וצירפה את התמונה שמתעדת את ההיריון.

     (צילום: אלבום פרטי)
    (צילום: אלבום פרטי)

     

    "אנחנו באמת לא שמים לב לכל השינויים שהגוף עובר בזמן ההיריון, והשינויים הם מדהימים", אומרת חזן. "זה לא נתפס שעכשיו אני מחזיקה בידיים את בני הקטן ואני פשוט לא מצליחה להבין איך הוא השתכן שם".

     

    חזן התאמנה במהלך כל חודשים ההיריון וגם תיעדה את התקופה. "בתור מאמנת כושר ההתעסקות במראה חיצוני ובריאות הגוף מאוד חשובה לי, והיה לי חשוב להמשיך להתאמן גם בשביל עצמי וגם בשביל להראות ולתת דוגמה אישית שספורט במהלך היריון זה לא טאבו כפי שהיה נהוג לחשוב בעבר".  

     

    לא הרגשת צורך לנוח קצת?

    "המשכתי להתאמן באימוני התנגדות/משקולות ומשקל גוף. בנוסף, המשכתי להעביר אימוני אירובי, כולל את אימוני ה-KANGOO JUMPS. כמובן שהכול נעשה בהתאמה לתחושה האישית והקשבה מלאה לגוף. היו ימים שבהם לא התחשק לי והייתי עייפה וחסרת מוטיבציה, והיו ימים שדווקא אז הספורט החזיר לי את החיוניות. מעולם לא קרה שעשיתי אימון והתחרטתי עליו. כמובן שרציתי לשמור על תזונה נכוה ולא להעלות משקל רב במהלך ההיריון, והספורט עזר לי בימים שהתפרעתי על הג'אנק פוד בהנאה רבה.

     

    "שמעתי לא פעם הערות שאני לא שפויה ושאני מסכנת את העובר. בחיים לא הייתי עושה משהו שעלול לסכן את הילד שלי. בימים שהרגשתי כבדה עשיתי רק הליכה ומעט תרגילים. את הכול תיעדתי תמיד כי היה לי חשוב להראות שזה אפשרי ושומר על השפיות ועל הגזרה".

     

    ליזה מתאמנת בהיריון:

     

     

    את חושבת שכל אישה יכולה להתאמן עד סוף ההיריון?  

    "כמובן שכל היריון הוא שונה וכל אישה היא שונה. מי שלא התאמנה לפני ההיריון זה לא הזמן המתאים להתחיל לנסות לשבור שיאים אישיים. אפשר לעשות פעילות מתונה שעדיפה מאפס מעשה, בהתייעצות והכוונת המדריך. שמרו על אופטימיות ואנרגיה חיוביות גם בהיריון כי מחשבה יוצרת מציאות".  

     

    מה היה לך הכי קשה במהלך ההיריון?

    היה לי הכי קשה לאמן את המתאמנות המדהימות שלי ואי היכולות לעשות איתן את כל האימון כי הנפש רוצה אבל פתאום הגוף לא יכול. מופיעים כאבי רגליים, כאבי גב גב או סתם עייפות, עצלנות ותחושת כבדות שתוקפת. זה משהו שאי אפשר להילחם בו. היה לי גם קשה עם ההערות של הסביבה אבל את זה הצלחתי בסופו של דבר לסנן".  

     

    קראו עוד:

    חדש: היולדת רואה את מהלך הלידה בחי באולטרסאונד 

    מצאנו את 7 ציורי ההיריון הכי יפים

    כולן בשביל אחת: יוזמות של נשים עבור יולדות

     

    ההיריון של חזן הסתיים בניתוח קיסרי מפתיע. "זה משהו שלא לקחתי בכלל בחשבון וזה והפחיד אותי מאוד, מעבר להחלמה האיטית והכואבת, החששות מצלקת מכוערת ומראה בטן רופסת לא עזבו אותי". 

     

    מה את ממליצה לנשים שרוצות להרגיש טוב יותר מבחינה פיזית ונפשית אחרי לידה?

    "העצה שלי לנשים אחרי לידה - לא להיות קשות עם עצמן. תנו לגוף את הזמן להתאושש. עברו עליו תשעה חודשים קשים ואי אפשר לצפות ממנו לחזור לעצמו למיטבו תוך ימים ספורים בלבד. לעומת זאת, אפשר לתכנן את הארוחות ולהתחיל לחזור לתזונה בריאה. נצלו את ששת שבועות משכב לידה כדי לתת לגוף את האפשרות להחלים.

     

    "אם יש לכן אפשרות צאו להליכה - גם תתארוורו וגם תפעילו את הגוף. חשוב שתהיו קשובות לגוף ולסימנים שהוא נותן לכן. לכו ברגל, עלו במדרגות, העדיפו מנשא כשמתאפשר, שתו מים ואכלו בריא.

     

    "מכיוון שהמקצוע שלי מאפשר לי קצת יותר גמישות עם שעות העבודה אני יכולה למצוא זמן להתאמן אבל פשוט פיזית לא מסוגלת עדיין. החלמה של ניתוח קיסרי לוקחת בין 12-8 שבועות, כמעט כפול מלידה רגילה אז עד אישור הרופא שלי לצערי לא יכולה לחזור לפעילות.

     

    "בנתיים אני עושה טיולים עם הכלבים והעגלה ומנסה להניע את עצמי כמה שיותר, אבל כשאני חושבת על נשים קרייריסטיות שמחזיקות גם בית מלא מטלות ויותר מילד אחד אני רוצה פשוט לחבק אותן ולהגיד לכל אחת - את מלכה, ומגיע לך גם זמן לעצמך. חצי שעה ביום לעצמך זאת לא מילה גסה.

     

    "אם יש לך זמן לפייסבוק, טלוויזיה או שיחת טלפון ארוכה עם חברה בטוח תוכלי לפנות לעצמך 30 דקות כי מגיע לך לפני שאת אימא את דנה, מיכל, רחלי או עינבר".

     

    חזן פרסמה פוסט נוסף בו היא סיפרה על הרצון לחזור לגזרה שלה וקראת לנשים נוספות להצטרף אליה. "אני מתכננת לתעד את התהליך ביוטיוב ובאינסטגרם שלי והצעתי לכל מי שרק מעוניינת להצטרף אליי ל'מסע'. אני לא תזונאית ורק מתעדת את המסע שלי כדי שנשים יוכלו לקחת טיפים וכלים ליישם על עצמן. בגלל הניתוח שלי האימונים יהיו משלב אפס, ולכן כל אחת יכולה להצטרף בחינם".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אלבום פרטי
    "שמרו על אופטימיות ואנרגיה חיוביות גם בהיריון"
    צילום: אלבום פרטי
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים